هیچ فرآورده ای بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی عرضه نمی گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هیچ فرآورده ای بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی مجوز ترخیص و مصرف نخواهد گرفت.

هیچ فرآورده ای بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی عرضه نمی گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد حسین عزیزی با اشاره به مصرف دو گروه برنج در کشور، شامل برنج های فراوری داخل و برنج های خارجی و وارداتی گفت: برنج هایی که از خارج وارد کشور می گردد تحت کنترل سازمان های استاندارد و غذا و دارو هستند.

وی اضافه کرد: البته قبل از ورود، آنالیز و تاییدیه های لازم از آن ها گرفته شده و بعد از ورود به کشور هم مجدد نمونه برداری می شوند و با ویژگی های استاندارد و سلامتی غذا و دارو مطابقت داده می شوند و اگر مطابق بود، ترخیص می شوند.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: بنابر این تا به حال هیچ گونه برنجی که مطابق با استاندارد و ویژگی های سازمان غدا و دارو نبوده و یا انطباقی با شرایط لازم نداشته، ترخیص نشده است.

عزیزی در خصوص برنج های داخلی گفت: فقط یک آنالیز های کلی از نظر آلودگی های مختلف صورت گرفته، زیرا برنج های داخلی فعلا به صورت فله عرضه می شوند و اگر بسته بندی بشوند در آن کارخانه جاتی که بسته بندی می شوند تحت نظارت هستند و ضروری است استاندارد های مربوطه و ویژگی های لازم سلامتی را رعایت بکنند.

وی با بیان اینکه در آینده در نظر است که برنج های داخلی هم تحت کنترل و نظارت قرار گیرند، اضافه کرد: بنابر این هیچ فرآورده ای غیر از برنج هم بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی مجوز ترخیص و مصرف نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7421

به "هیچ فرآورده ای بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی عرضه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ فرآورده ای بدون رعایت ضوابط استاندارد و سلامتی عرضه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید