کاهش سطح تجاری هند با کشورهای جنوب آسیا در سایه افزایش حضور چین

به گزارش نوای پرنده پارسی، آخرین مطالعات نشان می دهد که میزان صادرات کشور هند به کشورهای جنوب آسیا کمتر از 4 درصد تمام حجم تجاری این کشور است.

کاهش سطح تجاری هند با کشورهای جنوب آسیا در سایه افزایش حضور چین

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، تازه ترین مطالعات نشان می دهد که در سایه کم شدن حضور مالی کشور هند در کشورهای جنوب آسیا، چین قدرت نمایی خاصی داشته است.

گزارش ها حاکی است مقدار صادرات خارجی هند به کشورهای جنوب آسیا کمتر از 4 درصد تمام حجم صادرات کشور هند است.

این در حالی است که کشور چین حجم صادرات خود به کشورهای جنوب آسیا را از 8 میلیارد دلار در سال 2005 به بیش از 52 میلیارد دلار در سال 2018 رسانده است.

مطالعات صورت گرفته تائید می نماید که چین در این مدت توانسته قدرت مالی خود را به کشورهای جنوب آسیا تحمیل نموده و میزان صادرات خود را 546 درصد افزایش دهد.

مطالعات صورت گرفته توسط موسسه بوکینگ هند می گوید: دلیل اصلی کم بودن حجم روابط تجاری با کشورهای جنوب آسیا سیاست های حاکم بر کشورهای این منطقه و مسائل امنیتی و فقدان اراده سیاسی صحیح است.

هند از سال 2017 پیروز شده تجارت خارجی خود را افزایش داده و 36 میلیارد دلار بیشتر کند با این حال نتوانسته برای افزایش روابط تجاری با کشورهای منطقه اقدام خاصی صورت دهد.

بیشترین میزان صادرات هند بین کشورهای منطقه به سوی بنگلادش انجام می گردد و پس از آن نیز سریلانکا و نپال در رتبه های بعدی قرار دارند.

اخیرا و با توجه به چالش های سیاسی که هند با کشورهای پاکستان، چین و نپال داشته ممکن است میزان صادرات این کشور کمتر هم بگردد.

بیشترین حجم تجاری چین نیز بین کشورهای جنوب آسیا با پاکستان انجام می گردد و این مربوط به قرارداد تجاری بین اسلام آباد و پکن است که در سال 2006 منعقد شده است.

چین همچنین ارتباط خوبی با بنگلادش، سریلانکا و حتی افغانستان برقرار نموده و توانسته است بازار خود را تا نپال و مالدیو نیز گسترش دهد.

مسائل مالی یکی از مسائلی است که دولت کنونی هند با آن دست و پنجه نرم می نماید و مسائل زیادی را برای قشر ضعیف این کشور به بار آورده است.

.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4644

به "کاهش سطح تجاری هند با کشورهای جنوب آسیا در سایه افزایش حضور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سطح تجاری هند با کشورهای جنوب آسیا در سایه افزایش حضور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید