بومی سازی دوربین های هوشمند متناسب با احتیاج صنایع و بخش های امنیتی، هزینه پایین تر نسبت به نمونه وارداتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، دوربین های مدار بسته هوشمند که برای مراکز حساس امنیتی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، به وسیله فعالان فناور یک شرکت دانش بنیان طراحی و فراوری شد.

بومی سازی دوربین های هوشمند متناسب با احتیاج صنایع و بخش های امنیتی، هزینه پایین تر نسبت به نمونه وارداتی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جواد جرجانی مدیر عامل شرکت پویش رایان تصویر درباره نحوه فعالیت این شرکت و محصولات دانش بنیانی آن می گوید: دوربین های مدار بسته و سامانه های ذخیره ساز این دوربین ها، به صورت کاملا داخلی فراوری می گردد. علاوه بر این تجهیزات، سوئیچ های شبکه فیبر نوری را تجاری سازی نموده ایم.

این تجهیزات ایران ساخت، در داخل شرکت طراحی می گردد و قطعه گذاری ها نیز از طریق خود متخصصان مجموعه به مرحله فراوری می رسد.

امکان فراوری اختصاصی

با توجه به پیشرفت فناوری و تهدیدهای امنیتی احتاقتصادی، احتیاج است دوربین های مدار بسته ای فراوری گردد که بتواند به صورت هوشمند امنیت مراکز حساس را تامین کند.

یکی از مهم ترین مزیت های فناورانه این محصول نسبت به سایر دوربین های مدار بسته موجود، این است که با توجه به احتیاج مشتری، شخصی سازی شده و امکان توسعه محصول وجود دارد. محصولاتی خاص که سازگار با احتیاج مشتری است.

بزرگ ترین ویژگی این شرکت دانش بنیان، این است که با توجه به شرایط جغرافیایی موجود در کشور، می توان دوربین های مداربسته را فراوری کرد. این محصول با خیلی از برندهای مطرح جهان برابری می نماید.

در داخل کشور شرکتی وجود ندارد که این محصول را با فناوری های به کار رفته و این کیفیت، طراحی و فراوری کند، اما شرکت هایی هستند که قطعات را وارد و صرفاً قطعات را مونتاژ می نمایند.

امکان مراقبت شبانه روزی

حراست و مراقبت مکان ها از هجوم خارجی و داخلی و تصمیم گیری های سطح پایین برای همکاری با واحدهای حراست امکان از طریق این دوربین ها امکان پذیر می گردد.

بعلاوه تشخیص و شناسایی صورت درهای ورودی، جلوگیری از ورود به مجموعه در ساعات غیرکاری و عدم نفوذ به مکان های حفاظت شده، از ویژگی های این محصول دانش بنیان است.

در مراکزی مثل مراکز تجاری و فروشگاه ها با توجه به حساسیت این مراکز و اماکن، می توان ترکیبی از موارد هوشمند و پایه را انتخاب و استفاده کرد. این دوبین ها توانایی برداشت تصویری دقیق و صحیح از صحنه مورد نظر، توانایی برداشت تصویر در شرایط نوری سخت و سخت، شرایط آب و هوایی نامناسب و تحلیل هوشمند برخوردار هستند.

هزینه پایین تر نسبت به نمونه های وارداتی

قیمت تمام شده این محصول به نسبت نمونه های مشابهه خارجی 40 درصد قیمت آنها است. این محصولات تا به امروز به علت شرایط تحریمی کشور و با توجه به امنیتی بودن موضوع شرایط صادرات را نداشته است. مقدار اشتغال زایی مستقیم 45 نفر و غیر مستقیم حدود 150 نفر مشغول به کار هستند.

جرجانی، درباره مهمترین شریط تسهیل صادرات گفت: در حال حاضر جهت خرید از کشورهای خارجی، سخت شده است و علاوه بر این در داخل کشور هم یک خود تحریمی داریم و باید در داخل به ارگان های زیادی جوابگو باشیم تا بتوانیم محصولی را به کشور وارد کنیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند در کنار معافیت ها و حمایت های اقتصادی، زمینه را برای تسهیل فرایند فراوریات و برطرف موانع قانونی فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7455

به "بومی سازی دوربین های هوشمند متناسب با احتیاج صنایع و بخش های امنیتی، هزینه پایین تر نسبت به نمونه وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی دوربین های هوشمند متناسب با احتیاج صنایع و بخش های امنیتی، هزینه پایین تر نسبت به نمونه وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید