گونه جدیدی از کنه ها به همت دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، گونه جدیدی از کنه ها در جریان انجام پژوهش های مرتبط با سرانجام نامه دکتری از سوی دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد.

گونه جدیدی از کنه ها به همت دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، تمرکز دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها روی پروژه های پژوهشی، تحقیقات دانشگاهی و سرانجام نامه ای معمولا دستاورد هایی را در پی دارد به نحوی که شاهد کشف گونه های جدید گیاهی و جانوری در مناطق مختلف کشورمان هستیم و این بار این کشف مربوط به گونه جدیدی از حشرات (کنه) است که توسط دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفته است.

سارا فرحی، دانشجوی دکتری دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز است که پیروز به کشف گونه جدیدی از کنه ها (Trachygamasus karuni) شده است.

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز، در جریان انجام پژوهش های مرتبط با سرانجام نامه دکتری، در نمونه برداری های متعددی که در اهواز و نواحی اطراف آن داشته است پیروز به کشف گونه جدیدی کنه از خانواده Parasitidae در جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

  • حشره جدید از خانواده ریشکداران (تریپس) در دانشگاه ایلام کشف و ثبت جهانی شد

کنه های خانواده Parasitidae شامل بسیاری از گونه های مهم شکارگر است که عموماً در روی زمین و در بقایای مواد آلی مانند کود، کمپوست و مواد در حال پوسیدن و نیز سایر زیستگاه ها زندگی می نمایند و از بندسرانجام کوچک تر و نماتود ها تغذیه می نمایند و نقش مهمی در چرخه غذایی و چرخش مواد و انرژی دارند.

این گونه جدید که متعلق به جنس ترکیگاماسوس (Trachygamasus) است، با توجه به اینکه در نواحی مختلفی در نزدیکی رودخانه کارون جمع آوری شده است به نام کارونی (karuni) نام گذاری شده است. این پژوهش با همکاری پروفسور ویتالینسکی محقق لهستانی صورت گرفته و نتایج آن در شماره 4706 مجله زوتاکسا (Zootaxa) به چاپ رسیده است.

تا به امروز 14 گونه از این جنس در جهان شناسایی شده که در نواحی مختلف جهان پراکنده اند. گونه کارونی تا به امروز فقط از نواحی اطراف اهواز جمع آوری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3323

به "گونه جدیدی از کنه ها به همت دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونه جدیدی از کنه ها به همت دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید