انتخابات کانون ها و انجمن های دانشجویی علوم پزشکی مجازی شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: فعالیت های فرهنگی، جهادی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان علوم پزشک با وجود کرونا در حال پیگیری است و انتخابات گروه های دانشجویی مجازی شد.

انتخابات کانون ها و انجمن های دانشجویی علوم پزشکی مجازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، نشست مدیران فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید.

در این نشست دکتر حسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، سیده مریم حسینی رئیس اداره کانون های فرهنگی، حجت حجازی زاده رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی، محمد پورقاسم رئیس اداره انجمن های علمی و سید نصرت الله موسوی دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت حضور داشتند.

آنالیز و گفتگو در زمینه انتخابات مجازی کانون های فرهنگی، انجمن های علمی، تشکل های اسلامی و کمیته ناظر بر نشریات، پویش بهار همدلی، پویش سهم من، فضای فیزیکی نهاد های دانشجویی، خانه نشریات و رتبه بندی نشریات دانشجویی، پیمایش سرمایه فرهنگی از جمله موضوعات و مباحث مورد بحث و گفتگو در این نشست بود.

زائری لطف گفت: خوشبختانه فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در ایام شیوع کرونا در کشور تعطیل نشد و پویش های خوبی در این دوران به راه افتاد که جا دارد از کوشش های دانشجویان، مدیران فرهنگی و تمام دست اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر کنم.

وی اضافه نمود: در راستای گسترش دامنه فعالیت های پویش دانشجویی مقابله با کرونا چندین مسابقه و فعالیت فرهنگی و کشوری را طراحی و اجرا کردیم. مسابقه کروناپلی ویژه فرزندان پرسنل وزارت بهداشت سراسر کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم طراحی و با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه برگزار گردید.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: جشنواره کرونا کست در راستای پویش دانشجویی مقابله با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طراحی شد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی همدان جشنواره بازدم را با هدف بهره گیری از نوآوری و خلاقیت دانشجویان در ارائه اطلاعات و آموزش مردم و نیز تقویت حس مسئولیت اجتماعی در میان دانشجویان برگزارکرد.

وی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مدت به برگزاری جشنواره های متعددی، چون جشنواره ملی دانشجویی عکس موبایلی عهد جانانه با هدف فرهنگ سازی درجهت مقابله با ویروس کرونا اقدام کرد. جشنواره شعر طنز نمکدان، مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می دهیم، جشنواره بین المللی کارتون و... از جمله فعالیت های موثر در این ایام بود.

زائری لطف گفت: جشنواره کشوری فیلم 100 ثانیه ای در راستای پویش دانشجویی مقابله با کرونا و با هدف فرهنگ سازی برای مقابله با ویروس کرونا ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز طراحی و اجرا شد و دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و لارستان در حوزه کلیپ و نماهنگ فعال هستند.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر موضوع حمایت از دانشجویان احتیاجمند در سطح تمام دانشگاه های کشور به طور فردی و موردی در حال انجام است، گفت: با ایجاد پویش سهم من کوشش کردیم تا به یاری های جامعه دانشگاهی انسجام بیشتری ببخشیم و ضمناً از ظرفیت مؤسسات حمایتی کشور بهره ببریم. پیشنهاد اولیه اجرای این پویش توسط خود دانشجویان و کانون های دانشجویی مطرح شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اضافه نمود: کانون های هلال احمر، سلامت و خیریه در تعامل و همفکری باهم به این نتیجه رسیدند که شیوه یاری به دانشجویان احتیاجمند باید نظام مند گردد و در این راستا پیشنهاد ایجاد پویش سهم من را ارائه دادند. البته پیش از این فعالیت های خیریه و حمایتی در سطح تشکل های سیاسی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی اتفاق می افتاد، اما به انسجام بخشی بیشتری احتیاج داشت.

وی درباره بهره بردن از نتایج یافته های پیمایش ملی سنجش سرمایه فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مشارکت مدیران فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور صورت گرفته است، گفت: هر نوع مداخله اعم از سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی و تدوین بسته های فرهنگی احتیاجمند سنجش دقیق و علمی شرایط موجود است و می تواند به رشد کمی و کیفی عرصه فرهنگ در دانشگاه ها یاری کند.

زائری لطف اضافه نمود: خوشبختانه این پیمایش با مشارکت گسترده دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی به ثمر نشسته و می تواند به عنوان نقشه راه سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته گردد.

وی اضافه نمود: برنامه های فرهنگی ما از جمله جشنواره سیمرغ و تیتر 12 در حال پیگیری است و در زمان های اعلام شده در بهمن ماه جشنواره تیتر را با مشارکت وزارت علوم و جشنواره سیمرغ را در اسفندماه برگزار خواهیم کرد. اما هدف ما این است که کار های خودمان را در جهت فعالیت های الکترونیک سازماندهی کنیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت کوشش برای برگزاری جشنواره های مختلف را با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید قرار داد و گفت: ما اعتقادی به لغو جشنواره های مختلف نداریم و فعالیت های فرهنگی، جهادی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان ما به رغم شیوع ویروس کرونا درحال پیگیری بوده است.

وی گفت: در زمینه انتخابات کانون ها، انجمن ها، تشکل ها و نشریات به دنبال برگزاری انتخابات مجازی هستیم. همچنین با توافق دکتر سیما سادات لاری؛ معاون فرهنگی و دانشجویی بناداریم با توجه به فعالیت کانون ها، انجمن ها و نشریات مبالغی را صرفا در جهت گسترش فضای فرهنگی به دانشگاه ها اختصاص دهیم.

سیده مریم حسینی رئیس اداره کانون های فرهنگی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی در این نشست گفت: کانون های فرهنگی اولین نهادی بود که قرعه فال جهت مجازی کردن انتخابات و فعالیت های آن به نام افتاد. مدت ها بنا بود که اطلاعات فیزیکی را به اطلاعات سامانه ای بدل کنیم که خوشبختانه این اتفاق در چند گام در حال انجام است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی یزد، شهیدبهشتی، اصفهان و اهواز به صورت پایلوت اقدام به عضوگیری و ثبت اطلاعات کانون ها نموده و در گام های بعد انتخابات کانون ها، انتخابات مجامع و درخواست فعالیت و اعطای مجوز را دستور کار داریم.

حسینی اضافه نمود: کانونی که پس ابلاغ رسمی فعالیت سامانه، اطلاعات خود را ثبت نکند از نظر ما رسمیت نخواهد داشت. امیدوار هستیم تا سرانجام فصل تابستان دانشگاه هایی که آماده فعالیت هستند انتخابات خود را به وسیله این سامانه انجام دهند.

حجت حجازی زاده رئیس اداره نشریات و تشکل های اسلامی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: در حال حاضر لیگ های منطقه ای در حوزه نشریات دانشجویی در سه منطقه شمال غرب، جنوب و غرب در حال برگزاری است. در مواردی هم کارگاه های آموزشی و حقوق نشریات به صورت مجازی برگزار گردید. ما نیز با توسعه سامانه کانون های فرهنگی شرایط را برای کمیته های ناظر بر نشریات دانشگاهی فراهم کردیم.

وی اضافه نمود: سامانه ای به وسیله خانه نشریات در حال طراحی است که به زودی از آن رونمایی خواهد شد. در این سامانه نشریات بارگذاری شده و تیراژ، سابقه و شرایط نشریه اعلام و ارزیابی می گردد. این کار به وحدت رویه و بایگانی کردن نشریات دانشجویی یاری خواهد نمود و از جهت کمی و کیفی نشریات را رتبه بندی می نماید.

حجازی زاده درباره آنالیز کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی بیان کرد: در جلسات شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت مقرر شد که این صفحات و کانال ها به عنوان یک نشریه مستقل در نظر گرفته نشوند و رفتاری مشابه آن ها نداریم، اما برای ساماندهی صفحاتی که بالای 5 هزار عضو دارند کار ثبت اطلاعات صورت می گیرد.

محمد پورقاسم رئیس اداره انجمن های علمی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این نشست در مورد مدل اجرایی انتخابات انجمن های علمی در امسال شرح داد: انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی معمولا در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می گردد، اما امسال با توجه به شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری جلسات حضوری، این انتخابات به شهریورماه امسال موکول شد و مقرر است پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم به صورت مجازی برگزار گردد.

سید نصرت الله موسوی دبیر ستاد مرکزی فعالیت های جهادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در سرانجام این نشست شرحاتی درباره فعالیت های جهادی ارائه داد و گفت: روال کار بر این بوده که در فروردین و اردیبهشت ماه به ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در حوزه فعالیت های جهادی پرداخته و در خردادماه شرایط دانشگاه ها را آنالیز و به آن ها اعلام می کردیم، اما، چون در انتهای سال قبل بارگذاری اطلاعات با تاخیر انجام شد این کار در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4744

به "انتخابات کانون ها و انجمن های دانشجویی علوم پزشکی مجازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات کانون ها و انجمن های دانشجویی علوم پزشکی مجازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید