افشای مشخصات احتمالی گوشی آیفون 14 مکس

به گزارش نوای پرنده پارسی، شرکت اپل کار بر روی نسل بعدی گوشی های هوشمند خود یعنی سری آیفون 14 را شروع نموده است و طبق بعضی گزارش ها، این غول فناوری آمریکایی چهار مدل از این سری را در سپتامبر سال آینده میلادی (حدودا شهریور 1401) عرضه خواهد نمود.

افشای مشخصات احتمالی گوشی آیفون 14 مکس

به گزراش خبرنگاران، انتظار می رود نام مدل های آینده، آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس باشد. این بدان معناست که شرکت اپل پس از دو بار فراوری، دیگر مدل Mini را ارائه نخواهد کرد.

اکنون، وبسایت The Elec به نقل از بعضی منابع در زنجیره تامین صفحه نمایش، گزارشی را منتشر نموده است که طبق آن شرکت اپل هنوز نوع صفحه نمایشی را که می خواهد روی گوشی هوشمند آیفون 14 مکس ارائه کند، تعیین ننموده است. بر اساس این گزارش ها، ظاهرا نمایشگر LTPS 60 هرتزی و یا پنل LTPO 120 هرتزی مورد استفاده قرار بگیرند.

اگر شرکت اپل بخواهد از صفحه نمایش LTPO 120 هرتزی استفاده کند، ناچار است پنل هایی را از سامسونگ تهیه کند که تقریباً انحصار فناوری OLED LTPO را دارد. شرکت سامسونگ، پیش از این هم پنل های آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس را برای اپل تامین نموده بود.

با این حال، با توجه به این که شرکت اپل در پی تنوع بخشیدن به زنجیره تامین و کاهش وابستگی خود به شرکت سامسونگ است، به فکر افتاده است که سهم پنل های فراوریکنندگانی مانند LG و BOE را افزایش دهد. در این صورت، آیفون 14 مکس ممکن است به پنل LTPS 60 هرتزی مجهز گردد.

استفاده از محصولات شرکت ال جی به این علت است که این شرکت کره ای با این که نتوانسته نمایشگر های OLED با فناوری LTPO فراوری کند، اما انتظار می رود سال آینده محصولات جدیدی برای ارائه داشته باشد. از سوی دیگر، فناوری مشابهی از شرکت چینی BOE تا سال 2023 در دسترس نخواهد بود.

به هر حال شرکت سامسونگ همچنان بزرگترین تامین کننده پنل های نمایشگر اپل برای گوشی های آیفون خواهد بود و پیش بینی می گردد در سال آینده حدود 130 میلیون دستگاه فراوری کند. با این حال انتظار می رود شرکت های ال جی و BOE نیز عرضه خود را به ترتیب به 60 میلیون و 45 میلیون دستگاه افزایش دهند.

در خصوص صفحه نمایش های سری آیفون 14 احتمالاتی مطرح شده است. انتظار می رود آیفون 14 استاندارد دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی ناچ با نرخ تازه سازی 60 هرتز باشد در حالی که مدل Max دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی ناچ خواهد بود. پیش بینی می گردد آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز به ترتیب دارای صفحه نمایش سوراخ دار 6.1 و 6.7 اینچی باشند که دارای نرخ به روزرسانی 120 هرتز است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7487

به "افشای مشخصات احتمالی گوشی آیفون 14 مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای مشخصات احتمالی گوشی آیفون 14 مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید