روزنامه رسالت: معلوم نیست روحانی خیر و برکت برجام را از کجا رصد نموده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: خیر و برکت برجام کجاست که آقای روحانی هرازچندگاه یک بار درباره آن حرف می زند؟

روزنامه رسالت: معلوم نیست روحانی خیر و برکت برجام را از کجا رصد نموده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روزنامه رسالت در سرمقاله خود با اشاره به دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام نوشت: 5 سال از کوشش های دولت برای بر سر عقل آوردن حکام کاخ سفید و امضای قرارداد برجام می گذرد. هنوز رئیس دولت به این قرارداد خوشبین است و در جلسه هیئت دولت گفته است؛ برجام خیر و برکت زیادی برای کشور داشته و در تاریخ بی نظیر است!

دو روز پس از این موضع خوشبینانه و فتح الفتوح گونه، وزیر خارجه نامه ای به آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته و گفته است؛ تداوم اخلال آمریکا در روابط ایران با دنیا و نیز تشدید تحریم ها ممکن است شرایط مناسبات ایران و آمریکا و اروپا را به وضع غیرقابل کنترل بکشاند.

1- آمریکا برخلاف قرارداد برجام و قطعنامه 2231 تمام تحریم ها را مجددا اعمال می نماید.

2- آمریکا در جهت اجرای تعهدات سایر اعضای برجام و دول عضو سازمان ملل مانع تراشی می نماید.

3- آمریکا پس از پاره کردن برجام، 129 تحریم جدید علاوه بر تحریم های قدیم اعمال نموده است.

در این نامه از گوترش خواسته شده شورای امنیت بیاید اقدام آمریکا در نقض قطعنامه 2231 و نقض برجام را محکوم و خسارت وارده به ملت ایران را جبران کند.

نامه وزیر خارجه و معمار مذاکرات برجام نشان می دهد، برجام نه تن ها خیر و برکتی نداشته، بلکه خسارت زیادی به کشور وارد نموده و از دبیرکل می خواهد آمریکا را وادار به جبران کند.

اما اینکه رئیس جمهور می فرماید؛ این قرارداد در تاریخ بی نظیر بوده است! حرف درستی است، چون تاریخ سراغ ندارد یک دولتی با چند دولت قرارداد امضا کند، به همه تعهدات خود عمل کند، اما طرف مقابل نه تن ها به تعهدات خود عمل نکند، بلکه دو قورت و نیم آن را هم انتظار داشته باشد!

چقدر در رسانه ها در مذمت بند بند این قرارداد و عدم دقت های حقوقی و دیپلماتیک آن دلیل آورده شد، آقایان قبول نمی کردند.

آقایان نپذیرفتند، رفتند کشور را در یک باتلاق دیپلماتیک فرو بردند که هرچه دست و پا می زنند، بیشتر در آن فرو می فرایند و جالب اینکه هنوز انتظار دارند از این چراغ جادویی، غولی درآید و همه آرزو های آن ها را عملی کند. برجام یک کلاهبرداری مفتضح است که دولت آمریکا با چند کشور اروپایی بر سر ما آوردند، به طوری که نه می توان به یک مرجع بین المللی شکایت کرد و نه می توان طرف مقابل را از دست زدن به اقدام های خطرناک باز داشت.

تا الان هیچ کس یک فهرست از خیر و برکت برجام نه در وزارت خارجه، نه در وزارت اقتصاد و دارایی و نه در بانک مرکزی ارائه نداده است. معلوم نیست رئیس جمهور این خیر را در چه دیده و آن برکت را کجا رصد نموده است.

10 سال زحمت کشیدیم، 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده فراوری کردیم، برجام، آن را از دست ما خارج کرد. ارزش این میزان اورانیوم غنی شده در بازار دنیای بیش از 18 میلیارد دلار است. قلب رآکتور اراک را بتن ریختیم، شاید دل آمریکایی ها به رحم بیاید و تحریم ها را بردارد، اما نشد. فهرست خسارت های برجام را باید نهاد های نظارتی احصا نمایند و مجلس آینده یک گزارش تحقیق و تفحص در این باره بیاورد و تقویم درست خسارت های اقتصادی را به ملت گزارش دهد تا میزان این خیر و برکت برای همگان روشن گردد.

من نمی دانم با این لات بازی های ترامپ و تهدیدات وزیر خارجه شیرین مغزش چرا ما هنوز تضمین می دهیم که از برجام خارج نمی شویم.

اگر رئیس جمهور از تقدیس، تکریم و تعظیم برجام دست بردارد، راه برای نشان دادن قدرت ملت ایران برای آمریکا و جبران خسارت های برجام باز می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4596

به "روزنامه رسالت: معلوم نیست روحانی خیر و برکت برجام را از کجا رصد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه رسالت: معلوم نیست روحانی خیر و برکت برجام را از کجا رصد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید