جلوگیری از پرخوری برای رسیدن به اندامی ایده آل

به گزارش نوای پرنده پارسی، اگر غذا خوردنتان را کنترل نکنید و پرخوری کنید، خیلی سریع به افزایش وزن و به دنبال آن بسیاری از بیماری ها دچار می شوید. در این مطلب برای جلوگیری از پرخوری، چند راه چاره ساده به شما معرفی می کنیم.

جلوگیری از پرخوری برای رسیدن به اندامی ایده آل

اولین اقدامی که برای کاهش وزن باید انجام دهید، کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری است. بهتر است به جای امتحان رژیم های مختلف، با استفاده از بعضی راهکارهای ساده، پرخوری را سرکوب کنید؛ این گونه خیلی سریع تر به نتیجه مطلوب و اندام ایده آلتان می رسید. این مطلب خبرنگاران، می تواند برای جلوگیری از پرخوری و کاهش وزن حسابی به شما یاری کند.

قبل از این که کامل سیر شوید، از غذا خوردن دست بکشید

خیلی از ما خیال می کنیم باید حتما تا آخرین ذره غذایمان را بخوریم و بشقاب را تمیز تحویل دهیم، حتی اگر دیگر احساس گرسنگی نمی کنیم؛ اما باور کنید مجبور نیستیم! زمانی که احساس سیری کردید و معده تان این پیام را به شما رساند، از غذا خوردن دست بکشید. دست کشیدن از غذا قبل از سیری کامل، یکی از موثرترین راهکارها برای رسیدن به اندامی مطلوب است.

در ساعات منظم و تعیین غذا بخورید

وقتی برای مدت طولانی چیزی نخورده باشیم و خیلی احساس گرسنگی کنیم، مسلما تا به غذا برسیم، به پرخوری روی می آوریم. خوردن غذا در فواصل زمانی منظم، برای مثال هر 4 یا 5 ساعت یک بار، برای جلوگیری از پرخوری بسیار موثر است. همچنین مصرف منظم غذا، سبب تنظیم قند خون و سطح انرژی می گردد.

قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید

خیلی از متخصصین تغذیه پیشنهاد می نمایند که 1 الی 2 ساعت قبل از غذا چند لیوان آب بنوشید تا اشتهایتان برای خوردن غذا کم گردد. آب کالری ندارد و باعث می گردد احساس سیری کاذب به شما دست دهد. همچنین مصرف آب قبل از غذا خوردن، برای عملکرد بهتر سیستم گوارش بسیار مفید است.

از صبحانه غافل نشوید

بعضی از افراد برای کاهش وزن، یکی از وعده های اصلی غذایی خود را کم می نمایند؛ برای مثال صبحانه نمی خورند. این کار کاملا اشتباه است. افرادی که در وعده صبحانه مقدار بیشتری پروتئین و کربوهیدرات مصرف می نمایند، در طول روز بیش تر احساس سیری می نمایند و این باعث می گردد تا وعده غذایی بعدی، از خوردن تنقلات و پرخوری پرهیز نمایند. ترکیب میوه های خرد شده با ماست، کره بادام زمینی، جو دوسر و شیر کم چرب و تخم مرغ آبپز تعدادی از بهترین صبحانه های رژیمی هستند.

وعده غذایی بزرگ با کالری کم مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات به این خاطر که مقدار آب زیادی دارند، به کنترل گرسنگی و جلوگیری از پرخوری یاری بسیاری می نمایند. برای مثال با خوردن یک بشقاب سالاد، در واقع شما وعده غذایی بزرگی مصرف و کالری کمی را دریافت نموده اید. می توانید قبل از خوردن شام سالاد بخورید و یا این که به غذای خود بروکلی بخارپز شده یا اسفناج خردشده اضافه کنید و به این طریق حجم وعده غذایی تان را بیشتر کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع سالاد، 4 نوع سالاد با کاهو را مطالعه کنید.

در رژیم غذایی خود حتما فیبر را بگنجانید

اگر در طول روز فیبر مصرف کنید، این کار باعث می گردد زودتر سیر شوید و برای مدت طولانی تری سیر بمانید. در طول روز بادام، پسته، گردو، سیب، هویج و نان های سبوس دار بخورید و برای خودتان سوپ جو بپزید و روزانه تقریبا 25 گرم فیبر به بدنتان برسانید.

عید نوروز و فصل پرخوری نزدیک است، برای جلوگیری از پرخوری حتما به نکات بالا توجه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با فواید مصرف فیبر، فیبر غذایی، حافظ سلامتی را مطالعه کنید.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3830

به "جلوگیری از پرخوری برای رسیدن به اندامی ایده آل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از پرخوری برای رسیدن به اندامی ایده آل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید