خبرنگاران مبارزه با سل با استفاده از قارچ صدفی

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران - محققان دانشگاه هوفنهایم آلمان دریافتند مصرف قارچ های صدفی که در برابر نور آفتاب قرار داشته اند، روش موثری برای مبارزه با بیماری سل محسوب می گردد.

خبرنگاران مبارزه با سل با استفاده از قارچ صدفی

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، دسترسی به ویتامین D برای اشخاصی که مبتلا به بیماری سل هستند امری ضروی است، زیرا این ویتامین ترکیباتی را ایجاد می نماید که با باکتری عامل سل مبارزه می نمایند. قرار دریافت در معرض نور خورشید موجب فراوری طبیعی مقداری ویتامین D در بدن می گردد. اما معمولاً مقادیر بیشتر این ویتامین با مصرف مکمل های صنعتی تامین می گردد. این در حالی است که در کشورهای توسعه نیافته دسترسی به چنین مکمل هایی سخت است.

اکنون محققان دریافتند قارچ صدفی که در برابر نور خورشید قرار داشته است، منبع مناسبی برای تامین ویتامین D محسوب می گردد. در واقع این نوع قارچ وقتی تازه است مقادیر اندکی ویتامین D دارد، اما پس از قرار دریافت در برابر نور خورشید مقادیر زیادی از این ویتامین توسط قارچ فراوری می گردد.

در یک آزمایش کنترل شده، 32 بیمار مبتلا به سل به مدت 4 ماه هر روز صبح علاوه بر داروی سل، 146 میلی گرم ویتامین D به دست آمده از قارچ صدفی را به صورت نان غنی شده مصرف کردند. پس از این دوره، معین شد 97 درصد از داوطلبان کمترین شدت سل را در نظام 5 امتیازی اندازه گیری شدت این بیماری دارند، در مقابل تنها 21.5 درصد از بیماران یک گروه کنترل 32 نفری که ویتامین D را مصرف نکرده بودند، چنین بهبودی را نشان می دادند.

اکنون محققان در حال آنالیز مناسب ترین روش های خشک کردن قارچ در برابر نور خورشید به منظور به دست آوردن بیشترین میزان ویتامین D هستند.

سل (TB) یک بیماری عفونی ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است که اغلب به ریه ها حمله می نماید. با وجود پیشرفت های قابل توجه در زمینه درمان سل در دهه های گذشته، این بیماری همچنان خطرناک ترین قاتل عفونی دنیا است.

قرار است نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن آمریکایی تغذیه در بالتیمور مریلند ارائه گردد.

علمی **9259**1485

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1452

به "خبرنگاران مبارزه با سل با استفاده از قارچ صدفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با سل با استفاده از قارچ صدفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید