پیغام برادری؛ توصیف رسانه های اسپانیایی زبان از سفر ظریف به کوبا

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایرنا نوشت:سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا، بازتابی گسترده در رسانه های اسپانیایی زبان داشت و بعضی رسانه ها این سفر را با عنوان پیغام برادری توصیف کردند.

پیغام برادری؛ توصیف رسانه های اسپانیایی زبان از سفر ظریف به کوبا

خبرگزاری اِفِه رسانه رسمی اسپانیا در روایت خود از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به کوبا و برقرای مجدد مناسبات بین تهران- هاوانا را به مثابه مهر تایید دوباره بر اتحاد دو کشور در برابر تحریم ها دانست و نوشت: وزیران خارجه دو کشور با تقویت روابط مشترک خود، تحریم های اعمال شده در برابر به هر دو ملت را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

این رسانه همچنین با اشاره به تشدید تحریم های مالی تجاری تحمیل شده بر سه ملت ایران، کوباو ونزوئلا از سوی دولت واشنگتن، ابراز امیدواری کرد که در دولت بعدی (به ریاست جمهوری جو بایدن) این سیاست های سخت گیرانه تغییر کند.

خبرگزاری اسپانیا همچنین در گزارش مبسوط خود با برجسته کردن گفت و گوهای دو طرف نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با متهم کردن دولت آمریکا به تروریسم مالی بر همراهی دو کشور در شرایط سخت تاکید نمود.

از سوی دیگر، اِفه پس از بیان ابراز قدردانی برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا از مواضع ایران در برابر تحریم های واشنگتن علیه هاوانا، به همکاری های مشترک تهران- هاوانا در بخش های مختلف مالی، علمی و فناوری اشاره نمود.

خبرگزاری اسپانیایی زبان ائوروپاپرس در مادرید نیز سفر ظریف به آمریکای لاتین را پیغام برادری توصیف کرد و نوشت: وزیران خارجه ایران و کوبا برای مقابله با تحریم های آمریکا حامل پیغام برادری بودند.

این رسانه اسپانیایی با اشاره به حمایت هاوانا از انرژی صلح آمیز هسته ای ایران، نوشت: کوبا خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای 2015 با هدف محروم کردن تهران از این حق، محکوم کرد.

دیگر رسانه های اسپانیایی زبان همچون لاوانگواردیا، لا رازون، گرن ما، نشریه چهارده ونیم کوبا و ... نیز از تحکیم مناسبات تهران - هاوانا در برابر تحریم ها و گسترش مناسبات و همکاری های مشترک گزارش دادند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سه شنبه (13 آبان) سفرهای خود به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا و بولیوی) را شروع کرد و به عنوان نخستین مقصد، چهارشنبه وارد ونزوئلا شد و مورد استقبال همتای ونزوئلایی خود نهاده شد.

ظریف پس از استقبال گرم و صمیمانه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و ملاقات با دیگر مقامات این کشور پنج شنبه از کاراکاس راهی کوبا شد.

مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران در کوبا با برونو رودریگز وزیر امور خارجه این کشور و ریکاردو کابریساس معاون اول نخست وزیر کوبا ملاقات کرد. همچنین به شکل ویدئو کنفرانس با میگل دیاز کانل رییس جمهوری کوبا گفت وگو و گفتگو کرد.

همچنین در جریان بازدید محمد جواد ظریف از دو مرکز بهداشتی هاوانا، روسا و مدیران این دو مرکز در ارتباط با پیشرفت های حاصله برای فراوری انواع واکسن بخصوص واکسن کووید 19 و همکاری مرکز بیو فارما کوبا با انستیتو پاستور ایران توضیحاتی را ارائه دادند.

وی روز شنبه محور مذاکرات خود با مقام های کوبایی را برپایه همبستگی جهانی به ویژه در برابر تروریسم مالی آمریکا و همکاری های دو جانبه بیان کرد.

وزیر امور خارجه ایران در آخرین سفر خود، امروز یک شنبه 18 آبان، در مراسم تحلیف لوئیس آرسه رئیس جمهور جدید بولیوی حضور یافت.

آرسه که پیش تر اعلام نموده بود به محض در دست دریافت قدرت در نیمه دوم ماه نوامبر آینده (آبان ماه) روابط دیپلماتیک با کشورهای ایران، کوبا و ونزوئلا را از سر خواهد گرفت در ملاقات با محمدجواد ظریف، تاکید نمود: کشورش درصدد است سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بخشد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5527

به "پیغام برادری؛ توصیف رسانه های اسپانیایی زبان از سفر ظریف به کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام برادری؛ توصیف رسانه های اسپانیایی زبان از سفر ظریف به کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید