ورود بیش از 30 هزار مهاجر به ایتالیا از ابتدای سال 2016

به گزارش نوای پرنده پارسی، گارد ساحلی ایتالیا گفت که از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون بیش از 30 هزار مهاجر خارجی خود را به مرزهای ایتالیا رسانده اند.

ورود بیش از 30 هزار مهاجر به ایتالیا از ابتدای سال 2016

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی ایتالیا روز آدینه اعلام نمود که بیش از 1800 مهاجر دیگر را در آبهای ساحلی نجات داده است تا تعداد کل مهاجران وارد شده به این کشور از ابتدای سال 2016 میلادی به بیش از 30 هزار نفر افزایش یابد.

نیروی دریایی ایتالیا با همکاری گارد ساحلی و پلیس گمرک، آژانس مرزی اروپا موسوم به فرانتکس و پزشکان بدون مرز عملیات نجات مهاجران خارجی را با 10 ففرایند کشتی انجام داده اند.

با نجات این آوارگان و پناهجویان در نزدیکی آبهای ساحلی ایتالیا، تعداد کل مهاجرانی که از اول ژانویه تاکنون به بنادر ایتالیا رسیده اند به بیش از 30 هزار نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش نسبی روبرو شده است.

افزایش نسبی مهاجران ورودی به ایتالیا می تواند نگرانی ها نسبت به فرایند فزاینده ورود مهاجران به اروپا طی تابستان آینده را تشدید کند. این مساله در شرایطی است که اتحادیه اروپا و ترکیه ماه گذشته اجرای قرارداد جنجالی را برای کاهش تعداد مهاجران ورودی به مرزهای اروپا شروع نموده اند.

توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

به نظر می رسد اکثر مهاجران با استفاده از لیبی سعی نموده اند خود را به مرزهای ایتالیا برسانند. بعضی سیاستمداران ایتالیایی هشدار داده اند که احتمال ورود یک میلیون مهاجر خارجی که هم اکنون در لیبی زندگی می نمایند، وجود دارد و این یک خطر بزرگ برای اروپا به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3044

به "ورود بیش از 30 هزار مهاجر به ایتالیا از ابتدای سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بیش از 30 هزار مهاجر به ایتالیا از ابتدای سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید