استقبال آلمان از چراغ سبز دولت بایدن برای گفت وگو درباره برجام

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آلمان از چراغ سبز دولت جو بایدن برای گفت وگو درباره موضوع هسته ای ایران و برجام با متحدان خارجی استقبال کرد.

استقبال آلمان از چراغ سبز دولت بایدن برای گفت وگو درباره برجام

به گزارش ایرنا، هایکو ماس روز پنجشنبه در پیامی که در صفحه رسمی توئیتر وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و توافق اقلیمی پاریس و همچنین دورنمای شروع سریع مذاکرات درباره آینده برجام در اولین روز کاری جو بایدن نشان دهنده نوع جدیدی از همکاری است.

سخنگوی کاخ سفید دیروز (چهارشنبه) در نخستین نشست خبری خود پس از شروع به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن میخواهد درباره موضوع هسته ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

جن ساکی مطرح نمود که رئیس جمهوری امریکا تصریح نموده که آمریکا به وسیله دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت های هسته ای ایران است.

او بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه فرایند این توافق از سر بگیرد.

جو بایدن پیشتر بارها اعلام نموده است که میخواهد امریکا را به برجام بازگرداند. دولت دونالد ترامپ در سال 2018 از برجام خارج شد.

جن ساکی افزود احتمال می رود برجام و موضوع هسته ای ایران جزو موضوع هایی باشد که در بعضی از اولین گفت و گو های بایدن با همتایان خود و سران دیگر کشورهای متحد آمریکا مطرح گردد.

متحدان اروپایی آمریکا از جمله تروئیکای اروپایی (آلمان انگلیس و فرانسه) ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از دولت جدید آمریکا خواسته اند تا به این توافق بازگردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6133

به "استقبال آلمان از چراغ سبز دولت بایدن برای گفت وگو درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آلمان از چراغ سبز دولت بایدن برای گفت وگو درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید