9 صبحانه خوشمزه و لذیذ که در سفر به مالزی باید امتحان کنید!

به گزارش نوای پرنده پارسی، خوشمزه ترین صبحانه های مالزی

صبحانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی است و انرژی لازم برای آغاز یک روز خوب را به ما می دهد. در هرکشوری غذاهای مختلفی برای وعده صبحانه خورده می گردد که بعضی از آن ها ممکن است به نظر ما عجیب و حتی غیرعادی برسد. کشور مالزی یکی از مقاصد گردشگری محبوب است و جاذبه های گردشگری فراوان، طبیعت زیبا و نفس گیر و صدالبته غذاهای خوشمزه و لذیذش سالانه میلیون ها نفر را به این کشور آسیایی می کشاند. شما هم به وسیله تور مالزی و هم به صورت شخصی و با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور می توانید به این کشور شگفت انگیز و زیبا سفر کنید. در این مطلب قصد داریم بعضی از خوشمزه ترین و معروف ترین صبحانه های مالزی را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که مردم محلی چه چیزهایی را به عنوان صبحانه میل می نمایند. اگر به مالزی سفر کردید می توانید این صبحانه های خوشمزه و مقوی و متفاوت را در طول سفرتان امتحان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا خوشمزه ترین صبحانه های مالزی آشنا شویم.

9 صبحانه خوشمزه و لذیذ که در سفر به مالزی باید امتحان کنید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

1- ناسی لماک | Nasi Lemak

یکی از پرطرفدارترین صبحانه های مالزی ناسی لماک است. شاید از نظر ما خوردن برنج برای وعده صبحانه کمی عجیب باشد، اما مردم محلی مالزی عاشق این صبحانه برنجی هستند و اغلب آن را مصرف می نمایند. به شما هم پیشنهاد می کنیم در طول سفرتان برای یک بار هم که شده ناسی لماک را سفارش بدهید تا متوجه شوید که خوردن برنج برای صبحانه تا چه حد می تواند خوشمزه و به جا باشد. برای تهیه این صبحانه، برنج را با شیر نارگیل می پزند و همراه با ماهی کولی سرخ شده، سس میگوی تند، تخم مرغ آبپز یا نیمرو و گاهی بادام زمینی روی یک برگ نخل می ریزند و به این ترتیب سرو می نمایند. در سفر به مالزی و در شهرهایی مثل کوالالامپور به هر رستوران و کافه ای که بروید می توانید ناسی لماک را برای وعده صبحانه تان سفارش بدهید و بعد، یک روز خوب و هیجان انگیز را آغاز کنید.

2-روتی کانای | Roti Canai

روتی نام یک نوع نان است که در بسیاری از کشورهای آسیایی مثل هند و همین طور مالزی مصرف می گردد و بسیار خوش طعم است. این نوع نان که خاستگاهش هند است معمولا همراه با دال یا سوپ عدس و کاری ایکان (Kari Ikan) یا کاری ماهی سرو می گردد. در روش سنتی این غذا را با دست لقمه می نمایند و می خورند، بنابراین اگر در مالزی این صبحانه را سفارش دادید این نکته را از قلم نیاندازید. روتی کانای را در نواحی جنوبی مالزی گاهی روتی پراتا هم می نامند. نان روتی بسیار خوش طعم و خوشمزه است و آن را اغلب بدون تخم مرغ درست می نمایند، اما اگر دوست داشته باشید می توانید درخواست کنید که این نان را با تخم مرغ برایتان درست نمایند. در این صورت، نان روتی که با تخم مرغ تهیه شده را روتی تلور می نامند.

3- دیم سام | Dim Sum

اگر خیلی حوصله صبحانه مفصل ندارید و دوست دارید یک چیز سبک و خوشمزه بخورید دیم سام را امتحان کنید. دیم سام هم یکی از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی است و به دلیل سبک کاملا سنتی و جالبش هواداران زیادی هم در بین گردشگران دارد. دیم سام با ترکیبات متفاوتی تهیه می گردد و این مواد در سبدهای کوچک از جنس بامبو ریخته می گردد و به همین صورت سرو می گردد. در حقیقت به سبک سرو این صبحانه دیم سام گفته می گردد و طیف متنوعی از مواد غذایی را می توان به این صورت مشاهده کرد که همگی دیم سام نامیده می شوند. در مالزی دیم سام را اغلب همراه با چای سرو می نمایند و یک صبحانه خوشمزه و سبک به حساب می آید. در رستوران های مالزی می توانید انواع دیم سام را که با برنج، گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات تهیه شده را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

4- تخم مرغ آبپز عسلی | Soft-Boiled Eggs

اگر دوست دارید برای صبحانه تخم مرغ بخورید می توانید تخم مرغ عسلی را امتحان کنید. در اکثر رستوران و کافه هایی که صبحانه هم سرو می نمایند می توانید این نوع تخم مرغ را سفارش بدهید. البته مردم مالزی تخم مرغ را زیاد نمی پزند و بنابراین ظاهر نهایی تخم مرغ بسیار شل و آبکی است و ممکن است خیلی ها دوست نداشته باشند. اما اگر شما هم اهل تخم مرغ عسلی و نیم پز هستید حتما این غذا را سفارش بدهید. تخم مرغ آبپز عسلی یکی از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی است و همراه با سس سویا و فلفل سفید سرو می گردد که ترکیبی فوق العاده لذیذ است. هنگام سرو این صبحانه اغلب مواد را جداگانه برایتان می آورند و تخم مرغ هم هنوز داخل پوسته اش است. شما باید تخم مرغ را بشکنید و داخل ظرف بریزید، روی آن کمی سس سویا و در سرانجام هم به میزان دلخواه فلفل سفید روی تخم مرغ بپاشید و همراه با نان نوش جان کنید. تخم مرغ آبپز عسلی و شل را گاهی در کنار تست کایا که در آخر شرح می دهیم هم سرو می نمایند.

5- کاری پاف | Curry Puff

مورد بعدی از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی که به شما معرفی می کنیم کاری پاف نام دارد و در حقیقت یک اسنک است. این غذا اگرچه اغلب به عنوان صبحانه خورده می گردد، اما در مواقع دیگر به عنوان میان وعده، اسنک و شام سبک هم می توانید آن را سفارش بدهید. کاری پاف یک نوع پیراشکی است و برای کسانی که زیاد وقت صبحانه خوردن ندارند و می خواهید در طول جهت صبحانه شان را بخورند بسیار مناسب است. بنابراین اگر در سفر به مالزی و کوالالامپور می خواهید هرچه زودتر به دیدن جاذبه های گردشگری شهر بروید و نمی خواهید زمان زیادی را به صبحانه خوردن اختصاص بدهید کاری پاف بخورید. داخل این پیراشکی های کوچک و پفکی را با سیب زمینی و/یا مرغ پر می نمایند و همراه با سس و سالاد سرو می نمایند. کاری پاف معمولا قیمت بالایی ندارد و اگر به دنبال یک صبحانه خوشمزه و ارزان هستید در انتخاب کاری پاف شک نکنید.

6- آپام بالیک | Apam Balik

آپام بالیک که پنکیک مالایی هم نامیده می گردد یکی دیگر از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی است. اگر تا به حال فکر می کردید که پنکیک را فقط با مربا، خامه یا میوه می توان سرو کرد پس باید آپام بالیک را یک بار هم که شده امتحان کنید. آپام بالیک که یکی از محبوب ترین صبحانه های مالزی است یک نوع پنکیک است که رویش مغزیجات، ذرت شیرین یا سس شکلاتی پر می گردد و یک سمتش را روی طرف دیگر تا می نمایند تا یک پنکیک شکم پر خوشمزه و مقوی به وجود بیاید.

7- توسای | Tosai

توسای یک نان بزرگ است که همراه با انواع کاری و ماست و … سرو می گردد. وقتی اندازه این نان را می بینید به نظرتان زیادتر از آنی است که بتوانید تمامش کنید، اما وقتی آغاز به خوردن می کنید می فهمید که این صبحانه خوشمزه حجم زیادی را نمی گیرد. توسای یکی از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی است و در رستوران های محلی روی یک برگ خرما یا موز قرار داده می گردد که ظاهری جذاب و هیجان انگیز پیدا می نماید. تلفظ این صبحانه کمی متفاوت است و آن را توسای، توسِی و حتی دوسای هم می نامند.

8- وان تان می | Wan Tan Mee

مردم مالزی نودل دوست دارند و آن را به عنوان صبحانه هم می خورند. وان تان می در حقیقت غذایی تهیه شده از نودل است که همراه با سس خرچنگ، دامپلینگ های کوچک، برش های نازکی از گوشت کبابی و یک کاسه آب گوشت داغ سرو می گردد و حقیقتا بسیار خوشمزه و لذیذ است. اگر گیاهخوار هستید و دوست ندارید گوشت بخورید می توانید نوع گیاهی وان تان می را سفارش بدهید. این غذا یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای مالزی است و پیشنهاد می کنیم در سفر به مالزی و کوالالامپور حتما آن را امتحان کنید.

9- تست کایا | Kaya Toast

آشپزی مالایی مملو از غذاهای فوق العاده خوشمزه است و مطمئنا در سفر به این کشور از نظر شکم گردی هیچ گونه مسئله ای نخواهید داشت. آخرین مورد از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم تست کایا یا کایا تست است. حقیقتا نمی گردد از خوشمزه ترین صبحانه های مالزی صحبت کرد و به این تست خوشمزه و ساده اشاره نکرد. داخل این تست با مربای نارگیل و گاهی نیمرو پر می گردد و یک صبحانه سبک و شیرین برای آغاز روز به وجود می آورد. در رستوران ها و کافه های مالزی و شهر کوالالامپور می توانید این تست را سفارش بدهید. در مالزی تست کایا همراه با قهوه یا چای سرو می گردد و گاهی در کنار این تست، یک کاسه تخم مرغ آبپز عسلی و آبکی هم سرو می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2219

به "9 صبحانه خوشمزه و لذیذ که در سفر به مالزی باید امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 صبحانه خوشمزه و لذیذ که در سفر به مالزی باید امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید