شروع واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کرمانشاه

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان استان اطلاع داد.

شروع واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کرمانشاه

فرحناز محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال جاری سال سختی برای تمام کشورهای جهان بود، گفت: این شرایط برای کشور ما که در کنار کرونا با بحران تحریم هم مقابله می کرد، به مراتب دشوارتر بود.

وی اضافه کرد: در این بین سال جاری برای سازمان بهزیستی که عمده جامعه هدف آن را اقشار آسیب پذیر تشکیل می دهند به مراتب سخت تر بود، اما به یاری خدا و دلسوزی تمام نیروهای بهزیستی و یاری خیران توانستیم تا حد خوبی اوضاع را مدیریت کنیم.

محمدی گفت: سال جاری در استان با همکاری گسترده نیروهای بهزیستی توانستیم بالاترین و بیشترین کیفیت خدمات را به نسبت سالهای گذشته داشته باشیم و این امر نتیجه روحیه مددکارانه نیروهای بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط خوب کنترل و پیشگیری از کرونا در مراکز بهزیستی استان گفت: خوشبختانه با اقدامات اجرا شده در موج اول و دوم این بیماری در استان هیچ مسئله ای نداشتیم.

وی اضافه کرد: با آمدن موج سوم در بعضی مراکز مواردی از کرونا مشاهده شد، اما باز هم به نسبت آمار کشوری، جزو استان هایی بودیم که کمترین ابتلا به کرونا را در مراکز بهزیستی داشتیم.

وی گفت: خوشبختانه موارد مرگ و میر مبتلایان کرونا هم در مراکز بهزیستی در حد بسیار پایینی قرار داشته و این امر به دلیل مراقبت های خوب، اقدام به موقع برای درمان، پیشگیری ها و رعایت دقیق پروتکل ها صورت گرفت.

محمدی گفت: در این ایام جهت کاهش تردد ها و کاش خطر ابتلا حتی بازدید از مراکز را هم به صورت آنلاین انجام دادیم تا خطری متوجه مددجویان مراکز بهزیستی نشود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان آغاز شده و بعد از تعطیلات نوروز هم ادامه خواهد داشت.

نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی کرمانشاه هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرونا تمام فعالیت های این حوزه را تحت تاثیر قرار داده گفت: عمده مراکز ما به نوعی تحت قرنطینه بودند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع 16 مرکز شبانه روزی، 29 مرکز روزانه و یازده مرکز با فعالیت ویزیت در منزل و مراقبت در منزل در سطح استان فعال هستند.

اختیاری با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در سطح مراکز نگهداری سالمندان گفت: روز گذشته 58 نفر از سالمندان و مراقبین مرکز نگهداری سالمندان شمیم مهر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند و در مابقی مراکز هم بعد از تعطیلات نوروزی برنامه واکسیناسیون اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6453

به "شروع واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید