الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - معاون هماهنگی توزیع توانیر از تخفیف صد درصدی بهای برق 10 میلیون و 600 هزار مشترکین خانگی از آبان سال گذشته تا به امروز خبر داد.

الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است

به گزارش صدا و سیما، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اینکه تعداد کل قبوض صادر شده برای مشترکین خانگی 22 میلیون قبض بوده است، افزود: با توجه به تعداد کل قبوض صادر شده، تخفیف صد درصدی برای 10 میلیون 600 هزار مشترک یعنی هر مشترک خانگی 2.1 دوره قبض رایگان دریافت کرده است که با توجه به دوماهه بودن هر دوره بنابر این مشترکینی که مشمول تخفیف صد درصدی شدند 4 ماه پولی برای برق پرداخت نکردند.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی برای منطقه ها عادی مانند تهران 100 کیلووات ساعت و برای منطقه گرمسیری یک مانند بوشهر 400 کیلووات ساعت است گفت: در این مدت ما در منطقه های مانند اهواز، بوشهر و بندرعباس که دارای دمای بالا و رطوبت بسیار زیادی هستند هم مشترکان مشمول تخفیف صددرصدی داشتیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه 85 درصد مشترکین خانگی تا 600 کیلووات ساعت و بخش عمده ای از این تعداد در قالب الگوی مصرف، برق مصرف کردند ادامه داد: 25 درصد مشمول تخفیف صد درصدی شدند، 36 درصد از مشترکین کمتر 300 کیلووات ساعت مصرف کردند و فقط افزایش 7 درصدی بهای برق را پرداخت کردند و 24 درصد هم تا 600 کیلووات ساعت در یک دوره دو ماهه برق مصرف کردند که علاوه بر افزایش 7 درصدی قیمت برق، 16 درصد هم جریمه پرداخت کردند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: مشترکینی که قبوض نامتعارف دریافت کردند در یک دوره دو ماهه بیش از 600 کیلووات ساعت برق مصرف کردند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر میزان مصرف برق اقلیم هم در محاسبه قبوض برق تاثیر گذار است افزود: بر این اساس در استان ها به منطقه ها عادی و منطقه ها گرمسیری یک، دو، سه و چهار تقسیم می شوند که البته بیشتر استان های کشور در منطقه ها عادی هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه منطقه ها گرمسیری بر اساس میزان دما و رطوبت هوا تقسیم بندی شدند گفت: الگوی مصرف برای تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت و برای منطقه ها گرمسیری 400 کیلووات ساعت است.

وی در خصوص نحوه محاسبه قبوض گفت: مشترکینی که در منطقه ها عادی کمتر از 100 کیلووات ساعت برق مصرف کنند مشمول تخفیف صد درصدی، تا 300 کیلووات ساعت با 7 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، تا 600 کیلووات ساعت 16 درصد جریمه و از 600 کیلووات ساعت بیشتر هم با اعداد تولید برق تجدیدپذیر محاسبه می شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه 70 درصد مشترکین خانگی تهران کمتر از 300 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند گفت: تهران یک منطقه عادی است و الگوی مصرف آن در ماه های غیر گرم 300 کیلووات ساعت و برای تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7383

به "الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید