گشت دریایی مشترک مالزی، اندونزی و فیلیپین برای مقابله داعش

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر دفاع مالزی امروز (شنبه) اظهار داشت، نیروی دریایی کشورش به همراه نیروهای دریایی فیلیپین و اندونزی در ماه جاری میلادی گشت های دریایی مشترک در آبهای اطراف منطقه میندانائو انجام خواهند داد تا با تهدید شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش در این منطقه مقابله نمایند.

گشت دریایی مشترک مالزی، اندونزی و فیلیپین برای مقابله داعش

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی این خبر را در یک کنفرانس امنیتی سالانه در سنگاپور همزمان با تداوم درگیری های نیروهای نظامی فیلیپین با شبه نظامیان مرتبط با داعش در شهر ماراوی واقع در منطقه میندانائو خاطرنشان کرد.

هشام الدین حسین اظهار کرد، قرار است سه کشور مالزی، اندونزی و فیلیپین این گشتهای دریایی مشترک در آبهای منطقه میندانائو که هم مرز با هر سه کشور است از 19 ژوئن به راه بیاندازند و بعدتر نیز قصد دارند در این منطقه گشتهای هوایی مشترک انجام دهند.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین پیش از این به دنبال بالا دریافت بحران امنیتی در منطقه میندانائو اقدام به اعلام حکومت نظامی در این منطقه نموده بود. هشام الدین حسین خاطر نشان کرد: ما سه کشور که از اعضای آسه آن هستیم تصمیم گرفتیم کاری در این مورد انجام دهیم تا بعدا به انفعال متهم نشویم و ابتکار عملی برای این گشتهای مشترک از جمله در تنگه سولو راه انداختیم.

وزیر دفاع مالزی مطرح کرد، قبلا سه کشور مالزی، اندونزی و سنگاپور گشتهای مشترک موفقیت آمیزی در تنگه مالاکا که هم مرز با هر سه کشور است برای مقابله با دزدان دریایی داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3025

به "گشت دریایی مشترک مالزی، اندونزی و فیلیپین برای مقابله داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت دریایی مشترک مالزی، اندونزی و فیلیپین برای مقابله داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید