پرسپولیس 2 &ndash السد صفر، وداع بارسایی از آسیا

به گزارش نوای پرنده پارسی، دوشنبه 30،2،98، هفته ششم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019،گروه D،استادیوم آزادی، ساعت:21،تماشاگر: 10 هزار نفر

پرسپولیس 2 &ndash السد صفر، وداع بارسایی از آسیا

پرسپولیس 2

گل ها: مهدی ترابی(16) و علی علیپور(67)

السد صفر

داور: دیلان پریرا(سریلانکا)

یاری ها: پاراکراما هماسونگا و پریانگا

اخطار:شجاع خلیل زاده ،علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی(پرسپولیس)پدرو میگل(السد)

بازیکن برتر:مهدی ترابی(پرسپولیس)

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، امید عالیشاه، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی(مهدی شریفی 80)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی(محمد امین اسدی88)، کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، شایان مصلح (محمد نادری 54)و علی علیپور

سرمربی:برانکو ایوانکوویچ

السد: سعد الشیب، پدرو میگل(علی اسد 78)،عبدالکریم حسن، جونگ وو یونگ(حامد اسماعیل70)، ژاوی هرناندنس، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح، سلمان ، خوخی، سالم الحجری و اکرم عفیف

سرمربی:ژسوالدو فریرا

آنطور نشد که باید.روی سکوها را می گوئیم.تعیین بود که بعد از حذف تلخ از مرحله گروهی لیگ قهرمانان کسی طاقت تماشای این بازی فرمالیته را ندارد.با این حال بازی خداحافظی ستاره بزرگ دنیای فوتبال، ژاوی هرناندنس و البته تقدیر از تیم برانکو چهار روز بعد از هت تریک قهرمانی چیزی حدود ده هزار طرفدار وفادار پرسپولیس را به استادیوم کشاند.

ترکیب پرسپولیس هم کلی تغییر داشت.نه اینکه برانکو ذخیره ها را بازی داده باشد اما همین که سیدجلال به خاطر کمی درد روی نیمکت نشست تا ربیع خواه کنار شجاع بازی کند،تعیین بود برانکو دنبال اعاده حیثیت هست اما نه به قیمت از دست دادن کاپیتانش.

از آنجایی که فاصله زیادی تا بازی نیمه نهایی با سپاهان مانده برانکو بیشتر نفرات اصلی اش را بازی داد اما بودیمیر مصدوم روی نیمکت هم نبود و نعمتی ساعتی قبل از بازی به خاطر دل درد از اردو بیرون رفت.

پرسپولیس حذف شده اما فوتبال متفاوتی بازی کرد.درست برعکس بازی با پارس و چند مسابقه قبلی که استرس قهرمانی به اوج رسیده بود معجزه بی تفاوتی اتفاقی ویژه در تیم خسته برانکو رقم زد و نیمه اول بازی با السد شد یکی از بهترین و باکیفیت ترین بازی های این فصل پرسپولیس.

در روز وداع کاپیتان سابق بارسلونا پرسپولیس 45 دقیقه بارسلونایی بازی کرد البته با ریتم کندتر و اشتباهات فردی بیشتر در یک سوم پایانی زمین وگرنه حتما نتیجه بهتری هم می گرفت.

السد همان تیم مقتدر و پرستاره بود که با بازی روان و تکضرب هافبک های پرسپولیس اندازه همواره توپ نداشت و متعاقب این اتفاق موقعیت گل چندانی هم خلق نکرد.السد در طول نیمه سه چهار موقعیت خوب گلزنی داشت که دو بار بیرانوند ضربات بونجاح و حسن را دفع کرد و یکی دو بار هم ضربات زردپوشان دروازه سرخ ها را تهدید نکرد.

در عوض پرسپولیس با بازی راحت هم در یک سوم داعی خودش خیلی قشنگ از زیر پرس حریف درمی آمد و در نیمه حریف هم فضاهای خالی با سرخپوشانی که سخت توپ ل می دادند پر می شد.

نتیجه کارهای ترکیبی پرسپولیس سه موقعیت خوب گلزنی بود و یک گل زیبا.موقعیت اول را ترابی با حرکت انفرادی خلق کرد که سعد الشیب اشتباه نکرد .موقعیت دوم با شوت ربیع خواه و دفع توپ مدافع السد از روی خط دروازه خودی بی اثر شد و موقعیت سوم هم با کار ترکیبی خوب و شوت بد سروش به باد رفت.

صحنه ویژه اما گل زیبای پرسپولیس بود.ترابی یکی از آن شوت های تمیزش را نواخت و توپ به یکباره سرعت و گرفت و یکی از زیباترین گل های لیگ قهرمانان این فصل رقم خورد.

نیمه دوم خوب آغاز شد.پرسپولیس تیم حریص نیمه اول بود و با اولین کار ترکیبی برای گل گام برداشت.عالیشاه که قدرشناس نبود و هافبک ها که چند پاس اشتباه دادند بازی افتاد دست السد و تیم ده دقیقه تحت فشار نهاده شد .

بعد از آن پرسپولیس دوباره همان تیم منظم و ریلکسی شد که خیلی خوب فوتبال بازی می کرد.اینجا هم البته داوران بی خیال اشتباه علیه پرسپولیس نشدند و به فاصله یک دقیقه دو پنالتی برای تیم برانکو گرفته نشد.

مهمترین موقعیت سد با شوت محکم حسن و تیر دروازه بیرانوند خراب شد تا پرسپولیس گل دوم را هم با فرار ترابی و ضربه نهایی علیپور بزند.

بعد از این پرسپولیس با نمیشی قابل ستایش مقابل تیم از هم پاشیده حریف سه چهار موقعیت گلزنی عالی دیگر هم داشت و البته بیرانوند دو بار دروازه تیمش را نجات داد.15 دقیقه پایانی هم مال پرسپولیس بود اما موقعیتی که اسدی جوان از دست داد پایانی بر بود بر این نمایش دلپذیر که حذفی با حیثیت و با آبرو را قهرمان ایران رقم زد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1323

به "پرسپولیس 2 &ndash السد صفر، وداع بارسایی از آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس 2 &ndash السد صفر، وداع بارسایی از آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید