ثبت بیش از 685 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد

به گزارش نوای پرنده پارسی، اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون 686 اظهارنامه صادراتی و وارداتی ثبت نموده است.

ثبت بیش از 685 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمدرضا زارع با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون 686 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد، 420 اظهارنامه مربوط به کالاهای وارداتی و مابقی را اظهارنامه های کالاهای صادراتی تشکیل می دهد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اضافه نمود: بیشترین اظهارنامه های وارداتی با مجموع 288 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، نساجی و برق است که حوزه های مکانیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و خودرو و نیرومحرکه در مرتبه های بعدی قرار دارند.

وی مطرح نمود: در تقسیم بندی دیگر، اظهارنامه های وارداتی به دو گروه تقسیم می شوند که از مجموع 420 مورد، 168 اظهارنامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و مابقی مربوط به تعیین ماهیت کالا هستند که آزمون های مرتبط جهت تعیین ماهیت در آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد استان یزد اجرا شده است.

زارع در شرح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری، گفت: در پاسخ به استعلام های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبدأ که توسط شرکت های بازرسی بین المللی (سوریانس) صادر می گردد، به وسیله اخذ تعهد و یا نمونه برداری و آزمون، فرایند واردات دنبال می گردد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در انتها اضافه نمود: با توجه به اعتقاد پایدار کارکنان استاندارد یزد مبنی بر ایجاد تسهیلات برای واحدهای فراوریی به منظور افزایش رونق فراوری، اخذ تعهدهای وارداتی، مبنای اعتماد به تمامی فراوریکنندگان و خبرنگارانان عزیز است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3259

به "ثبت بیش از 685 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 685 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید