انهدام ویروس ها با سرکه سیب

به گزارش نوای پرنده پارسی، سلامت خبرنگاران : مصرف سرکه سیب برای از بین بردن ویروس ها توصیه می گردد.

انهدام ویروس ها با سرکه سیب

سرکه سیب خواص بی نطیری دارد؛ ازجمله نابودی باکتری ها و ویروس ها به وسیله این سرکه پرمصرف انجام می گردد.

به گزارش خبرنگاران، تارا امیدی کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که سرکه سیب با خواص ضد باکتریایی و ویروسی می تواند در نظات های امروزی که برعلیه کرونا انجام می گردد، مؤثر باشد، در رابطه با خواص دیگر آن اظهار کرد: یکی از فواید سرکه سیب برای سلامتی، خاصیت ضد درد آن در مواقع دل درد است، وقتی دچار دل درد می شوید نوشیدن مخلوط سرکه سیب و آب به درمان آن یاری می نماید، چراکه این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

وی ادامه داد: هر ورزشکاری احتیاج به یک تسکین دهنده قوی برای دردهای عضلانی دارد، بعضی بر این باورند که به خاطر وجود استیک اسید در سرکه سیب استفاده موضعی از آن می تواند دردهای عضلانی را آرام کند، اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده اما استفاده از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

مبارزه سرکه سیب با انواع حساسیت ها

امیدی در رابطه با مبارزه این ماده غذایی با انواع حساسیت ها عنوان نمود: چه خارش پوست شما به دلیل نیش پشه یا پیچک سمی باشد چه حساسیت به برگ یک گیاه خاص، سرکه سیب می تواند این آثار دردناک و ناراحت کننده را از بین ببرد، اندازهی از این سرکه را روی محل خارش بمالید و منتظر بمانید که سرکه سیب کارش را انجام بدهد.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که آمارها نشان می دهد تعداد مبتلایان به دیابت در دنیا حدود 346 میلیون و در ایران حدود چهار میلیون نفر است، توضیح داد: با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه کوچک می تواند مفید باشد، درحالی که یکی از فواید سرکه سیب پیشگیری از دیابت است، به طوری که تحقیقات نشان می دهند که خوردن سرکه سیب به بهبود حساسیت انسولین، به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند، یاری می نماید و می تواند از دیابت نوع 2 پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

وی با اشاره به این که سرکه سیب یک ماده کاملاً طبیعی برای درمان گلودرد است، اضافه کرد: یک چهارم فنجان سرکه سیب را با همین اندازه آب گرم ترکیب کنید و آن را قرقره کنید، این کار یک فضای اسیدی به وجود می آورد که میکروب های عامل سرماخوردگی را از گلوی شما می زُداید، البته یکی دیگر از این ترکیب ها آب گرم، سرکه سیب، فلفل قرمز و عسل است که باید آن را نوشید.

سرکه سیب از بین برنده گرفتگی بینی

امیدی با اشاره به این که هیچ چیزی خسته کننده تر و ناراحت کننده تر از گرفتگی بینی نیست، عنوان نمود: با سرکشیدن مخلوط آب و سرکه سیب، سینوس های خود را پاک کنید و نفس راحت بکشید، همان طور که سرکه سیب از فعالیت باکتری های رشددهنده میکروب های عامل گلودرد جلوگیری می نماید، می توانید از رشد باکتری های سینوس های خود جلوگیری کنید و علاوه بر این پتاسیم موجود در سرکه سیب می تواند بلغم هایی که در بینی شما خانه نموده اند را کوچک و در نهایت سینوزیت شما را درمان کند.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان نمود: اگر احساس خستگی می کنید، از یک ترکیب انرژی زای طبیعی بهره ببرید، ترکیبی شامل سرکه سیب به دلیل وجود پتاسیم و آنزیم در آن که این مواد انرژی زا به شما نیروی وصف ناپذیری می بخشد، یکی از این ترکیب ها، مخلوط دو قاشق سرکه سیب به ازای دو فنجان آب است که برای شیرین کردن آن می توانید اندازهی عسل به آن اضافه کنید.

وی ادامه داد: قبل از مصرف غذا، به خصوص زمانی که می دانید با خوردن غذا دچار سوء هاضمه می شوید، اندازهی سرکه سیب بخورید یا از این روش سنتی، یک قاشق عسل و یک قاشق سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 30 دقیقه پیش از غذا بنوشید، بهره ببرید.

کاهش وزن با سرکه سیب

امیدی با اشاره به این که سرکه سیب می تواند به کاهش وزن یاری کند، عنوان نمود: استیک اسید موجود در سرکه سیب، اشتهای شما را پایین می آورد، متابولیسم بدن را بالا می برد و اندازه حفظ آب بدن را کاهش می دهد و دانشمندان نیز عقیده دارند که سرکه سیب از هضم نشاسته در بدن جلوگیری می نماید و همین باعث می گردد که کالری بسیار کمتری وارد جریان خون گردد.

این کارشناس گیاهان دارویی عنوان نمود: چند قاشق سرکه سیب می تواند به متعادل سازی اندازه قند خون یاری کند و تحقیقات زیادی ارتباط این دو را اثبات نموده است، در تحقیقی بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که انسولین دریافت نمی کردند نشان داد که خوردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب پیش از خواب منجر به کاهش سطح گلوکز بدن در روز می گردد.

وی ادامه داد: سرکه سیب برای رگ های واریسی بسیار سودمند است زیرا اندازه گردش خون را در دیواره رگ ها بالا می برد و به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود، تورم رگ ها را کاهش می دهد.

نحوه مصرف سرکه سیب

امیدی با اشاره به این که ترکیب ضدباکتریایی و ضد قارچی سرکه سیب آن را به یک ماده طبیعی فوق العاده برای درمان قارچ پوستی و پا تبدیل نموده است، عنوان نمود: هر روز دو بار این سرکه را روی نواحی قارچی بمالید، بعلاوه مخلوط نارگیل و روغن پونه کوهی برای از بین بردن قارچ بسیار مفید است.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به نقش سرکه سیب در تقویت سیستم ایمنی بدن، اعلام کرد: فلور روده بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهد که بهبود شرایط رشد باکتری های مفید به وسیله سرکه سیب می تواند به ارتقای ایمنی بدن یاری کند.

وی ادامه داد: مالیک اسید موجود در سرکه سیب یک اسید ضد ویروس قوی است و شاید یکی از دلایل اینکه افرادی که به صورت روزانه سرکه سیب می خورند کمتر دچار سرماخوردگی می شوند، علاوه بر این، گفته می گردد که سرکه سیب خام و تصفیه نشده برای سیستم لنفاوی بدن مفید است و می تواند به شست وشوی غدد لنفاوی و از بین بردن مخاط یاری کند.

منبع: رکنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7448

به "انهدام ویروس ها با سرکه سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام ویروس ها با سرکه سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید