افزایش حجم صادرات و ترانسفر محصولات کشاورزی هرمزگان از عمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر مالی کردن کشاورزی گفت: با شناسایی ظرفیت های عمان برای افزایش حجم صادرات و ترانسفر محصولات کشاورزی هرمزگان به وسیله این کشور اقدام می کنیم.

افزایش حجم صادرات و ترانسفر محصولات کشاورزی هرمزگان از عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

ناصر حیدری پوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، فروش محصولات پس از فراوری را یکی از مولفه های مالی کردن کشاورزی دانست و اظهارداشت: صادرات صیفی و سبزی یکی از برنامه های محوری است که پس از اجرایی کردن تفاهم نامه فی مابین استان مسندم عمان و استان هرمزگان، ظرفیت شناسی و عملیاتی می گردد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از برنامه هایی که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، در صدد عملیاتی کردن آن هستیم صادرات محصولات صیفی و سبزی استان است که در شرایط فراوری مناسب و مطلوبی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار امیدواری کرد: تحقق این امر با ترانسفر کردن محصولات کشاورزی به سایر کشورها به وسیله کشور عمان صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط مطلوب تحقیقات کاربردی و پژوهشی در سطح 2 کشور به ویژه در نواحی جنوبی ایران اسلامی با کشور عمان گفت: مباحث تحقیقاتی یکی از مباحث و پژوهش های مشترک بین ایران و عمان است که از شرایط خوب و مناسبی برخوردار است.

حیدری پوری ابرازداشت: از موضوعات موازی می توان به صید فانوس ماهیان و پرورش ماهی در قفس و سایر موضوعات اشاره داشت که در صددیم تا سطح مبادلات خود را به سطع مطلوب و ایده آل برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، توضیح داد: به منظور ایجاد شرایط مطلوب در بخش کشاورزی سعی کردیم از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین فراوریی در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به حجم کم مبادلات محصولات کشاورزی ایران به وسیله بنادر استان هرمزگان با کشور عمان اضافه کرد: اکثر محصولات تره بار استان هرمزگان به سمت بازارهای کشور امارات صادر می گردد و تا کنون کشور عمان کمتر درخواست داشته است.

حیدری پوری در سرانجام اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح مناسبات و شناسایی ظرفیت ها و همچنین با افزایش درخواست کشور عمان، حجم مبادلات محصولات کشاورزی را ارتقا بخشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2518

به "افزایش حجم صادرات و ترانسفر محصولات کشاورزی هرمزگان از عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حجم صادرات و ترانسفر محصولات کشاورزی هرمزگان از عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید