کتاب وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه هاست

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، با هدف هم افزایی در توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزشی بچه ها و نوجوانان تفاهم نامه همکاری از سوی سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان قم به امضا رسید.

کتاب وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه هاست

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با تاکید بر تشابه جنس کارهای فرهنگی و وجود دغدغه مشترک دو مجموعه، اعلام کرد: حوزه فرهنگ، حوزه ای مظلوم و مغفول، نه تنها در قم، بلکه در کل کشور است.

وی از حضور و فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی اطلاع داد و اظهار کرد: بیشتر کتابخانه های عمومی تحت مدیریت نهاد کتابخانه ها، دارای صفحات اینستاگرام بوده که فعالیت و تولیدات محتوایی خود را در آن منتشر می نمایند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با تاکید بر کمبود شدید فضای کتابخانه عمومی در شهر قم، یادآور شد: در بیشتر کتابخانه های عمومی استان و کشور، بخش مجزای کودک و نوجوان ایجاد شده است و بچه ها و نوجوانان، پای پدر و مادر را نیزبه کتابخانه باز نموده اند که بسیار نویدبخش است. در این الگو، کتابخانه ها در حال تبدیل به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی فعال خواهند بود که باعث تغییر و ارتقای شرایط اجتماعی می گردد.

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان قم ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه و هم افزایی دو مجموعه به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، اعلام کرد: حوزه فرهنگ و هنر دو مقوله بسیار مهم در جامعه هستند. اگرچه فرهنگ و هنر در حوزه سیاسی نقش زیادی ندارند، اما در گسترش فضاهای اجتماعی و شکل گیری آینده نقشی بسیار تأثیرگذار دارند؛ از این رو نیازمند توجه بیشتر و ارائه برنامه منسجم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان قم تأکید کرد: وجه مشترک دو مجموعه، عنصر دوست داشتنی کتاب است و امیدوارم که با هم افزایی و همکاری حول کتاب اتفاقات بزرگی در استان شکل گیرد.

وی اضافه کرد: در کانون علاوه بر توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، حدود 50 فعالیت متنوع تعریف شده است که منجر به کشف استعداد بچه ها و نوجوانان می گردد.

حامد حجتی در این نشست همچنین به شرایط خاص کنونی جامعه و بیماری کرونا نیز اشاره نمود و اعلام کرد: در شرایط کرونا، تمام برنامه های فرهنگی و استعدادیابی کانون به صورت برخط اجرا می گردد و یکی از برکات استفاده از فضای مجازی، عمومی تر شدن فضاهای اختصاصی در کانون است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6013

به "کتاب وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید