15 روش خانگی برای درمان آلرژی

به گزارش نوای پرنده پارسی، هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما به چیزی واکنش نشان دهد که سایرین با آن مسئله ای ندارند، در اینصورت شما یک واکنش به آلرژی را تجربه نموده اید. بعضی از بزرگترین مجرمان برای ایجاد واکنش های آلرژی عبارتند از:

15 روش خانگی برای درمان آلرژی
  • گرد و غبار
  • گرده گیاهان
  • پر و موی حیوانات خانگی
  • نیش حشرات
  • بعضی غذاها
  • بعضی داروها

آلرژی ها می توانند باعث تعدادی علائم شوند از جمله:

  • عطسه
  • آبریزش بینی
  • خارش
  • کهیر زدن و بوجود آمدن دانه های قرمز بر روی پوست
  • ورم غدد
  • تنگی نفس

پزشکان به طور معمول آلرژی را با روش های مختلفی که اغلب شامل داروها و آمپول های ضد حساسیت هستند، درمان می نمایند.

با اینحال برای درمان آلرژی هایی که زیاد شدید نیستند، می توانید از داروهای طبیعی و خانگی بهره مند شوید.

برترین درمان خانگی و طبیعی آلرژی

برترین درمان طبیعی برای آلرژی، در صورت امکان، اجتناب است. هم دکتر ها و هم پزشکان طب گیاهی پیشنهاد می نمایند که تا جایی که می توانید باید از چیزهایی که در شما آلرژی بوجود می آورند دوری کنید.

شما باید از قرار گرفتن در معرض چیزهای آلرژی زا اجتناب کنید. برای مثال، اگر شما به یک داروی خاص حساسیت دارید، بهتر است نزد یک دکتر بروید. آنها احتمالا در صورت احتیاج یک آنتی بیوتیک تجویز می نمایند.

گفته می گردد که اجتناب از بعضی آلرژی ها سخت است. در چنین صورتی، شاید بخواهید بعد از مشورت با دکتر خود درباره بعضی علائم، یک درمان خانگی برای رفع کردن آلرژی خود در نظر بگیرید.

درمان خانگی آلرژی

  1. شستشوی بینی با سالین (محلول آب و نمک)

در سال 2012 یک آنالیز از 10 مطالعه نشان داد که شستن بینی با محلول آب و نمک در بچه ها و بزرگسالان مبتلا به رینیت آلرژی -که اغلب به عنوان تب یونجه شناخته می گردد- اثرات مثبت دارد.

  1. فیلتر هپا (HEPA)

با کار گذاشتن فیلتر هپا یا فیلتر ذرات با کارایی بالا (HEPA) در خانه می توانید از شر گرد و غبار، گرده، مو و پر حیوانات خانگی که موجب بوجود آمدن آلرژی در خانه می شوند، خلاص شوید.

  1. باتربور

در یک آنالیز در سال 2003 ، معین شد که باتربور- که بعلاوه به عنوان پتاسیت هیبریدوس نیز شناخته می گردد- می تواند به میزان آنتی هیستامین های خوراکی برای خارش چشم موثر باشد.

  1. بروملین

بروملین آنزیمی است که در میوه های پاپایا و آناناس یافت می گردد. پزشکان طب گیاهی معتقدند که بروملین در بهبود تنفس و کاهش تورم بسیار موثر است.

  1. طب سوزنی

در سال 2015 یک آنالیز از 13 مطالعه نشان داد که طب سوزنی نتایج مثبتی برای هر دو آلرژیک رینیت دائمی و آلرژی های فصلی داشته است.

  1. پروبیوتیک ها

در سال 2015، یک آنالیز از 23 مطالعه نشان داد که پروبیوتیک ها می توانند به بهبود علائم آلرژی یاری نمایند

  1. عسل

اگرچه هیچ شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما یک تئوری محبوب خوردن عسل محلی را برای درمان آلرژی پیشنهاد می دهد. طبق این نظریه، اگر شما به گرده های اطراف خانه خود حساسیت دارید، خوردن عسل محلی که زنبور ها از همان گرده های محلی برای درست کردن عسل خود استفاده می نمایند، می تواند حساسیت شما به آن گرده ها را در طول زمان پایین بیاورد.

  1. تهویه هوا و رطوبت سنج

با حذف رطوبت از هوا، تهویه هوا و رطوبت سنج ها می توانید رشد کپک و قارچ هایی که منجر به آلرژی می شوند را محدود کنید.

  1. اسپیرولینا

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که اسپیرولینا - یک جلبک سبز آبی رنگ - می تواند در برابر حساسیت ها اثرات محافظتی ضد آلرژی داشته باشد.

  1. گیاه گزنه

پزشکان طب گیاهی و طبیعی، درمان طبیعی با گیاه گزنه را به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی برای یاری به درمان آلرژی پیشنهاد می نمایند.

  1. کوسترین

کوسترین ترکیب فلاونولی است که در بیشتر میوه ها، سبزیجات، برگ ها و دانه ها یافت می گردد. کوسترین یکی از محبوب ترین درمان های طبیعی است که بسیاری معتقدند می تواند آزاد شدن هیستامین ها را تثبیت کند و به کنترل علائم آلرژی یاری کند.

  1. ویتامین C

پزشکان طب گیاهی پیشنهاد می دهند که مصرف 2000 میلی گرم ویتامین C در روز سطح هیستامین بدن را کاهش می دهد.

  1. اسانس طبیعی نعناع

یک مطالعه در سال 1998 نشان داد که درمان با روغن نعناع دارای اثرات ضد التهابی کافی برای کاهش علائم آسم برونشیت و رینیت آلرژیک است. برای درمان، می توان این روغن را در هوا پخش کرد اما برای درمان موضعی باید با یک روغ حامل رقیق گردد.

  1. اسانس طبیعی اکالیپتوس

هواداران طب طبیعی، استفاده از روغن اکالیپتوس را به عنوان یک عامل آنتی باکتریال و رفع نماینده آلرژی های فصلی پیشنهاد می نمایند.

  1. روغن کندر

روغن کندر به درمان آلرژی های چند ساله رینیت یاری می نماید. شما می توانید آن را در یک روغن حامل رقیق کنید و بر پشت گوش های خود اعمال کنید یا بر روی هوای خانه پراکنده کنید.

هشدارها هنگام استفاده از داروهای خانگی ضد آلرژی

برای درمان واکنش های شدید آلرژی یا آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک جدی و ناگهان) از داروهای خانگی استفاده نکنید. علائم این نوع آلرژی های شدید عبارتند از:

  • مشکل تنفس
  • تنگی ریه ها
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات فشار خون
  • سرگیجه
  • از حال رفتن
  • کهیر
  • استفراغ

اگر شما چنین علائمی را احساس کردید، به سرعت نزد یک پزشک بروید. آنافیلاکسیس در بعضی موارد می تواند منجر به مرگ شخص گردد.

بعلاوه استفاده از روغن هایی که در بالا ذکر شد بدون خطر نیست، زیرا اداره غذا و دارو بر کیفیت و بسته بندی چنین روغن هایی کمتر نظارت می نماید. بنابراین هنگام خرید از کیفیت و طبیعی بودن روغن ها اطمینان حاصل کنید.

اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی هستید، هنگام استفاده از روغن ها ابتدا مقداری روغن را بر روی پوست ساعد خود بمالید. اگر بدن شما تا 24 ساعت آینده به این روغن واکنش نشان نداد، سپس می توانید از آن بهره ببرید.

منبع: فوت و فن / healthline.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7677

به "15 روش خانگی برای درمان آلرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش خانگی برای درمان آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید