870 تُن برنج با نرخ دولتی در جنوب کرمان توزیع شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از توزیع 870 تُن برنج با نرخ مصوب دولتی در هفت شهرستان جنوبی این منطقه خبر داد.

870 تُن برنج با نرخ دولتی در جنوب کرمان توزیع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مسلم مروجی فرد چهارشنبه ششم آذر گفت: با توجه به حباب قیمتی که طی چند روز گذشته در بازار ایجاد شد، سریعا با پیگیری اجرا شده 670 تن برنج هندی و 200 تن برنج پاکستانی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع برنج با نرخ مصوب دولتی در جنوب کرمان باعث برگشتن قیمت به حالت قبل شد از این رو هم اکنون هیچ کمبود برنجی در بازار این منطقه نداریم.

وی با بیان اینکه 25 توزیع کننده برنج در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فعالیت می کنند، گفت: مصرف کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می توانند با شماره تلفن 124 تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان شرح داد: برنج هندی 10 کیلویی با نرخ 68 هزار تومان و قیمت هر کیسه برنج پاکستانی 87 هزار تومان در حال توزیع است و با توجه به ذخیره مناسب این کالاها تقاضای بازار به هر میزان باشد، امکان تامین آن وجود دارد.

مروجی با بیان اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم هیچ مسئله ای ندارد، گفت: غلات، مواد پروتئینی، روغن، حبوبات، مواد شوینده، لوازم خانگی برقی و قطعات خودرو از کالاهایی است که نسبت به افزایش قیمت آنها نظارت و بازرسی ویژه صورت می گیرد.

نیاز مصرف سالیانه برنج در کشور نزدیک به 3.2 میلیون تن است که حدود 2 میلیون تن آن از محل تولید داخل و بقیه از محل واردات تامین می شود.

سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و فراهم سازی شرایط برای مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه است.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم مساحت پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

پری ها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3127

به "870 تُن برنج با نرخ دولتی در جنوب کرمان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "870 تُن برنج با نرخ دولتی در جنوب کرمان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید