هیچ مدرکی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی وجود ندارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تیم تحقیقات کانادا درباره دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS752 اظهار داشت: هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن سقوط هواپیما وجود ندارد.

هیچ مدرکی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی وجود ندارد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از سی بی سی نیوز، تیم تحقیقات کانادا درباره دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS752 اعلام نمود: هیچ شواهدی مبنی بر عمدی بودن سقوط هواپیما وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، آنالیز های 8 ماه تیم تحقیقات و پزشک قانونی کانادا نشان می دهد که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرواز PS752 هیچ شواهدی مبنی بر اینکه عمدی در این سقوط وجود داشته باشد پیدا نکردند.

سی بی سی نیوز می نویسد: یک کپی از این گزارش طبقه بندی نشده درباره شرایط و دلایل سقوط هواپیما را که بر اساس اطلاعات مدیر سابق تیم تحقیق کانادا ارزیابی و تحلیل شده را رویت نموده است.

این گزارش تاکید می نماید که تیم تحقیقاتی کانادا هیچ شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه عمدی در سقوط هواپیمای اوکراینی وجود داشته باشد، پیدا ننموده است، اما همچنان از مسئولیت ایران در کشته شدن 176 مسافر هواپیمای اوکراینی کم نخواهد نمود.

این گزارش ادعا نموده است که ایران در زمینه ارائه بعضی اطلاعات معتبر خودداری نموده است و بعضی مقامات نظامی و غیر نظامی ایران اطلاعاتی را حذف نموده اند که باعث شده دلایل سقوط اولیه کم رنگ تر شده و یا جدی گرفته نشود.

این گزارش مدعی شده است تیم تحقیقات کانادا اطلاعات مربوط به خود را تحلیل می نماید و اطلاعات دقیق از جمله محل حادثه و شاهدان عینی در دست ایران است.

نخست وزیر کانادا هم به خانواده های قربانیان این سانحه هوایی نوشته است: بر سر جبران خسارت با ایران مذاکره می نماید و اگر به نتیجه ای نرسد به دادگاه بین المللی دادگستری شکایت خواهد نمود.

بوئینگ اوکراینی 17 ماه گذشته از ایران به کی اف می رفت که در سانحه هوایی در آسمان ایران سقوط کرد و همه 176 مسافران آن جان باختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7093

به "هیچ مدرکی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مدرکی بر عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید