ایران انتظار پایبندی عملی اروپا به برجام را دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، استاندار مرکزی گفت: ایران انتظار دارد که اروپا به صورت کاملا عملی به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند.

ایران انتظار پایبندی عملی اروپا به برجام را دارد

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی آقازاده در دیدار با سفیر اتریش در ایران اظهار کرد: اتریش یکی از معدود کشورهایی است که بیش از 100 سال روابط تجاری با ایران دارد و به واسطه عمق روابط، ظرفیت های دو کشور در بخش اقتصادی بیش از آنچه آمارها نشان می دهد، است.

وی درخصوص جمعیت کشور اتریش که چندین سال است ثابت مانده است، گفت: تثبیت جمعیت برای هر کشوری در راستای توسعه روابط اقتصادی یک امتیاز محسوب می گردد این در حالی است که در کشور ایران در چهار دهه اخیر جمعیت 2.5 برابر افزایش داشته که این موضوع در امور برنامه ریزی و توسعه زیربنایی کشور شرایط را برای مسئولان سخت می نماید، اما از طرفی افزایش جمعیت به واسطه بهره مندی از نیروی جوان مزایای خاص خود را به همراه دارد.

استاندار مرکزی اضافه نمود: در چهار دهه گذشته در بخش های مختلف استان مرکزی پیشرفت های قابل ملاحظه ای ایجاد شده و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از صنعتی ترین استان ها به لحاظ وجود واحدهای تولیدی در ایران به شمار می رود، می تواند در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نقش مهمی ایفا نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتریش یکی از مقاصد صادراتی تولیدات استان مرکزی محسوب می گردد، اما امکان گسترش این روابط اقتصادی وجود دارد، در خصوص نگاه و رویکرد سفیر اتریش به بحث برجام اعلام کرد: اظهار نظر سفیر اتریش در بحث برجام مایه امیدواری است، ایران به نسبت گذشته انتظارات بیشتری از اروپا دارد، علیرغم پایبندی ایران به برجام، امریکا از این تعهد خارج شد و در این شرایط تنها جای خرسندی است که اروپا همچنان بر سر تعهدات خود پایبند بوده است، اما این پایبندی نباید در حد شعار باشد و ایران انتظار دارد که اروپا به صورت کاملا عملی به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند.

استاندار مرکزی مطرح کرد: امید است کشور اتریش به عنوان یک کشور پیشرو در دموکراسی و قوانین اتحادیه اروپا در پایبندی به تعهدات برجام پیش قدم باشد و در جهت تسهیلگری و برطرف مسائل اقدام کند.

وی با اشاره به سفر اخیر سفیر سوییس به استان مرکزی اعلام کرد: حضور سفرا می تواند توسعه تعاملات به همراه داشته باشد، اما قطعا روابط تجاری استان با اتریش بهتر خواهد بود، چراکه اتریش بعد از آلمان یکی از کشورهای مهم برای ایران محسوب می گردد و اتاق بازرگانی استان مرکزی می تواند حلقه ارتباطی بین استان مرکزی و اتریش باشد.

آقازاده در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی در استان مرکزی با توجه به جاذبه های گردشگری و توریستی استان مرکزی یکی از زمینه های توسعه روابط دوجانبه را در زمینه جذب توریسم و گردشگر دانست و اضافه نمود: خشکبار به عنوان محصولات استان مرکزی بخشی از ظرفیت ها در راستای گسترش روابط اقتصادی استان قلمداد می گردد که در صورت موافقت سفیر اتریش در یک کارگروه مشترک و با بهره مندی از نظرات کارشناسی، در نمایشگاه های مختلفی که در اروپا برگزار می گردد می توان محصولات استان را عرضه کرد.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 557

به "ایران انتظار پایبندی عملی اروپا به برجام را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران انتظار پایبندی عملی اروپا به برجام را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید