ادامه ناآرامی در شیلی با 15 کشته و 2600 بازداشتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، به دنبال ادامه ناآرامی در شیلی در اعتراض به گرانی ها، تاکنون 15 نفر کشته و بیش از 2600 نفر بازداشت شده اند.

ادامه ناآرامی در شیلی با 15 کشته و 2600 بازداشتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، در جریان پنجمین روز اعتراض ها در پایتخت شیلی که به بهانه افزایش قیمت بلیت مترو آغاز شد، معترضان ضمن مختل کردن سیستم حمل و نقل عمومی در مرکز شهر سانتیاگو به درگیری با پلیس ادامه دادند.

هزارن شیلیایی با تجمع در مرکز پایتخت این کشور اعتراض خود را نسبت به آن چه بی عدالتی و هزینه بالای زندگی عنوان شد، ابراز کردند که در جریان آن شمار کشته شدگان این اعتراض ها به 15 تن رسید و تعداد بازداشت شدگان توسط پلیس از 2 هزار و 600 نفر فراتر رفت.

همزمان با ادامه اعتراض ها در روز سه شنبه سباستین پینه را، رئیس جمهوری شیلی که دارای گرایش سیاسی راست میانه است، خواستار دیدار با سران معترضان با هدف تنظیم قرارداد اجتماعی جدید شد.

با این حال متعرضان معتقدند که دولت تاکنون هیچ اقدامی جدی در جهت تامین خواسته های آنها انجام نداده است.

دولت از زمان وقوع شورش ها در روز جمعه گذشته تا کنون در 10 شهر شیلی وضعیت اضطراری برقرار کرده است. با این وجود اعتراض ها به ویژه در پایتخت ادامه دارد و معترضان با پرتاب سنگ و مواد آتش زا به سمت پلیس همچنان به تخریب اموال عمومی و ایستگاه های مترو ادامه می دهند.

اعتراض های اخیر در شیلی در پی افزایش کرایه حمل و نقل عمومی کلید خورد ولی با بروز نارضایتی شدید مردم از نابرابری شدید اقتصادی در این کشور و نیز کارآمدی پایین سیستم های پرهزینه بهداشت، آموزش و بازنشستگی ابعادی گسترده و خشونت آمیز به خود گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2840

به "ادامه ناآرامی در شیلی با 15 کشته و 2600 بازداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه ناآرامی در شیلی با 15 کشته و 2600 بازداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید