خبرنگاران استاندار: شیوع کرونا 200 میلیارد ریال به گل کاران استان مرکزی خسارت وارد کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خمین - خبرنگاران - استاندار استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا 200 میلیارد ریال به تولیدکنندگان گل و گیاه به ویژه گل های شاخه بریده در این استان خسارت وارد کرد .

خبرنگاران استاندار: شیوع کرونا 200 میلیارد ریال به گل کاران استان مرکزی خسارت وارد کرد

سید علی آقازاده عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان محلات در جمع خبرنگاران اضافه کرد: یکی از معضلات عظیم محلات به ویژه پرورش دهندگان گل در این شهرستان همزمانی شیوع ویروس کرونا و اوج فعالیت گل کاران در اسفند پارسال و فروردین سال جاری بود.

وی اعلام کرد: تمام گل و گیاهان فراوری شده به دلیل قرنطینه ناشی از ویروس کرونا و نبود بازار مصرف از بین رفت.

استاندار استان مرکزی گفت: بعضی از این گل کاران تمام دارایی خود را برای پرورش گل و فروش در شب عید و مناسبت های نوروز هزینه کردند، اما متحمل خسارت سنگینی شدند.

آقازاده گفت: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس به منظور جبران این خسارتها پیگیری های لازم را انجام داده و مکاتباتی با رئیس جمهور صورت گرفته و قرار شد اینجانب با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکرهکنم.

وی اضافه کرد: انتظار می رود این اقدامات برای جبران خسارات وارد شده به گلکاران نتیجه داشته باشد و بخشی از زیان های ناشی از شیوع ویروسکرونا جبران گردد.

استاندار مرکزی درباره احداث دهکده پرورش ماهیان زینتی در محلات نیز گفت: پیش بینی می گردد زمین این دهکده تا یک ماه آینده به متقاضیان بخش خصوصی که آمادگی دارند واگذار و عملیات اجرایی آن شروع گردد.

آقازاده با بیان اینکه آب مورد احتیاج این مجتمع به میزان 2 لیتر در ثانیه تا دو هفته دیگر تامین می گردد، گفت: زیرساخت های این دهکده توسط جهاد کشاورزی فراهمشده و تا یکسال آینده فعال می گردد.

وی ادامه داد: شهرک ماهیان زینتی محلات باید بعنوان قطب فراوری کننده ماهی در کشور باشد و سالانه 10 میلیون یورو ارزآوری داشته باشد.

استاندار استان مرکزی با اشاره به بازدید از عملیات روکش آسفالت جاده روستای یکه چاه و سه روستای دیگر از توابع محلات اعلام کرد: عملیات اجرایی این جاده شروع شده اما کند است.

آقازاده اضافه کرد: هشت میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به این جاده اختصاص یافته است و پیش بینی می گردد تا چهار ماه آینده با تامین اعتبارات لازم،به بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات اجرایی واحد صنعتی فراوری نشاء گیاهان و بذرهایی که از خارج از کشور وارد می شوند در محلات شروع شد و این واحد،بذر گلهای شاخه بریده را در داخل کشور تامین می نماید.

آقازاده اضافه کرد: واحد صنعتی فراوری نشاء به مساحت 20 هکتار گلخانه و 250 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می گردد.

وی ادامه داد: پیش بینی می گردد این واحد تا یک سال آینده تمام احتیاج محلات به گل و گیاهی که از هلند وارد می گردد، را تامین کند.

استاندار استان مرکزی تاکید نمود: بخشی از فراوریات این واحد صنعتی ظرفیت صادرات دارند و مهد گل و گیاه کشور می تواند به صادر کننده گیاهان مادر تبدیل گردد.

استاندار استان مرکزی در سفر یک روزه به محلات از شهرک ماهیان زینتی، عملیات آسفالت ریزی جاده یکه چاه و واحد صنعتی فراوری نشاء بازدید کرد.

شهرستان محلات به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای 55 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان قطب فراوری گل و گیاهان زینتی، ماهی زینتی و سنگ نمای کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4618

به "خبرنگاران استاندار: شیوع کرونا 200 میلیارد ریال به گل کاران استان مرکزی خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: شیوع کرونا 200 میلیارد ریال به گل کاران استان مرکزی خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید