خبرنگاران لایحه بودجه 1400 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، قزوین-خبرنگاران- لایجه بودجه یک هزار و 200 میلیارد تومانی سال 1400 شهرداری قزوین شنبه شب برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

خبرنگاران لایحه بودجه 1400 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد

به گزارش خبرنگاران ، شهردار قزوین در نشست آنالیز این لایحه در شورای اسلامی شهر قزوین،گفت: در این لایحه ایجاد درآمد پایدار، نگاه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه ، اقتصاد پویا و تاب آوری شهری مد نظر قرار گرفته شده است .

سیاوش طاهرخانی اضافه نمود: ماموریت اساسی بودجه 1400 شهرداری قزوین، تحقق مضامین راهبردی برنامه پنج ساله توسعه است که در این راستا باید با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه عمل کرد.

وی گفت : در لایحه بودجه شهری شهروندمدار، محله محور و سرزنده و با نشاط، ایمن و تاب آور، شهری متعادل و باکیفیت زندگی مطلوب و با حمل و نقل عمومی پاک تدوین شده است .

طاهرخانی با اشاره به فرصت های بودجه سال 1400 اضافه نمود: تهیه بودجه تلفیقی شهرداری، سازمانها و مناطق در راستای شفاف سازی و یکپارچه سازی منافع و مصارف آنها بوده و اولویت بندی و راهنمایی بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر در جهت تخصیص بهینه مصارف است.

وی توضیح داد: تنوع بخشی به منابع پایدار، صرفه جویی در هزینه های عمومی و مدیریت شهری، امکان بازپرداخت کامل دیون شهرداری به بانک شهر، شناسایی طرح ها و پروژه های اولویت دار شهر بر مبنای افق برنامه پنج ساله دوم و افزایش سهم پروژه های مبتنی بر درخواست های شهروندان و اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است .

طاهرخانی تاکید نمود: همچنین لایحه بودجه 1400 شهرداری قزوین با نگاه اجتماعی، توسعه محلات و توجه به اقشار آسیب پذیر باتوجه به شیوع کرونا، جزئی از این لایحه را شامل می گردد.

شهردار قزوین با اشاره به بودجه یک هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری قزوین در سال آینده، اضافه نمود: از این رقم نسبت به سال 99، افزایش حدود 33 درصدی را نشان می دهد و 65 درصد از بودجه پیش بینی شده مربوط به بخش عمرانی و 35درصد نیز جاری است.

طاهرخانی افزود: شاخص های شفاف سازی در تنظیم لایحه بودجه کاملا رعایت شده و اصول تعادل با رعایت درآمد و هزینه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار قزوبن اضافه نمود: سال گذشته درآمدهای عمومی 437 میلیارد تومان بود که سال جاری 613 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تقریبا سرفصل درآمدی شهرداری نسبت به سال گذشته افزایش افزایش چشمگیری داشته است .

این مسوول اضافه نمود: واگذاری دارایی سرمایه ای در اموال غیر منقول سال گذشته 415 میلیارد ریال و در بودجه سال پیشنهادی و تهاتر و موضوعات اساسی گنجانده شده 539 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که 30 درصد رشد نسبت به گذشته دارد.

وی تهدیدات حاکم بر بودجه 1400 را تناسب نداشتن منابع شهرداری با درخواست های متنوع،شرایط روز اقتصادی و تورم غیر متعارف هزینه های عمرانی، کاهش یاری های دولت به شهرداری ها و رکود احتاقتصادی بخش مسکن بیان کرد.

وی اولویت بندی و راهنمایی بودجه به سوی نیازهای اساسی شهر را از اصلی ترین اهداف بودجه سال آینده شهرداری دانست و اضافه نمود: با موضوعاتی که در بودجه سال جاری مد نظر قرار گرفته است، منابع اقتصادی برای مصارف بهینه تخصیص یافته می گردد.

وی همچنین تاکید نمود : شهرداری در بودجه سال آینده در پی تنوع بخشی به منابع پایدار است و به همین دلیل صرفه جویی در هزینه های عمومی و مدیریت شهری را سرمشق قرار خواهد داد تا بتواند امکان بازپرداخت کامل دیون شهرداری به بانک شهر را فراهم کند.

شهردار قزوین با اشاره به این موضوع که در بودجه سال آینده به درخواست مردم برای عمران و آبادانی شهر توجه ویژه ای شده است، شرح داد: سهم پروژه های مبتنی بر درخواست های شهروندان در بودجه جدید افزایش خواهد داشت. همچنین کوشش خواهیم کرد پروژه های عمرانی نیمه تمام را به خاتمه برسانیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6256

به "خبرنگاران لایحه بودجه 1400 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لایحه بودجه 1400 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید