گفتگوی بوگدانف با نماینده سازمان ملل درباره نقشه راه لیبی

به گزارش نوای پرنده پارسی، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به شمال آفریقا در ملاقات با رئیس هیات سازمان ملل برای حمایت از لیبی نقشه راه سازش در لیبی را آنالیز کرد.

گفتگوی بوگدانف با نماینده سازمان ملل درباره نقشه راه لیبی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، مذاکرات میان میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور با یان کوبیس، رئیس هیات سازمان ملل در لیبی بر مسایل مربوط به اقدام دولت انتقالی جدید لیبی در اجرای نقشه راه ویژه سازش که در کنفرانس گفتگوی سیاسی لیبی در نوامبر 2020 اتخاذ شد، متمرکز بود.

طبق این بیانیه، دو طرف در ملاقات خود بر اهمیت استمرار هماهنگی میان اقدامات بین المللی در کنار نقش محوری سازمان ملل در بازگرداندن شرایط لیبی به حالت عادی در سریع ترین زمان ممکن و بر اساس احترام به وحدت و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن تاکید نمودند.

بر اساس بیانیه یاد شده، مسکو بار دیگر بر پایبندی خود به حل مشکلاتی که لیبی با آنها روبرو است به وسیله گفتگویی جامع با حضور تمامی گروه های سیاسی اصلی در این کشور تاکید نمود.

به تازگی در طرابلس، پایتخت لیبی طی مراسمی رسمی فایز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی اختیارات خود را به شورای ریاستی انتقالی و دولت جدید لیبی سپرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6685

به "گفتگوی بوگدانف با نماینده سازمان ملل درباره نقشه راه لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی بوگدانف با نماینده سازمان ملل درباره نقشه راه لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید