قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارائه جزئیاتی درباره طرح نظارتی ویژه ماه رمضان، قیمت کالاهای اساسی که برای تنظیم بازار ماه رمضان عرضه می گردد را بیان کرد.

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، عباس تابش در گفت وگویی اعلام نمود که طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از 30 فروردین تا سوم خرداد در سراسر کشور با مشارکت کلیه حوزه های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و اتاق های اصناف، کنترل و نظارت بر بازار به صورت هماهنگ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در حقیقت استمرار طرح نظارتی نوروز برای تهیه و تأمین کالاهای اساسی است، اظهار کرد: در این طرح کلیه کالاهای اساسی مایحتاج روزانه شهروندان مانند گوشت، تخم مرغ، برنج ، روغن، شکر و نظایر آن بیش از احتیاج کشور تدارک و در انبار و سردخانه های استان ها ذخیره سازی شده است.

به گفته رئیس سازمان حمایت، 50 هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر 8000 تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر 5900 تومان، 25 هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر 12 هزار تومان، بیش از 15 هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر 42 هزار تومان، 50 هزار تن روغن خام برای فراوری انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و 100 هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته بندی و سایرمشخصه های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان قیمت گذاری می گردد، برای ماه رمضان عرضه خواهد شد.

اعلام قیمت حلیم، آش، زولبیا و بامیه در هر استان تا چند روز دیگر

این مقام مسئول همچنین درباره شرایط عرضه بعضی مواد غذایی و مصرفی مانند حلیم، آش زولبیا و بامیه در ماه رمضان گفت: در شرایط فعلی کشور و درگیری جامعه با ویروس کرونا محدویت هایی در فعالیت بعضی از واحدهای صنفی وجود دارد که طبیعتاً به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری پیش بینی شده است. موضوع عرضه انواع مختلف مواد غذایی نیز متناسب با این محدودیت ها و در چهارچوب های مشخص شده در پروتکل های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: حداکثر قیمت این اقلام توسط کمیسیون نظارت هر استان مشخص شده و تا چند روز آینده در سامانه قیمت بارگذاری خواهد شد.

تابش همچنین با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاکید نمود که کنترل و نظارت جدی بر شبکه توزیع و قیمت عرضه اقلام بهداشتی اعم از ژل و محلول های ضد عفونی نماینده، ماسک و غیره اعمال می گردد و برخورد با تخلفات در دستور کار کلیه عوامل بازرسی قرار گرفته است. همچنین نظارت بر فعالیت های جاری بنگاه های مالی در زمینه سایر کالاها و خدمات و سایر اقلام مورد احتیاج مردم در جامعه همانند ایام دیگر سال انجام می گردد.

ثبت روزانه آمار فراوری اقلام بهداشتی

رئیس سازمان حمایت با اشاره به استقرار بازرسان در بیش از 100 واحد فراوری محصولات بهداشتی و مصرفی، اظهار کرد: ارسال روزانه آمار میزان فراوری واحدها از سوی بازرسان یاری می نماید سازمان بتواند توزیع و شرایط پخش این کالاها را رصد نموده و کمبودهای احتمالی را به ستادهای مربوطه منعکس کند.

وی شرایط تامین اقلام بهداشتی مورد احتیاج برای مقابله با بیماری کرونا اعم از ژل ضد عفونی نماینده، الکل، ماسک، دستکش و ... مناسب توصیف کرد و گفت: سامانه تلفنی 124، سامانه اینترنتی 124 در اپلیکیشن آپ و واحدهای نظارت و بازرسی اصناف راه هایی است که شهروندان می توانند برای انعکاس شکایت یا گزارش هرگونه مشکل در زمینه قیمت یا شرایط کالا از آن ها استفاده نمایند.

موجودی کدام کالاها باید در سامانه انبار ثبت شوند؟

به گفته رئیس سازمان حمایت اقلام مشمول اعلام موجودی انبار شامل مواد غذایی یعنی،روغن نباتی جامد، روغن نباتی خام، روغن نباتی مایع، شکر خام، شکر سفید، کره پاستوریزه و کره فله، محصولات کشاورزی شامل برنج، جو، چای، ذرت، کنجاله سویا، لوبیا، لپه، عدس، نخود و خرما، مواد پروتئینی از قبیل تخم مرغ، گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد، محصولات شوینده و بهداشتی شامل پودر شوینده دستی، پودر شوینده ماشینی، محصولات غیرفلزی از قببیل لاستیک اتوبوس، لاستیک باری، لاستیک سواری، کاغذ چاپ و تحریر و کاغذ روزنامه و در نهایت محصولات فلزی که شامل تیرآهن سبک، تیرآهن سنگین، فولاد خام، میلگرد آجدار، میلگرد ساده و ورق فولادی است.

تابش در سرانجام درباره چگونگی نظارت بر بازگشایی اصناف هم گفت: نظارت بر بازگشایی اصناف با همکاری بین اتاق اصناف و وزارت بهداشت در قابل پروتکل های ابلاغی انجام می گردد، اما بازرسان ما مکلف هستند بحث QR یا شناسه صادره وزارت بهداشت و درمان را مدنظر داشته باشند و در صورتی که ملاحظات بهداشتی از سوی واحدی رعایت نگردد، اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4331

به "قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید