کسب سهمی ارزنده از بازار گردشگری چین در پساکرونا

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، کسب سهمی ارزنده از بازار گردشگری چین در پساکرونا مشاهده می شود.

کسب سهمی ارزنده از بازار گردشگری چین در پساکرونا

داستان چیست؟

ولی تیموری در دیدار با حسین درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگ جو گفت: جهانگردی یک راه حل دیپلماسی قدرتمند و پل ارتباطی بین کشورهاست. لغو ویزا چین که در سال گذشته اجرایی شد در افزایش تعداد جهانگردان ورودی این کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.

او با اشاره به انجام مطالعات جامع در خصوص جهانگردی چین ادامه داد: برنامه عملیاتی دوساله برای چین تدوین کرده ایم و با توجه به تأکید رئیس جمهوری چین درباره اهمیت جهانگردی ایران این کشور پس از مهار کرونا یکی از اولین هدفهای جهانگردی خواهد بود که در کوتاه مدت آورده مالی خوبی را نصیب ایران خواهد کرد.

معاون جهانگردی تآکید کرد: نباید اجازه دهیم رکود و وقفه اجباری ایجاد شده به واسطه کرونا، آثار مثبت اقداماتی که در دو سال گذشته در بازار جهانگردی چین اجرا شده است، به فراموشی سپرده شود.

او در ادامه به اهمیت گوانگ جو بعنوان یکی از پنج کلانشهر مهم چین اشاره کرد و افزود: از منظر جهانگردی گوانگ جو برای ما اهمیت بالایی دارد و هر دو بخش خصوصی و دولتی برای ارائه خدمات فنی و کارشناسی در این حوزه علاقه مند به همکاری هستند. اختصاص سهمی شایسته از بزرگترین بازار جهانگردی دنیا، مستلزم همکاری تنگاتنگ کارشناسی میان وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و نمایندگی های کشورمان در چین است.

تیموری برگزاری تورهای آشنایی سازی، نمایشگاه ها، نشست های کسب وکار با کسب وکار را از جمله اقدامات قابل اجرا از سوی ایران بیان نمود و از محدودیت های پروازی و عدم حضور ایرلاین های چینی در ایران بعنوان یکی از معضلات در این حوزه نام برد.

او تأکید کرد: هر گوشه چین به اندازه چند کشور برای ما مهم است. اما ایران آنچنان که باید به مردم این منطقه شناسانده نشده، با برنامه ها و اقداماتی که در دستور کار داریم چهره واقعی تری از ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.

درویشی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ جو میزان مبادلات تجاری ایران و گوانگ جو را 5 میلیارد و 205 میلیون دلار اظهار داشت و افزود: بیشترین میزان تجارت ایران با چین در این منطقه انجام می شود که می توان از ظرفیت های جهانگردی آن نیز بهره برد.

او با تاکید بر تصویب و ابلاغ برنامه ای در خصوص چین افزود: برای جهانگردی چین به نقشه راه جدی و برنامه ای منسجم نیاز است. برای جهانگردی چین که 145میلیون نفر جهانگرد دارد باید برنامه بلند مدتی را به ما ابلاغ کنید که درک صحیحی از این برنامه و نقشه راه شما داشته باشیم.

تبلیغات آنلاین، حذف واسطه ها، برای کاهش قیمت ها، مشارکت و رفع مسائل پرداخت های الکترونیک، برنامه ریزی و رایزنی با شرکت هواپیمایی ماهان و CZ، ارتباطات فرهنگی، برگزاری برنامه های مشترک و ورود به بحث خواهرخواندگی شهرها از جمله محورهایی بود که از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی در گوانگ جو به آنها اشاره شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4936

به "کسب سهمی ارزنده از بازار گردشگری چین در پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب سهمی ارزنده از بازار گردشگری چین در پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید