به این 20 مشکل در ازدواج برخوردید؟ برای حل آن دست به کار شوید

به گزارش نوای پرنده پارسی، مشاوران ازدواج در خصوص مسائل مشترکی یک زوج را به چالش می کشند صحبت می نمایند. مشکلاتی که بین اغلب زنان و مردان عظیم می گردد و نارضایتی عظیم دامان زندگی مشترک را می گیرد البته قابل حل شدن هستند و باید آن ها را بشناسیم. در اینجا به 20 مشکل رایج در ازدواج و روش های حل آن می پردازیم:

به این 20 مشکل در ازدواج برخوردید؟ برای حل آن دست به کار شوید

1. احتیاجهای همه را مقدم بر رابطه خودتان می کنید: یک مسئله معمول است که احتیاجهای فرزندان، مسئولیت های خانوادگی و حتی احتیاجهای خانواده را به خوتان اولویت بدهید. از یکدیگر قدردانی کنید، عملنمودهای یکدیگر را ببینید و یکدیگر را در صدر اولویت ها قرار دهید.

2. از ازدواجمان انتظار داریم ما را کامل کند: یکی از مسائل در رابطه ناشی از این است که می خواهید شریک شما، همه چیز تمام باشد. همه خلاءهای شما را پر کند و شما را کامل کند. زمانی ازدواج کنید که به شریک خود احتیاج ندارید تا شما را کامل کند و همچنین خودتان حس مثبتی به خودتان دارید.

3. می خواهیم دیگری را تغییر دهیم: یک زوج بعد از گذشت مدت زمانی از رفتارهای یکدیگر آزار می بینند. به جای اینکه در اینطور مواقع به برقراری صلح فکر نمایند و اینکه چرا حساس شده اند، به تغییر دیگری رو می آورند. از او شکایت می نمایند و حتی او را تحقیر می نمایند. به واسطه همین رفتارها هم بالاخره از هم دورتر می شوند و راه بسیاری از زوج ها را پیش می گیرند.

4. از حرف زدن در خصوص یکدیگر غافل می شویم: وقتی یکدیگر را دیدار می کنیم و ازدواج می کنیم، مصاحبه و صحبت های زیادی در خصوص اینکه چه کسی هستیم بین ما جریان دارد. با گذشت سال ها، فکر می کنیم یکدیگر را می شناسیم و به گونه ای عمل می کنیم که گویی چیزی تغییر ننموده است. زمان مشخصی را در روز به یکدیگر اختصاص دهیم. در خصوص روزی که گذشت صحبت کنیم. چه چیزی جالب بود؟ اتفاق چالش برانگیزی بود؟

5. تصمیمات جدا می گیریم: هرکاری که شخص انجام می دهد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم روی دیگری اثر می گذارد. اطمینان از اینکه رابطه برای هر دوی شما کار می نماید، تنها راه ماندگاری طولانی است. اگر یکی از شما از نحوه پیشبرد امور راضی باشید، رابطه نمی تواند خیلی شرایط خوبی داشته باشد. وقتی هر دو راضی هستید و با یکدیگر تصمیم می گیرید، هر دو شاد خواهید بود.

6. دروغ سفید می گوییم: بر اساس تحقیقات خیلی از زوج ها به هم دروغ سفید می گویند. دروغ های کوچک هم بین یک زوج فاصله ایجاد می نماید و درست است که اغلب ما می دانیم که صداقت بهترین راه است اما در بسیاری از مواقع به یکدیگر دروغ می گوییم. دروغ سفید درست است که به کسی آسیب نمی رساند اما اعتماد بین طرفین را از بین می برد.

7. انتقاد کردن به یکدیگر، کار همیشگی ماست: برخی انتقادها آنقدر زیاد می شوند که انتقاد به شخصیت دیگری است. این عبارات مثل اینکه تو همواره ... یا تو هرگز... به دیگری احساس این را می دهد که کافی نیست و از شریک زندگی خود فاصله می گیرد. به جای این رفتار انتقادی مداوم، هر بار مشخصاً درخواست خودتان را بگویید. مثلا بگویید که من دوست دارم وقتی میز شام رزرو نموده ایم به موقع به رستوران بیایی. حرف های ما معنا دارند و نمی توانیم انتظار داشته باشیم رفتار غلطی انجام بدهیم و دیگری مغز ما را بخواند.

8. از اینکه در خصوص پول حرف بزنیم می ترسیم: وقتی زندگی اقتصادی دو نفر به هم پیوند خورده است، بدیهی هم هست که در خصوص آن مصاحبه نمایند. به راحتی در خصوص اینکه هر ماه چقدر درآمد دارید، چه اهدافی دارید و بهترین راه صرفه جویی شما چیست، با هم صحبت کنید.

9. قرارهای دونفری را فراموش می کنیم: مسائل شغلی، فرزندان و سایر تعهدات شما باعث می گردد که شریک خود و برنامه های تکی با او را فراموش کنید. صمیمیت شما در گروی همین برنامه های کوچک دونفره است که در بسیاری از ازدواج ها فراموش می گردد.

10. بین ما پول من و پول تو مطرح است: واقعیت ماجرا این است که اگر قبض برق پرداخت نگردد، فارغ از این که چه کسی باید آن را پرداخت می نموده است، هر دو نفر در تاریکی خواهند ماند. اختلافات اقتصادی خودتان را حل و فصل کنید. یک زندگی مشترک برای دوام و رسیدن به اهداف، برنامه ریزی اقتصادی و تقسیم وظایف می خواهد.

11. به روابط هالیوودی اعتقاد دارید: عشق مانند فیلم ها نیست. وقتی تصور می کنید که قرار است اتفاقاتی شبیه به ماجراهای هالیوود را تجربه کنید و این اتفاق نمی افتد، احساس سرخوردگی و ناراحتی می کنید. احساس می کنید با فرد اشتباهی ازدواج نموده اید و این اتفاق می تواند منجر به نارضایتی و جرو بحث گردد. عشق پخته و پر از صمیمیت را یاد بگیریم و به خیالات اعتنا نکنیم.

12. سعی می کنید همسرتان را کنترل کنید: احساس آزادی و احترام در یک رابطه لازم است. هر یک از طرفین در ازدواج باید به رشد دیگری یاری کند و احتیاجها و خواسته های شریک خود را برآورده کند. افراد حق استفاده از شریک خود و تبدیل او به کسی که می خواهند را ندارند.

13. در جمع بحث می کنیم: اختلاف نظرهای شما در جمع تحقیرآمیز است و مسائل را بدتر می نماید. در جمع از ابراز مستقیم نظرات تندتان پرهیز کنید و به موقع مسائل را حل کنید.

14. صحبت های روزانه را جدی نمی گیریم: در روزمرگی اوقات می گذرانیم و کنار هم بدون حرف زدن خاصی زندگی می کنیم. صحبت کردن اما یخ های بین ما را چنان می شکند که باید آن را جدی تر بگیریم. در هر مورد که فکر می کنیم صحبت کنیم. به این ترتیب از یکدیگر و افکار هم باخبر و به یکدیگر نزدیک تر می شویم.

15. پنهان کاری می کنیم: چه در خصوص پول، چه در خصوص فرزندان و چه در خصوص تصمیمات پنهان کاری میکنیم و به همسرمان چیزی نمی گوییم. پنهان کاری و حفظ اسرار از روش های بچگانه برای جلوگیری از درگیری است.

در این زمینه بخوانید:

به این 15 درخواست همسر خود نه بگویید!

درس هایی که می توان از ازدواج ناموفق گرفت

16. به حرف هم گوش نمی دهیم، می شنویم تا پاسخ دهیم: بسیاری از افراد به جای اینکه به حرف دیگری گوش دهند و آن را درک نمایند، برای اینکه پاسخ آن ها را بدهند حرفشان را می شنوند. به حرف شریک زندگی خود فکر کنید و احساسات او را درک کنید.

17. اعتقاد دارید عشق کافی است: عشق هرچقدر هم زیبا و لازم باشد اما برای یک رابطه کافی نیست. هر یک از طرفین رابطه باید آن را مدیریت نمایند. روزهای فراز و نشیب یک رابطه زیاد است و با اقدامات سنجیده بهتر می گذرد.

18. پیشنهاد شریک زندگی خود را به راحتی رد می کنیم: راضی ترین زوج ها کسانی هستند که به پیشنهادات یکدیگر پاسخ می دهند. رابطه شاد و سالم با نادیده دریافت و مقابله با پیشنهادات طرفین ممکن نیست. گاهی طوری با یکدیگر رفتار می کنیم که گویی نظرات هم را نمی شنویم و ارزشی برای آن قائل نیستیم.

19. هویت فردی خودمان را فراموش می کنیم: به تدریج در زندگی ما نقش های مختلفی داریم: مادر، پدر، همسر و... . این برچسب ها برخی اوقات انقدر بر ما غلبه می نماید که خودمان را فراموش می کنیم. زمان لازم را پیدا کنید و کارهایی که به هویت و علاقه خودتان مربوط است را انجام دهید.

20. انتظار دارید همه چیز به طور کامل برابر باشد: در هیچ ازدواجی مسئولیت 50/50 وجود ندارد. در زندگی در شرایطی یکی از طرفین صد درصد کاری را برعهده می گیرد. مهم این است که اساس این تصمیمات مصاحبهی منطقی باشد. طرفین یک رابطه به دنبال راه هایی برای ایجاد فضای آرام و مثبت برای یکدیگر هستند و بدون شک فضای عادلانه آرامش می آورد اما همه مسئولیت ها در عمل 50/50 نخواهد بود.

منبع: redbookmag

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5710

به "به این 20 مشکل در ازدواج برخوردید؟ برای حل آن دست به کار شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 20 مشکل در ازدواج برخوردید؟ برای حل آن دست به کار شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید