با سفر به چین در ماه نوامبر، در جشنواره چونگ یونگ چین شرکت کنید!

به گزارش نوای پرنده پارسی، جشنواره چونگ یونگ چین | Chung Yeung Festival

در این روز، تمام مردم در چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان جشنواره چونگ یونگ چین Chung Yeung را جشن می گیرند. یکی از بهترین زمان ها برای سفر به چین زمانی است که با جشن های ملی این کشور همراه است. اگر در تاریخ های جشن های ملی سفر به چین خود را برنامه ریزی کنید، می توانید جدای از دیدن جاذبه های چین تجربه ای دیگر از همراهی با مردم آن را در زندگی خود ثبت کنید. هر چند خبرنگاران بلیط هواپیما به تمام شهرهای مهم چین را دارد و شما می توانید به رزرو هتل به وسیله این سایت اقدام کنید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که تمام فرایند خرید خود را با اپلیکیشن خبرنگاران انجام دهید. در این صورت به راحتی می توانید خرید خود را در هر جایی که هستید انجام دهید. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مجله خبرنگاران شما را با جشنواره چونگ یونگ چین در ماه نوامبر آشنا کنیم.

با سفر به چین در ماه نوامبر، در جشنواره چونگ یونگ چین شرکت کنید!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سفرتان به چین را با تاریخ این جشن یکی کنید

جشنواره چونگ یونگ چین که به عنوان جشنواره دومین نهم The Double Ninth Festival نیز شناخته می شود، جشنواره ای برای رفتن به مکان های بلند یا جشنواره ای برای پاییز است که همه مردم چین را درگیر خود می نماید. این جشن برای یادآوری فصل پاییز برگزار می شود. بر اساس تقویم چینی این جشن در روز نهم ماه نهم بر پا می شود. در هنگ کنگ این روز را تعطیلات عمومی اعلام نموده اند و اگر در تقویم و در سالی این روز به روز یکشنبه بیفتد، به جای آن روز بعد یعنی روز دوشنبه را تعطیل می نمایند. این جشن در ماکائو نیز به عنوان تعطیلات عمومی اعلام شده و بیشتر به نام چونگ یونگ (در نوشتار با نوع چینی آن فرق دارد) Chong Yeung شناخته شده است. در هنگ کنگ این روز یکی از 12 روز تعطیل رسمی در تاریخ هر ساله چینی است. مردم شرق آسیا در این جشن چه کارهایی را انجام می دهند؟ در ادامه مطلب، راجع به آداب و رسوم و فعالیت های مردم در این روز برایتان صحبت خواهیم کرد. در کل پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به هر نقطه از جهان و به هر کشوری را دارید، سعی کنید که راجع به جشن ها و جشنواره های برگزار شده در آن کشور آگاه شوید. با این کار نه تنها می توانید با جاذبه ها و بناهای تاریخی مقصدتان آشنا شوید، بلکه با فرهنگ و جاذبه های فرهنگی آن کشور هم آشنا می شوید. در واقع با یک تیر دو نشان می زنید!

تاریخچه شکل گیری و آداب و رسوم این جشن

در حقیقت این جشن یادآور هر ساله یک افسانه ای قدیمی برای مردم چین است. در این افسانه که به سلسله هان در بین سال های 202 قبل از میلاد تا 220 بعد از میلاد برمی شود، این طور بیان می نماید. در زمانی که در سلسله هان پادشاهی به نام وون Woon King فرمانروایی می کرد با فالگیری روبرو شد و آن فالگیر به او توصیه کرد که در روز نهم ماه نهم تمام خانواده خود را به نقاط مرتفع ببرد. پادشاه به توصیه فالگیر عمل کرد اما به مردم سرزمینش نگفت. در آن روز پس از خاتمه یافتن روز و برگشت پادشاه و خانواده اش به شهر، با صحنه دلخراشی روبرو شدند. تمام مردم شهر که به ارتفاعات نرفته بودند، پناه نگرفته بودند و از ماجرا خبر نداشتند، همگی مرده بودند. در حقیقت همگی قتل عام شده و سرهایشان بریده شده بود. در طی سال ها این موضوع تبدیل به داستانی شده است که مردم در روز نهم ماه نهم آن را جشن می گیرند. مردم در جشنواره چونگ یونگ چین رفتن به ارتفاعات را خوش شانسی می دانند. یکی از آداب و رسوم در این روز کایت بازی و بادبادک هوا کردن است. این کار در عقیده مردم باعث فرستادن بدشانسی به آسمان و دور کردن آن از دیگران است.

نحوه برگزاری این جشن در هنگ کنگ

امروزه مردم هنگ کنگ یک رسم دیگر را هم اجرا می نمایند. کل اعضای هر خانواده با هم در یکجا جمع می شوند و همگی با هم به سر خاک عزیزان از دست رفته شان می روند. گورها را تمیز می نمایند و مراسم احترام به آن ها را برپا می نمایند. گورها را جارو می زنند، وسایل درون آن را مرتب می نمایند، به اجداد خود مواد غذایی مورد علاقه آن ها را تقدیم می نمایند و در آرامگاه ها می گذارند. در روز بسیاری از افراد و مردم هنگ کنگ، به همراه خانواده شان به پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک با خانواده خود در طبیعت و بالای تپه ها می روند. شبیه این مراسم، جشن دیگری در چین در فصل بهار برگزار می شود که به آن جشنواره جارو زدن آرامگاه Tomb Sweeping Festival می گویند. نام دیگر این جشن چینگ مینگ Ching Ming است. مردم چین به جمله رفتن به مناطق مرتفع deng gao (登高) دنگ گائو می گویند.

پختن نوعی کیک

در این روز یک کیک مخصوص پخته می شود که مردم چین به آن گائو می گویند. خوردن این کیک همان تاثیری دارد که بالا رفتن از کوه در این روز دارد. بنابراین اگر به هر دلیلی در روز جشنواره چونگ یونگ چین نتوانید به کوهنوردی یا نقاط مرتفع بروید، می توانید با خوردن کیک گائو در مناطق پیک نیکی مانند تمام پارک ها و تپه های سرسبز چین باز هم خوش شانسی و اتفاقات خوب در ادامه سال را به سمت خود بکشانید. بسیاری از افراد هر دو کار را در این روز انجام می دهند. به عنوان یک گردشگر و توریست که تازه به چین سفر نموده است، در این مراسم با مردم همراه شوید. با آن ها به ارتفاعات پیاده روی کنید یا بر سر سفره آن ها در مناطق پیک نیکی مهمان شوید. اگر با خانواده ای همراه شدید، بهتر است که شما نیز به آن ها هدیه ای بدهید. ضمناً نباید فراموش کنید که به عقاید و آداب و رسوم دیگر مردم احترام بگذارید. مردم چینی معتقدند که اگر کیک گائو را در جشنواره چونگ یونگ چین بخورند، در سال آینده در موقعیت های کاری خود بهتری قرار خواهند گرفت و پیشرفت کاری خواهند داشت.

تاریخ برگزاری این مراسم هر ساله تغییر می نماید. در سال 2017 در تاریخ 23 اکتبر زمان برگزاری این مراسم بود. در سال 2018 روز آن به 17 اکتبر و روز چهارشنبه تغییر خواهد نمود. با سفر در این تاریخ، می توانید در هر کشور آسیای شرقی مانند چین، تایوان و گاهی کره شاهد برگزاری چنین مراسمی باشید. همچنین این مراسم در سال آینده یعنی سال 2019 به تاریخ 7 اکتبر و روز دوشنبه تغییر خواهد نمود. برای رزرو بلیط هواپیما به هر کدام از این مسیرها، انواع پروازها را در سایت خبرنگاران آنالیز کنید و در نهایت پرواز منتخب خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین اگر سوالی در خصوص رزرو هتل ها، بهترین هتل های چین، بهترین هتل های تایوان، ارزان ترین هتل ها و همچنین تفاوت بین ایرلاین ها در پرواز به چین و تایوان و ماکائو دارید، می توانید با مشاورین ما و با شماره تلفن 8540-021 تماس بگیرید. ضمناً بیشتر اطلاعات مربوط به پروازها و حتی هتل را در همین مجله اینترنتی اگر جستجو کنید، پیدا خواهید کرد. تنها باید حوصله به خرج داده و مطالب را مطالعه کنید.

منبع: publicholidays.hk

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2237

به "با سفر به چین در ماه نوامبر، در جشنواره چونگ یونگ چین شرکت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سفر به چین در ماه نوامبر، در جشنواره چونگ یونگ چین شرکت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید