رژیم غذایی عالی برای زنان بالای 40 سال جهت داشتن احساس جوانی

به گزارش نوای پرنده پارسی، برنامه های رژیم غذایی برای زنان بالای 40 سال که عمدتا در پی تناسب اندام و سلامتی هستند، در این مقاله ارائه شده است. غذاهای افزایش دهنده قدرت برای این زنان مناسب می باشد، چون این غذاها دقیقا همان چیزی

رژیم غذایی عالی برای زنان بالای 40 سال جهت داشتن احساس جوانی

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

برنامه های رژیم غذایی برای زنان بالای 40 سال که عمدتا در پی تناسب اندام و سلامتی هستند، در این مقاله ارائه شده است. غذاهای افزایش دهنده قدرت برای این زنان مناسب می باشد، چون این غذاها دقیقا همان چیزی است که برای بدن این زنان مورد احتیاج می باشد.

برای این که تناسب اندام خود را حفظ کنید، باید توجه داشته باشید که در طول روز چه چیزی می خورید، چقدر می خوابید و یا چه مقدار ورزش می کنید. اما زمانی که به سن 40 سال رسیدید، همان برنامه های غذایی نمی تواند برای شما مفید باشد. تغییرات هورمونی باعث اختلال در سیستم بدن می گردد. با این حال، با وجودی که بدن شما عمدتا عملکرد خود را حفظ می نماید، اما در طی این سال ها زن تخمک کمی فراوری نموده و نرخ متابولیسم هم کاهش می یابد. کاهش متابولیسم دلیل افزایش وزن بیشتر زنان بعد از سن یائسگی می باشد. اما، با استفاده از رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم، شما می توانید وزن بدن خود را در حالت نرمال نگه دارید.

نکاتی درباره رژیم غذایی برای زنان بالای 40 سال

نوشیدن آب بیشتر

کاهش آب بدن مسئله ای بوده که بیشتر زنان در سن 40 سالگی با آن روبرو هستند. کاهش آب بدن بعد از سن 40 سالگی به دلیل عدم تعادل و نوسانات هورمونی بوده که به دلیل یائسگی ایجاد می گردد. کاهش آب بدن دارای عوارض جانبی می باشد. این موضوع می تواند باعث درد شدید مفاصل، مسائل کلیوی و غیره گردد. کاهش حاد آب بعضی مواقع به سطح بالایی می رسد که باعث بروز مسائل قلبی در فرد می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب بیشتر باعث شده تا بدن شما با مشکل کمبود آب روبرو نگردد و بدین وسیله مواد زائد سمی هم از بدن شما دفع می گردد.

در این سنین مقدار زیادی میوه هایی مانند پرتقال و دیگر میوه های غنی از ویتامین C را مصرف کنید، چون این میوه ها باعث شده تا با کمبود آب در بدن روبرو نشوید. نمک مازاد موجود در رژیم غذایی باعث کاهش نفخ می گردد. این امر به این دلیل است که نمک باعث احتباس آب هم می گردد. مصرف نمک در رژیم غذایی خود را کم کنید تا مقدار احتباس آب هم کاهش یابد.

چندین برنامه رژیم غذایی برای زنان بالای 40 سال وجود دارد.

وعده های غذایی سالم تر و کوتاه تر

برای زنان بالای 40 سال داشتن وعده های غذایی سالم و کوتاه تر توصیه می گردد. هنگامی که مقدار متابولیسم بدن پایین است، شما احتیاج به انجام کار بیشتر دارید. متابولیسم بدن هنگامی که بدن احتیاجمند ذخیره انرژی بیشتر می باشد، کاهش پیدا می نماید. این امر به این دلیل است که تمایل طبیعی بدن حفظ ذخایر برای بدترین حالات ممکن می باشد.

بخش مهمی از برنامه رژیم غذایی زنان این است که غذاهایی را استفاده نمایند که متابولیسم آن ها به درستی کار کند، و برای این کار باید در فواصل زمانی سه ساعته غذا مصرف گردد. رژیم غذایی سالم دارای مقدار فراوانی ویتامین ها و فیبر می باشد. داشتن 5 تا 6 وعده غذایی کوچک در طول روز توصیه می گردد. در صورتی که در هر موقعی از روز احساس گرسنگی کردید، از میان وعده های سالم بهره ببرید. از خوردن غذاهای غنی از چربی و کلسترول خودداری کنید، چون این غذاها باعث افزایش متابولیسم شما می گردد.

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی از غذاهای پخته و بخار پز بهره ببرید. از روغن و کره فراوان در پختن غذا استفاده نکنید، چون باعث افزایش چربی در بدن می گردد. از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب خودداری کنید، چون باعث بروز عوارض جانبی بر مو، ریزش مو و ایجاد عرق بیشتر می گردد و منجر به ایجاد بوی بد بدن و بثورات پوستی می گردد.

در صورتی که احتیاج به خوردن یک میوه تازه دارید، سیب بهره ببرید، چون سیب باعث تقویت بیشتر متابولیسم شده و حاوی مواد غذایی ضروری بوده و بسیار نشاط آور می باشد.

بسیاری از زنان در سن 40 سالگی به بعد به دلیل فرایند پیری افسرده می شوند، این افراد تنها بر روی خانواده و کارشان تمرکز می نمایند و در پی برنامه هایی که باعث شادی و نشاط آن ها می گردد نیستند و همین موضوع باعث می گردد تا به سلامتی خود توجهی نداشته باشند، اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد. این که بخواهید در این سن روحیه ای مانند یک نوجوان داشته باشید و مداوم بخندید و شاد باشید کار راحتی نیست، اما امکان پذیر می باشد. تمام وقت خود را در این سنین صرف خانه داری و انجام امور مربوط به افراد خانواده نکنید، سعی کنید در طول روز زمانی را به خود اختصاص دهید و کارهایی که باعث خنده و تفریح شما می گردد را انجام دهید.

بعضی مواقع با خانواده خود به بیرون رفته و بستنی میل کنید و به تماشای فیلم بپردازید. اگر شما نمی توانید در این سن روحیه خود را شاد نگه دارید در این مورد با خانواده خود صحبت نموده و از آن ها بخواهید که به شما در این راه یاری نمایند.

در سن یائسگی، درست همچون سنین بلوغ و حاملگی، تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد از این رو بهتر است در این سنین مراقبت های کافی را از بدن خود داشته باشیم، رژیم غذایی مناسبی را دنبال نموده و به انجام تمرینات روزانه ورزشی بپردازیم. در روز سعی کنید 30 دقیقه از زمان خود را صرف پیاده روی کنید و به ورزش هایی مانند شنا هم بپردازسد. این کارها باعث حفظ خلق و خوی شما شده و منجر به کنترل وزن می گردد.

با استفاده از موارد گفته شده در بالا می توانید این دوران سخت را به خوبی پشت سر بگذارید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7389

به "رژیم غذایی عالی برای زنان بالای 40 سال جهت داشتن احساس جوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی عالی برای زنان بالای 40 سال جهت داشتن احساس جوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید