وجود نیرنگ در بازار از رفتار علوی به دور است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی برقرار، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، اظهار کرد: طبق آیات قرآنی مومنان باید تقوا الهی پیشه کنند و سخن درست و راست بگویند که خدواند متعال آن ها را مورد مغفرت قرار می دهد.

وجود نیرنگ در بازار از رفتار علوی به دور است

وی افزود: کسانی که از قرآن کناره گیری می کنند در فردای قیامت مورد شکوه و گلایه پیامبر (ص) قرار می گیرند.

امام جمعه موقت گرگان قرآن را کتاب پر محتوا و عظیم دانست و گفت: قرآن کتابی است که می تواند جهان را اداره کند و افراد را مورد رحمت خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه قرآن باعث می شود تا دشمنی ها از دل انسان ها بیرون رود، تصریح کرد: اگر امروز شاهد تفرقه و جدایی بین کشورهای مسلمان هستیم به خاطر این است که از قرآن جدا شده اند.

برقرار اظهار کرد: اگر راهی که قرآن برای انسان ها ترسیم کرده در آن گام بردارند حتما به سعادت و پیروزی دست خواهند یافت.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه قرآن باید در رفتار و کردار افراد تاثیر گذار باشد، گفت: قرآن فقط انسان را به نماز خواندن دعوت نمی کند بلکه افراد را از خیانت، دروغ، اخلاق ناپسند و دیگر کارهای ناشایسته منع می کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز تصریح کرد: همان گونه که قرآن فرموده رستگاران از ویژگی هایی همچون تقوا، انفاق و اخلاق پسندیده برخوردار هستند، افرادی که بخل نفس خود را نگه می دارند از رستگاران هستند.

برقرار اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرایند در مکان هایی که خدا دستور داد افراد حضور داشته باشند باید مراقب بود که غیبت نکرد و در جاهایی که خداوند انسان را منع کرده نباید حضور پیدا کرد که این خود از صفت های افراد با تقوا است.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد، افزود: امام جواد می فرمایند شیعیان نباید تنها در ظاهر دوست خدا باشند و در خفا به کارهای ناشایست بپردازند بلکه باید سعی کرد ظاهر و باطن خود را یکی کنند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه افرادی که شیعیه هستند نباید اعمال آن ها مخالف مکتب حضرت امیرالمومنین باشد، گفت: افراد نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گیرند و با آبروی مومن بازی کنند.

وی یادآورشد: امروزحیله و نیرنگ در بازرهای ما بسیار فروان است در حالی که این گونه رفتار از شیعیه امیرالمومنین به دور است و نباید این گونه رفتار کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 24

به "وجود نیرنگ در بازار از رفتار علوی به دور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود نیرنگ در بازار از رفتار علوی به دور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید