یاری های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - پایگاه اینترنتی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد، این نهاد بین المللی کوشش می نماید یاری ها به مناطق سیل زده در ایران را افزایش دهد.

یاری های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد آمده است: نهاد کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد،هم اکنون در حالی همکاری با دولت ایران به منظور یاری و حمایت از افرادی است که در سیل اخیر این کشور آسیب های فراوانی متحمل شده اند. در همین ارتباط، یک هواپیمای حامل یاری های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد هفته گذشته از مقصد دبی وارد تهران شد.

ایندریکا راتوته مدیر بخش آسیا و اقیانوس آرام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت: یاری های ما در همبستگی با ایران و مردم این کشور که در چند دهه گذشته میزبان میلیون ها پناه جو بوده است، برای سیل زدگان ارسال شده است. ایران به شدت به حمایت های بین المللی احتیاج دارد در حالی که با بدترین فاجعه طبیعی طی چند دهه رو به رو است و کوشش می کنیم این یاری ها افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، بارش شدید باران و به تبع آن جاری شدن سیل در بعضی استان های ایران، زندگی حدود 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس آمار رسمی، حدود هشتاد نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند و همچنین این حادثه موجب شده است تا بیش از 2 میلیون نفر به یاری های بشردوستانه فوری احتیاج داشته باشند.

بر اساس تخمین های دولت, حدود 500 هزار نفر بی خانمان شده اند.

یاری های کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد شامل پتو، چادر، کیسه خواب و وسایل آشپزخانه بوده است.

اروپام**9041**شبس**1613

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1148

به "یاری های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های کمیساریای عالی آوارگان به سیل زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید