در اندیکا بیمارستان احداث گردد ، هلال احمر امور درمانی را در منطقه شروع کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خوزستان وزیر کشور گفت: در اندیکا هیچ بیمارستانی وجود ندارد؛ بهداشت تدبیر کند و بیمارستان احداث گردد اما فعلا و تا آن زمان، باید به مردم سرویس داده گردد. فعلا هلال احمر آغاز به کار کند.

در اندیکا بیمارستان احداث گردد ، هلال احمر امور درمانی را در منطقه شروع کند

احمد وحیدی در جلسه قرارگاه بازسازی منطقه ها زلزله زده اندیکا که امروز (7 آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به بازدید از روستاهای منطقه ها زلزله زده اندیکا اظهار کرد: پزشک سیار در منطقه ها زلزله زده وجود ندارد. در اندیکا هیچ بیمارستانی وجود ندارد؛ بهداشت تدبیر کند و بیمارستان احداث گردد اما فعلا و تا آن زمان، باید به مردم سرویس داده گردد. فعلا هلال احمر آغاز به کار کند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: مشکل آب در اندیکا وجود دارد و تانکرهای سیار احتیاج است.

دکتر سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: اندیکا منطقه محرومی است و نصف خانه های بهداشت آن منطقه فعال نیستند. نیروهای محلی پزشک نداریم و بیمارستان نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تیم های خود را فعال کنیم نیز پزشک طرحی به سادگی به ما داده نمی گردد.

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اظهار کرد: برای مردم اندیکا بیش از یک هزار چادر ارسال شده است و 220 روستا که دارای 3 هزار 152 نفر سکنه هستند نیز ارزیابی شده اند.

وی اضافه کرد: چادرهای تیپ دو و سه داریم که شش تا هفت نفر ظرفیت دارند و ضدآب هستند؛ این چادرها در اختیار افرادی قرار داده شد که محل قابل سکونت نداشتند.

خدادادی با بیان اینکه از حدود 11 هزار سکنه در اندیکا، 10 هزار نفر روستایی هستند، گفت: در روزهای اول، هم پزشک و هم دامپزشک به منطقه اعزام شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7427

به "در اندیکا بیمارستان احداث گردد ، هلال احمر امور درمانی را در منطقه شروع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اندیکا بیمارستان احداث گردد ، هلال احمر امور درمانی را در منطقه شروع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید