ایران به روایت عکاسان خارجی

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایران از کشورهایی است که تا به امروز ابعاد مختلف آن سوژه عکاسان خارجی شده است؛ از خیابان ها و بازارهای مرکز گرفته تا غذاهای محلی و شهرهای شناخته شده ای چون اصفهان و شیراز. اگرچه بعضی عکاسان خارجی در سوژه قرار دادن منطقه ها مختلف کشورمان گاه غرض ورزی هایی هم داشته و سعی نموده اند با به نمایش گذاشتن افراطیِ بعضی صحنه ها، مفاهیم مد نظر خود را به مخاطبان القاء نمایند، اما هستند هنرمندانی که فارغ از نگاه های سیاسی، ایران را همانگونه که هست، واقعی به تصویر می کشند.

ایران به روایت عکاسان خارجی

گزارش حاضر شامل مجموعه تصاویری است که به وسیله عکاسان خارجی و داخلی از ایران به ثبت رسیده و به انتخاب سایت Unsplash.Com منتشر شده اند.

شهرهای شناخته شده

تصویری که در پایین تر مشاهد می کنید، متعلق به Faruk Kaymak است که از شهر اصفهان به ثبت رسانده. این عکاس در توضیح این عکس چنین نوشته است: سه دوست روی پل خواجو آماده نوشیدن نارگیل هستند. کسی که ایستاده بود درحالی که داشت آتش را می چرخاند، مرا دید و من 0.5 ثانیه نوردهی کردم.

این عکاس که در جریان سفر به شهر اصفهان از نقاط مختلف آن عکاسی نموده، تصاویری از مسجد شیخ لطف الله نیز به ثبت رسانده که در پایین تر مشاهده می کنید.

تصاویری که در پایین تر مشاهده می کنید، متعلق به شهر یزد هستند که به وسیله Steven Su به ثبت رسیده اند. این عکاس که به اصفهان و شیراز نیز سفر داشته، تصاویر شگفت انگیزی را از نقاط مختلف این شهرها به ثبت رسانده است.

تهران و زندگی روزانه

از برترین افرادی که می توانند ایران را با سوژه عکاسی قرار دادن به جهان معرفی نمایند، عکاسان داخلی هستند؛ چراکه در جریان ریز به ریز جزییات زندگی روزانه در این کشور هستند و بهتر از هر عکاس خارجی می توانند ابعاد زندگی روزانه در این کشور را به مردم جهان نشان دهند. همچنان که خبرنگاران در این سال ها در مجموعه عکس های ایران زیباست، در تحقق این امر کوشیده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر تصاویر عکاسان داخلی از تهران و زندگی روزمره که به انتخاب سایت Unsplash.Com منتشر می شود.

تصویری که در پایین تر مشاهده می کنید، به وسیله سجاد نوری به ثبت رسیده است. این عکس یکی از خیابان های تهران را نشان می دهد که ساختمان بلند بانک در آن نشان دهنده واقعیتی از زندگی شهری و شهرنشینی در ایران است.

تصویری که در پایین تر مشاهده می کنید، متعلق به باغ فردوس در تجریش است. این مکان که درحال حاضر به سبب وجود کافه های متنوع در آن محل دورهمی جوانان شده است، در محله تجریش قرار گرفته است. قدمت این مجموعه بعلاوه به دوران سلطنت قاجاریه بازمی شود و شامل عمارتی است که موزه سینمای ایران را از سال 1388 در خود جای داده است.

نمایی دیگر از شهر تهران به هنگام شب که برج میلاد و چراغانی بودن شهر را به نمایش گذاشته است.

غذای باشکوه ایرانی!

غذاهای ایرانی معروفیت جهانی در میان مردم کشورهای مختلف دارند و این زیبایی بصری غذاها نیز از چشم عکاسان خارجی پنهان نمانده و با ثبت تصاویری از این غذاها سعی بر معرفی ماهیت غذای ایرانی و پرطرفدار بودن آن به مردم جهان دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7555

به "ایران به روایت عکاسان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به روایت عکاسان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید