هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند

به گزارش نوای پرنده پارسی، سازمان ملی فضایی و هوانوردی آمریکا تأیید کرده که یکی از آزمایشگاه های آن سال گذشته هک شده و در نتیجه 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا به سرقت رفته است.

هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این اطلاعات در سال 2018 از آزمایشگاه نیروی محرکه جت یا جی پی ال سرقت شده و داده های سرقت شده مربوط به مأموریت های فضایی مختلف ناسا بوده است.

نکته جالب این است که سرقت اطلاعات یادشده با استفاده از یک رایانه ارزان قیمت Raspberry Pi اجرا شده که تنها 36 دلار قیمت دارد و تنها دارای یک برد اصلی است. این رایانه همه کاره به سادگی در بازار یافت می شود.

رایانه یادشده که ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری دارد، برای انجام برخی کارهای ساده در خانه مناسب است و مشخص نیست هکرها چگونه از آن برای سرقت اطلاعات از یک آزمایشگاه معتبر ناسا استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، در آوریل سال 2018 یک حساب کاربری در آزمایشگاه جی پی ال شناسایی شد که متعلق به یک کاربر خارجی و ناشناس بود. بررسی این حساب از سرقت 500 مگابایت اطلاعات ناسا پرده برداشت.

هکر یا هکرهای مذکور از ضعف امنیتی شبکه رایانه ای این آزمایشگاه سو استفاده کرده و به مدت 10 ماه به صورت ناشناس به فعالیت خود ادامه دادند و 23 فایل مهم را به سرقت بردند.

آنها قادر به ردگیری دیگر رایانه های متصل به این شبکه هم بوده اند. دو مورد از این فایل ها حاوی اطلاعاتی در مورد قوانین انتقال فناوری های نظامی و فضایی و مباحثی حساس در ارتباط با مأموریت آینده ناسا برای اعزام فضانورد به مریخ است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1506

به "هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید