افشای حقیقت مالکیتی درباره استقلال و پرسپولیس، در فروردین 1400 چه خبر بود؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران ورزشی: طبق اسنادی که به دست ما رسیده، استقلال و پرسپولیس از فروردین ماه آماده ورود به بازار سرمایه بود ولی این اتفاق رخ نداده است

افشای حقیقت مالکیتی درباره استقلال و پرسپولیس، در فروردین 1400 چه خبر بود؟

به گزارش خبرنگاران ورزشی، در روزهای اخیر استقلال و پرسپولیس به شدت برای اخذ مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا تحت فشار هستند. یکی از موانع موجود برای حضور سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا، مالکیت مشترک دو تیم است. در همین رابطه اسنادی به دست آمده است، استقلال و پرسپولیس طبق اسنادی که به دست ما رسیده، از فروردین ماه 1400 آماده ورود به بازار سرمایه بود ولی این اتفاق رخ نداده است. پیش از این چند تیم سرشناس آسیایی به خاطر عدم اخذمجوز از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده اند.

در نامه حسنعلی قنبری، معاون وقت سازمان خصوصی سازی، که 25 اسفندماه 99 خطاب به مدیرکل دفتر وزیر اقتصاد نوشته شده، به اقدامات اجرا شده در مورد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره شده است. حسابرسی، شفافیت در امور اقتصادی، اصلاح ساختار حقوقی، اصلاح ساختار اقتصادی، واگذاری چهار استادیوم مرغوبکار، کمپ ناصر حجازی، درفشی فر و شهدای گمنام به استقلال و پرسپولیس، تشکیل جلسات مجامع دو باشگاه، مشخص کارگزار بورسی و ... اشاره شده و آمده است که این دو باشگاه تا انتها فروردین ماه 1400 واگذار خواهد شد.

مسئولین وقت سازمان خصوصی سازی وسازمان بورس می گویند پرونده عرضه سهام دو باشگاه تکمیل و آماده واگذاری اولیه بود ولی کمیسیون اصل 90 مجلس در جلسه ای رسمی با حضور مسوولان وزارت اقتصاد ودارایی، وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی و بورس (که محتوای این جلسه در آن کمیسیون ضبط شده است) مانع شده و خواهان واگذاری سهام دو باشگاه به وسیله دولت سیزدهم شدند.

حمید سجادی هم بعد ازاغازدوره وزارتش، در گفت وگوی ویژه خبری با تقدیر از کوشش های وزیر سابق در انجام پروژه واگذاری وعده داد به سرعت این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند و گفت: من باید انصاف ورزشی داشته باشیم، همه اقدامات لازم به وسیله مدیران وزارت ورزش در در دولت قبل و به وسیله سلطانی فر اجرا شده، مسوولان سابق وزارت ورزش به ما پاس گل دادند و ما باید گل بزنیم.

حالا چهارماه پس از شروع دولت سیزدهم اما هنوز این اتفاق رخ نداده و سازمان خصوصی سازی وعده داده تا انتها بهمن 1400 عرضه اولیه سهام را انجام خواهد داد، این در حالیست که استقلال و پرسپولیس ممکن است به علت ابهامات مختلف از جمله مالکیت مشترک ازحضوردر لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

انتهای پیغام/

منبع: رکنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7507

به "افشای حقیقت مالکیتی درباره استقلال و پرسپولیس، در فروردین 1400 چه خبر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای حقیقت مالکیتی درباره استقلال و پرسپولیس، در فروردین 1400 چه خبر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید