حمایت از 25 پروژه ملی تولید تجهیزات پزشکی توسط معاونت علمی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه پنجم تولید، درصدد برآمده است تا بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور را در اختیار تولیدکنندگان و فناوران داخلی قرار دهد. بر همین اساس نیز برنامه ای راهبردی طراحی کرده است تا بر اساس آن 25 پروژه تولید این تجهیزات را به خاتمه برساند.

حمایت از 25 پروژه ملی تولید تجهیزات پزشکی توسط معاونت علمی

این محصولات در حوزه هایی چون تولید دستگاه های تصویربرداری، تولید استنت قلب و عروق، مواد اولیه خطوط تولید تجهیزات پزشکی، تولید دستگاه قند خون و نوار تست قند خون و زیست مواد به تولید خواهد رسید و تا 5 سال آینده بیش از یک هزار و 500 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

تولید دستگاه های تصویربرداری

یکی از برنامه های ستاد زیست فناوری تعریف 6 پروژه تولید دستگاه های تصویربرداری است. قرار است این کار به اشتغال 50 نفر منجر شود و 170 میلیون دلار برای کشور ارزش آفرینی کند. برنامه 3 ساله ای نیز برای نهایی شدن این کار، مدنظر قرار گرفته است. تجهیزات تصویربرداری پزشکی برای بررسی بیماری ها و ارائه تصویر از اندام داخلی بدن کاربرد دارند و دقت درمان و شناخت درست از بیماری را بالا می برند.

تولید استنت قلب و عروق

برنامه زمانی اجرای 1 پروژه داخلی تولید استنت قلب و عروق با فناوری کاملاً بومی نیز برای 2 سال آینده طرح ریزی شده است. کاری که دستاوردهایی چون ایجاد ارزش افزوده 128 میلیون دلاری و اشتغال 50 نفر را در پی خواهد داشت.

استنت گذاری عروق قلبی بخشی از فرایند درمانی آنژیوپلاستی است که می تواند از گرفتگی مجدد عروق جلوگیری کند. افرادی که عمل آنژیوپلاستی انجام می دهند به گذاشتن استنت در شریان های مسدود شده خود نیاز دارند. این تجهیز پزشکی از دیواره های شریان حمایت می کند تا از باریک شدن مجدد شریان پس از انجام آنژیوپلاستی جلوگیری شود.

مواد اولیه خط تولید تجهیزات پزشکی

یکی دیگر از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید مواد اولیه خط تولید تجهیزات پزشکی است که در قالب 10 پروژه ساله اجرایی خواهد شد. طرحی که با اتمام خود 120 میلیون دلار پول به کشور تزریق می کند و برای 150 نفر شغل ایجاد خواهد کرد. این مواد جز مهم ترین و اساسی ترین نیازها برای تولید تجهیزات پزشکی هستند و سالیانه برای خرید آنها ارز زیادی از کشور خارج می شود.

تولید دستگاه قند خون و نوار تست قند خون

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد است که تولید دستگاه و نوار تست قند خون را در 4 پروژه 2 ساله اجرایی کند. طرحی راهبردی و مهم با 86 میلیون دلار ارزش افزوده و ایجاد یکصد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور.

تولید زیست مواد

تولید زیست مواد نیز برنامه دیگر این ستاد با کمک شرکت های دانش بنیان است. برای این کار، 4 پروژه تعریف شده که در طی 5 سال به نتیجه خواهد رسید و یک هزار میلیون دلار ارزش افزوده برای اقتصاد کشور و 200 شغل برای جامعه متخصص و فناور کشور به همراه خواهد داشت.

زیست ماده به موادی با منشأ مصنوعی یا طبیعی گفته می شود، که برای بهبود، درمان، التیام یا جایگزینی بافت موجودات زنده به کار می رود. بیومواد می توانند از طبیعت گرفته شوند یا در آزمایشگاه ها به وسیله به کار بردن آلیاژهای فلزی، سرامیک ها، پلیمرها و کامپوزیت ها با روش های شیمیایی ساخته شوند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6599

به "حمایت از 25 پروژه ملی تولید تجهیزات پزشکی توسط معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از 25 پروژه ملی تولید تجهیزات پزشکی توسط معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید