ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیرکل اتحادیه عرب در دهمین سالروز وقوع بحران سوریه، شرایط این کشور را بحرانی و آن را زخمی باز در قلب ملت عرب دانست.

ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است

به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت، ابعاد انسانی، استراتژیک و امنیتی بحران سوریه سراسر منطقه عربی بخصوص شرق آن را تحت الشعاع قرار داده است.

وی اضافه کرد، متاسفانه هزینه انسانی بحران سوریه چشمگیر است چرا که عملا نیمی از مردم این کشور آواره شده، حدود 2.4 میلیون کودک آموزش نمی بینند و اقتصاد آن در شرایط اسفناکی واقع شده است. هرچند عواقب انسانی بحران آوارگان تنها بر دوش سوریه نیست و تعدادی از کشورها از جمله کشورهای عربی و در راس آنها اردن و لبنان میزبان میلیون ها آواره هستند در حالی که خود لبنان در شرایط مالی و سیاسی بدی واقع شده است.

ابوالغیط گفت، سوریه کشور بنیانگذار در اتحادیه است و ماهیت عربی آن محل بحث نیست و حاکمیت و استقلال آن مانند کشورهای عضو اتحادیه رکنی مهم در امنیت ملی عربی محسوب می گردد و تعلیق عضویتش در اتحادیه دائمی نیست و باید به این فکر کرد که چگونه می توان به سوریه یاری کرد.

وی از دولت و مخالفان سوریه خواست فراتر از منطق غالب و مغلوب بیندیشند چرا که نمی توان به بهای از دست دادن وطن، جنگ را خرید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6553

به "ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالغیط: اوضاع سوریه زخمی باز در قلب ملت عرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید