چرا دمشق با طرح های اردوغان مخالف است؟، وزارت خارجه توضیح داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: وزارت خارجه سوریه بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با ایجاد منطقه به اصطلاح امن توسط ترکیه در خاک سوریه تاکید کرد.

چرا دمشق با طرح های اردوغان مخالف است؟، وزارت خارجه توضیح داد

به گزارش المیادین، یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت که این کشور با سیاست ها و طرح های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد منطقه امن مخالف است و از سازمان ملل می خواهد موضعی قاطع برای توقف این دست سیاست ها اتخاذ کند.

این مقام سوری همچنین گفت که اردوغان تلاش می کند حمایت بین المللی از طرح های غیرقانونی و دستور کارهای خبیثانه اش در اراضی سوریه را جلب کند.

به گفته این مقام وزارت خارجه سوریه اردوغان دنبال غارت منابع نفت سوریه و استفاده از آن برای تامین مالی طرح هایی است که هدف واقعی آن اشغال سوریه و تجاوز است.

این مقام سوری خاطر نشان کرد سیاست درهای باز که اردوغان در اظهاراتش در همایش بین المللی آوارگان به آن اشاره کرد چیزی جز سیاست درهای گردان نیست که اردوغان از آن برای برای وارد کردن هزاران تروریست خارجی به سوریه و تحویل سلاح و مایحتاج به آنان استفاده می کند.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و کمیساریای عالی آوارگان خواست تا موضعی واضح در قبال طرح ها و سیاست های ترکیه که نقض آشکار اصول و قوانین منشور سازمان ملل است اتخاذ کنند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3378

به "چرا دمشق با طرح های اردوغان مخالف است؟، وزارت خارجه توضیح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دمشق با طرح های اردوغان مخالف است؟، وزارت خارجه توضیح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید