هواپیماهای نسل آینده چه شکلی خواهند بود؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تغییرات زیادی را بر هواپیما ها از گذشته تا امروز گذاشته است. پیش بینی آینده هواپیما ها برای همه افراد جذاب و دوست داشتنی است. سفرهای طولانی مدت هوایی کار بسیار سخت به نظر میرسد ولی با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نسل جدید هواپیما ها این سفر سخت دلنشین تر از هر نوع سفری خواهد شد. به طوریکه شما خود را در یکی از مجلل ترین هتل های دنیا حس می کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص اینکه هواپیما های نسل آینده چه شکلی خواهند بود، بیشتر آشنا شوید.

هواپیماهای نسل آینده چه شکلی خواهند بود؟

هواپیماهای v شکل

بلیط هواپیما در طاهاگشت

شرکت هواپیما سازی KLM که شاید در هنگام خرید بلیط هواپیما به اروپا نام آن به گوشتان خورده باشد، سرمایه گذاری خود را روی نوعی از هواپیما با شکل و شمایلی عجیب و غریب انجام داده است. این هواپیما که با نام Flying V شناخته می گردد، قادر است 314 نفر مسافر را جابجا کند و عرض بال آن هم اندازه هواپیماهای فعلی است. از ویژگی های این هواپیما که به زودی مورد مصرف گسترده قرار می گیرند، مصرف سوخت پایین آن است. همچنین جایگاه موتور و بال هواپیما تغییر نموده و سرعت هواپیما را بیشتر نموده است.

ترکیب بال هواپیما با بدنه

هواپیماهای نسل آینده ظاهری متفاوت تر از هواپیماهای امروزی دارند. هواپیماهای بوئینگ با بال های ترکیب شده با بدنه، نه تنها ظاهر جذاب تری به هواپیما می بخشند، بلکه در مصرف سوخت و افزایش سرعت هواپیماها نقش مهمی ایفا می نماید. کمپانی بوئینگ آغاز به ساخت مدل های بوئینگ 787 نموده است و به زودی شاهد تغییر اساسی در ساختار هواپیماهای بوئینگ خواهیم بود. بال های هواپیما در نسل های آینده به قسمت فوقانی بدنه متصل خواهد شد. همان طور که گفتیم سرعت هواپیما بیشتر می گردد اما هنوز راهی برای کاهش آلودگی صوتی که با این تغییرات به وجود می آید، پیدا نشده است.

هواپیما با دید پانوراما

چه لذتی بالاتر از تماشای ابرها و حرکت بر فراز آن ها در یک سفر هوایی می توان تصور کرد؟ در هواپیماهای نسل آینده، دیگر خبری از پنجره های کوچک با دید کم نیست. هواپیماهای آینده، دید پانوراما را برای مسافرین خود به همراه دارند. چندین طرح درباره دید پانوراما در هواپیماهای آینده ارائه شده است. در حال حاضر قرار است تا 10 سال آینده دید پانوراما در کابین خلبانی ایجاد گردد و سپس این ویژگی برای کل بدنه هواپیما امکان پذیر گردد.

تمیزی اتوماتیک جایگاه های هواپیماهای نسل آینده

به گفته شرکت ایرباس، در آینده نیازی به تمیز کردن جایگاه های هواپیما نیست چرا که هیچ لکه ای روی آن ها ایجاد نمی گردد. پارچه های جایگاه هواپیماهای نسل آینده، با الهام از نیلوفر آبی، تمامی مایعات و آلودگی ها را از روی خود دفع می نماید. اگر یک لیوان آب میوه هم روی جایگاه بریزد، هیچ اشکالی ندارد. مایعات ریخته شده روی جایگاه از روی پاچه لیز می خورد و به زمین می ریزند.

جایگاه های پیله ای

در هواپیماهای نسل آینده، ظاهر جایگاه ها تغییرات زیادی خواهد نمود. یکی از این طرح های ارائه شده، جایگاه های پیله ای هستند که به صورت غلاف هایی روی یکدیگر قرار گرفته اند و محیطی کاملا خصوصی برای مسافران ایجاد نموده اند. این شکل جایگاه ها سبب می گردد بلیط هواپیما ارزان گردد. همچنین این جایگاه ها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، باعث افزایش ظرفیت هواپیماهای نسل آینده می شوند.

سبک تر شدن بدنه هواپیماهای آینده

هر چه وزن هواپیما بالاتر باشد، میزان مصرف سوخت آن افزایش می یابد. از این رو در طراحی هواپیماهای نسل آینده، با یاری علم مواد، بدنه هواپیماها از مواد سبک تر و با استحکام بیشتر ساخته می گردد. برای ساخت بدنه مقاوم باید از مواد کامپوزیتی استفاده گردد. در بدنه هواپیما ایرباس A380 از مواد کامپوزیت که ترکیب الیاف شیشه و آلومینیوم است، استفاده شده است. به تنهایی الیاف شیشه و آلومینیوم مقاومت لازم در برخوردهای شدید هوایی را ندارند اما ترکیب این دو، ساختاری بسیار مقاوم و سبک را می سازد که به نظر می رسد در هواپیماهای نسل آینده، جایگاه ویژه ای داشته باشد. برای مطالعه بیشتر در خصوص این دسته از هواپیما ها میتوانید به سایت safarme.com قسمت مجله خبری مراجعه کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2416

به "هواپیماهای نسل آینده چه شکلی خواهند بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای نسل آینده چه شکلی خواهند بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید