رشد 206 درصدی حمایت از کسب وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه 1401

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در لایحه بودجه 1401 توجه ویژه ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه 1400 بیش از 206 درصد رشد داشته است.

رشد 206 درصدی حمایت از کسب وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه 1401

به گزارش خبرنگاران، در لایحه بودجه سال آینده برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار در بخش خدمات زیربنایی کسب و کارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال هشتش هزار و 896 میلیارد ریال منابع دیده شده که این رقم نسبت به بودجه 1400 بیش از 206 درصد رشد دارد.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، با اختصاص این منابع در سال آینده اهداف مهمی از جمله 2.5 برابر شدن مجتمع های فنی اقتصاد دیجیتال در استان ها محقق شده و تعداد کسب و کارهای نوین مستقر در پارک های علمی و فن آوری و مراکز توسعه استان ها هم بیش از 2.2 برابر خواهد شد.

همچنین، با توجه به اهمیت شبکه ملی اطلاعات در رشد پایدار اقتصاد دیجیتال، منابع این بخش هم با رشد 172 درصدی 76 هزار و 345 میلیارد ریال معین شده است.

البته برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات به ویژه در منطقه ها کمتر برخوردار هم احکام خوبی در تبصره ها آمده است که از جمله این موارد می توان به تاکید استفاده از فروش اموال مازاد وزارت ارتباطات و صندوق پیشرفت و عدالت برای تکمیل این شبکه زیرساختی اشاره کرد.

به علاوه، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات زیرساختی پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات از طریق سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی توسعه و تکمیل ارائه خدمات دولت هوشمند از طریق مدیریت یکپارچه و تمرکز بر پروژه های اولویت دار توسعه دولت الکترونیک و رشد ارزش افزوده بخش از طریق ارائه ICT ، ایجاد فرصت های شغلی پایدار در بخش خدمات زیربنایی کسب وکارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، IT ، حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای نو مبتنی بر توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه، کاهش شکاف دیجیتالی و ایجاد عدالت بین منطقه ها کشور از طریق فراهم سازی دسترسی نقاط روستایی به پهن باند، بهبود سرعت و کیفیت پهن باند از طریق توسعه ظرفیت ها و استفاده بهینه و اقتصادی از منابع کمیاب در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7654

به "رشد 206 درصدی حمایت از کسب وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه 1401" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشد 206 درصدی حمایت از کسب وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه 1401" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 206 درصدی حمایت از کسب وکارهای دیجیتال در لایحه بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید