خشم مسئول پیشین اماراتی از تمجید سیاست تهران توسط فعال رسانه ای سعودی

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک کاربر سعودی در واکنش به آزادی نفتکش ایرانی، گفت که ایرانی ها بر سر مواضع خود هستند؛ اظهار نظری که واکنش مشاور پیشین ولی عهد ابوظبی را به همراه داشت و به مجادله توئیتری منجر شد.

خشم مسئول پیشین اماراتی از تمجید سیاست تهران توسط فعال رسانه ای سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوان عالی جبل طارق روز پنجشنبه پس از 40 روز، به آزادی نفتکش گریس 1 حکم داد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که وزارت دادگستری آمریکا از جبل طارق خواست توقیف این کشتی را تمدید کند، ولی جبل طارق به این درخواست توجهی نکرد.

آزادسازی این نفتکش که به صورت غیر قانونی توقیف شده بود، جنجال بسیاری در شبکه های اجتماعی به راه انداخت و اکثریت کاربران، آن را پیروزی بسیار مهمی در سطح دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد کردند.

البته این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان از جمله عبدالباری عطوان گفتند که برطرف توقیف این کشتی، شکستی برای آمریکا و انگلیس بود؛ البته به گفته آنان، این شکست، پیش از لندن، در درجه نخست، متوجه واشنگتن است (جزئیات بیشتر).

مسئله برطرف توقیف این نفتکش، باعث شد که ایمان الحمود فعال رسانه ای سعودی، اعلام کند که مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر سر مواضع خود، بسیار محکم هستند.

الحمود که دارای مدرک دکتری رسانه از دانشگاه سوربون است، در صفحه توئیتر خود نوشت: با وجود درخوست آمریکا، مبنی بر تمدید توقیف آن (نفتکش ایرانی)... مسئولان جبل طارق به نفتکش ایرانی اجازه دادند که [از این منطقه] خارج گردد.

وی توضیح داد که مردم ایران، مردمی هستند که به آسانی تسلیم نمی شوند.

در واکنش به این توئیت، عبدالخالق عبدالله مشاور پیشین محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی که بعضی معتقدند هم اکنون از مشاوران دولت امارات است، مدعی شد که این نفتکش ایرانی پس از آن آزاد شد که ایران تسلیم شد.

توئیت عبدالله

عبدالله در ادامه ادعا کرد که تهران، کتبا تعهد داده است محموله نفت آن را در سوریه تخلیه نکند و فقط به آن اجازه داده شد که به ایران بازگردد.

وی گفت که این اسمش، تسلیم شدن است، نه قهرمانی. پس ایمان! چرا برای ایران دست می زنی؟.

توئیت ایمان الحمود

در یک توئیت دیگر، پاسخ این مسئول اماراتی را داد و نوشت: اگر ایران تسلیم شده و مجبور شده که تعهد بدهد، چرا ایالات متحده به تصمیم جبل طارق اعتراض کرد؟.

این فعال رسانه ای سعودی همچنین گفت که چرا ایران، با وجود آزادی نفتکش خود، نفتکش انگلیسی را آزاد نکرده و حتی تا کنون دستور آن را نیز صادر نکرده است.

وی در انتها تأکید کرد که اگر این، تسلیم شدن است... ای دکتر عزیز! چقدر زیباست این تسلیم شدن!.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1936

به "خشم مسئول پیشین اماراتی از تمجید سیاست تهران توسط فعال رسانه ای سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مسئول پیشین اماراتی از تمجید سیاست تهران توسط فعال رسانه ای سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید