سفرنامه مالزی (قسمت دوم) ، راهنمای سفر به مالزی

به گزارش نوای پرنده پارسی، روز دوم سفر به مالزی و اقامت در پورت دیکسون

در روز دوم سفر به مالزی، به پورت دیکسون که یک شهر ساحلی با فاصله دو ساعته از کوالالامپور هست رفتیم. پورت دیکسون به خاطر فاصله کمی که تا کوالالامپور داره و البته ساحل و هتل های خوب برای مسافران مالزی گزینه جذابی هست و معمولا در برنامه های بازدید اونها واقع شده است. تورهای یک روزه همراه با اقامت در هتل و غذا با قیمت 150 تا 200 دلار برگزار میشه و اگر هم مایل به اقامت نباشید قیمت تقریبا برایتان نصف می گردد تا جایی که حتی با قیمت 70 دلار هم می توانید سفر به این منطقه را تجربه کنید. در کل شهر پورت دیکسون بخاطر ساحل زیبا و نزدیکی به کوالالامپور مقصد تفریحی خوبی برای مسافران و حتی ساکنین کوالالامپور محسوب می گردد و خیلی از افراد محلی آخر هفته ها برای تعطیلات به آنجا می روند. اگر دوست داشتید به این شهر بروید سعی کنید شبِ شنبه یا یکشنبه به آنجا نروید تا بتوانید از مزیت خلوتی و همچنبن قیمت مناسب تر اقامت بهره ببرید. ما دو شب در پورت دیکسون اقامت داشتیم و دوتا از معروف ترین هتل های این منطقه به نام هتل Lexis Hibiscus و هتل Grand Lexis را برای اقامت انتخاب کردیم. هتل Lexis Hibiscus یکی از جذاب ترین هتل هایی بود که تا بحال رفته بودم. بزرگترین هتل روی آب جهان با استخر و سونای اختصاصی در هر اتاق و فوق العاده لوکس که به ما امکان شنا در استخر و روی آب دریا و زیر باران رو داد. البته بخشی از هتل هم به انواع ورزش های آبی مثل جت اسکی، بنانا و شاتل اختصاص داشت که از آنها هم استفاده کردیم. هتل یک رستوران ساحلی زیبا و یک رستوران داخل هتل هم داشت. شام را در هتل خوردیم که بیشتر منو آن شامل انواع غذاهای دریایی ، مرغ و گوشت می شد و ما هم برای امتحان کردن طعم های جدید، غذاهای عجیب و غریب اون رو تست کردیم.

سفرنامه مالزی (قسمت دوم) ، راهنمای سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مطالب مرتبط :

سفرنامه مالزی (قسمت اول) | راهنمای سفر به مالزی

سفرنامه مالزی (قسمت سوم) | راهنمای سفر به مالزی

سفرنامه مالزی (قسمت چهارم) | نکات سفر به مالزی

تجربه اقامت در هتل Lexis Hibiscus

گشت و گذار ما در شهر حدود 4 ساعت طول کشید و ساعت 4 بعد از ظهر به پورت دیکسون برگشتیم. اقامت ما در هتل Grand Lexis بود که یکی دیگر از هتل گروه lexis محسوب می گردد. این هتل هم با داشتن استخر داخل اتاق و کیفیت سرویس دهی بالا جزو هتل های منطقه محسوب می شد هرچند از نظر من در با مقایسه با هتل قبلی یعنی هتل Lexis Hibiscus با اختلاف، امتیاز بالاتری کسب می کرد. البته باید این رو هم گفت که هتل گرند لکسیس در مقایسه با هتل هیبیسکوس حدود 30 درصد ارزان تر بود.

بازدید از منطقه جذاب و دیدنی ملاکا

روز سوم سفر به مالزی، به سمت ملاکا Melaka حرکت کردیم. ملاکا یکی از قدیمی ترین شهرهای مالزی است که به علت تصرف توسط پرتقالی ها و انگلیسی ها در گذشته آثاری از معماری آنها را در کوچه پس کوچه های خودش جای داده. این منطقه دارای یک رودخانه زیباست که می توانید با کشتی کروز طول آن را بپیمایید و همزمان اطراف را تماشا کنید، هرچند که به علت شرایط بد جوی، برای ما مقدور نشد. این شهر پر از دوچرخه هایی است که یک کالسکه به آن متصل است و می توانید با پرداخت هزینه شهر را با آنها بگردید، درضمن یک کلیسای قدیمی و بسیار دیدنی هم دارد. آوت لت مال Afamosa هم در فاصله چهل و پنج دقیقه ای از ملاکا هست که می توانید علاوه بر گشت و گذار در آن، خرید خوبی را هم تجربه کنید.

تجربه اقامت در هتل لوکس Grand Lexis

یکی دیگر از هتل هایی که در سفر به مالزی، تجربه اقامت در آن را داشتیم، هتل 5 ستاره لوکسگرند لکسیس پورت دیکسون مالزی بود. هتلی با کلبه هایی بر روی آب، ویلا و سوئیت های شخصی دارای استخر که اقامتی فراموش نشدنی رو برای ما رقم زد. اتاق ها تمامی امکانات رفاهی رو داشتن و رستوران و کافه مجموعه هم با غذاهایی با کیفیت و متنوع آماده پذیرایی بودند. این هتل علاوه بر اینکه برای گذران تفریحات عالی هست، با داشتن سالن همایش، اتاق جلسات و ... برای سفرهای کاری نیز انتخابی مناسب هست.

گشت و گذار در کوالالامپور

برنامه روز چهارم و پنجم سفر به مالزی ما به گشت و گذار در کوالالامپور اختصاص داشت. صبح پس از صرف صبحانه به سمت کوالالامپور راه افتادیم و حدود ظهر به آنجا رسیدیم. اولین مقصد بازدید ما برج های دوقلو به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری مالزی بود. به منطقه KLCC یا سیتی سنتر رفتیم تا از برج ها دیدن کنیم. مجموعه برج های دو قلو شامل چندین بخش دیدنی است که مهم ترین آن خود برج ها به عنوان نماد مالزی مدرن است. این برج ها در دهه نود ساخته شده و در نوع خودشان بسیار دیدنی هستند. زیر برج لوکس ترین مرکز خرید مالزی قرار گرفته است که البته اصلا برای خرید پیشنهاد نمی گردد اما برای گشت و گذار و پاساژگردی بسیار جالب است. ما دوست داشتیم که به بالای برج بریم و از روی پل اتصال دو برج هم کوالالامپور و منطقه KLCC رو ببینیم که متاسفانه بلیط ساعت هایی که ما اونجا بودیم پر بود. هر دو ساعت یک وقت بازدید از روی پل اتصال دو برج برای گروه محدودی وجود داره و بنابراین باید اینترنتی (اگر کارت اعتباری بین المللی دارید) و یا حضوری از قبل جا رزرو کنید. قیمت بلیط هم برای افراد بزرگسال 85 رینگیت و برای بچه ها 35 رینگیت است. ما بعد از پاساژ گردی مفصل در مجموعه برج ها به بخش آکواریوم رفتیم که نزدیک برج بود. ورودی آکواریوم 49 تا 69 رینگیت است و حدود 2 ساعت ما رو مشغول کرد. البته آکواریوم در طول هفته پر از دانش آموز هم هست که برای آموزش اونجا می آیند. بعد از گشت در برج و اطراف اون برای صرف ناهار به یک رستوران ایرانی به نام کلبه شرقی رفتیم. غذاهای این رستوران کیفیت خوبی داشت و با قیمتی مشابه ایران انواع کباب و غذای ایرانی را سرو می کرد. حدود قیمت بیت 30 تا 60 رینگیت برای انواع کباب بود. اقامت ما شب در هتل اینترکونتینانتال بود که هتل 5 ستاره و خوبی در نزدیکی برجهای دوقلو بود. خوبی شب های کوالالامپور زنده بودن شهر تا پاسی از نیمه شب است و ما به عنوان یک توریست از این مزیت برای گشت شبانه به خوبی بهره بردیم. برای شام هم به وقت تهران در ساعت 3 بامداد مالزی از امکانات مک دونالد استفاده کردیم. قیمت بزرگترین وعده غذایی مک دونالد 14 رینگیت بود .

پارک آبی سانوی لاگون Sunway Lagoon

روز پنجم اقامت در کوالالامپور به تفریح گذشت. صبح بعد از صبحانه به مجموعه پارک آبی سانوی لاگون Sunway Lagoon رفتیم که نزدیک هتل اقامت شب اول در کوالالامپور بود. این مجموعه شامل 6 تم پارک جذاب با انواع وسایل بازی متنوع بود که کاملا میتونه یک روز کامل از وقت بازدید کننده ها رو پر کنه. این مجموعه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد ازظهر فعال هست و بلیط ورودی اون 170 رینگیت برای بزرگسال و 140 رینگیت برای بچه ها است. البته اگر تمایل داشته باشید می تونید بلیط دو روزه مجموعه رو هم بگیرید که این رقم به ترتیب 255 و 210 رینگیت می گردد. با این بلیط ورودی می توانید بجز سه بازی از کل پارک به رایگان بهره ببرید. برای سه بازی باقی مانده هم که Bungee Jump، Gforce و Go Kart هستند باید جداگانه مبلغی پرداخت نمایید. در پارک کمدهایی برای قرار دادن وسایل وجود دارد که برای استفاده از هرکدام باید به صورت جداگانه جداگانه 22 رینگیت بپردازید. در طول حضور در پارک هم یک دستبند به شما داده میشه که می تونید به مبلغ دلخواه اون رو شارژ کنید و از رستوران ها و کافه های داخل مجموعه به راحتی بهره ببرید. البته اگر از شارژ دستبندهاتون مبلغی باقی ماند می تونید از فروشگاه های داخل مجموعه سوغات تهیه کنید و یا قبل از خروج از پارک، باقیمانده را پس بگیرید.

منطقه Bukit Bintang مالزی

ما تا بعد از ظهر در پارک بودیم و بعد برای بازدید از منطقه Bukit Bintang از اونجا خارج شدیم. این منطقه شامل چندین مرکز خرید با فاصله کوتاهی از هم است که برای علاقه مندان به خرید، جای مناسبی محسوب می گردد. ما مشخصا از دو مرکز خرید سانگی وانگ Sungei Wang Plaza و پاویلیون Pavilion بازدید کردیم. در مرکز خرید اول انواع اجناس ارزان قیمت از لباس تا لوازم الکتریکی و لوازم موبایل وجود داشت ولی پاویلیون بیشتر شامل برندهای مطرح و فروشگاه های شیک تر بود که طبیعتا قیمت های بالاتری داشت ولی با توجه به فصل خرید عموما بین 30 تا 70 درصد تخفیف داشتند. بنابراین در سفر به مالزی، حتما سری به این دو مرکز خرید بزنید.

مرکز خرید سانگی وانگ Sungei Wang Plaza

مرکز خرید پاویلیون Pavilion

گشت و گذار شبانه در کوالالامپور

این منطقه قابلیت یک یا دو روز گشت و خرید مناسب را داشت هرچند که ما دو ساعت بیشتر به آن اختصاص ندادیم و به سمت خیابان آلور (Jalan Alor) رفتیم و جالب است بدانید که جالان در زبان مالایی (زبان مالزی ها) به معنای خیابان است. این خیابان یکی از جذاب ترین بخش های سفر ما بود جایی که در یک جهت یک کیلومتری انواع رستوران و دکه های غذا و میوه فروشی کنار خیابانی را دیدیم. در این جهت به وفور انواع غذای مالایی، هندی، چینی و تایلندی موجود بود و عموما با طعم غذای آسیای جنوب شرقی یعنی تند و شیرین به ما چشمک می زد. من برای شام یک رستوران تایلندی انتخاب کردم و از منوی آن ماهی، خوراک میگو و یک سوپ تایلندی را سفارش دادم که در مجموع 116 رینگیت شد و خوشمزه بود. البته انواع میوه های استوایی را هم تست کردم که همگی فوق العاده بودند. این شب، شبِ آخر اقامت در کوالالامپور بود و پس از یک شب گردی بسیار مفصل به هتل برگشتیم. هرچند کوالالامپور جاهای دیدنی دیگری مثل برج مخابراتی با شباهت بسیار به برج میلاد و دید 360 درجه شهر، باغ پرندگان و یک شهر بازی که در حال آماده سازی برای افتتاح شدن به عنوان بزرگترین شهربازی مالزی و شرق آسیا در سال آینده است منطقه گنتینگ هم داره که من چون قبلا رفته بودم مجددا نرفتم ولی اگر شما برای بار اول رفتید پیشنهاد می کنم که حتما از اونها بازدید داشته باشید.

تصاویری از خیابان آلور (Jalan Alor) و غذاهای خیابانی مالزی

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1444

به "سفرنامه مالزی (قسمت دوم) ، راهنمای سفر به مالزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفرنامه مالزی (قسمت دوم) ، راهنمای سفر به مالزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه مالزی (قسمت دوم) ، راهنمای سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید