ترفندهای بستن چمدان در سفر

به گزارش نوای پرنده پارسی، ترفندهای بستن چمدان ؛ خداحافظی با روش های قدیمی!

شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی می خواهید سفر کنید، بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، برای بستن چمدان دچار استرس می شوید؟ ممکن است بخواهید وسایل زیادی همراهتان به سفر ببرید و نگران باشید که تمام آن ها را چطور در چمدانتان جا دهید. یا همواره موقع بستن چمدان یک سری از وسایل ضروری که در سفر به آن ها احتیاج دارید را از قلم بیندازید و هنگام رسیدن به مقصد با دسته ای از وسایلی که آن ها را در منزل جا گذاشته اید روبرو شوید. اما استرس نداشته باشید! اگر با بستن حرفه ای چمدان آشنا باشید دیگر با مشکل روبرو نمی شوید. کافی است این مطلب را بخوانید تا با ترفندهای بستن چمدان در سفر آشنا شوید و دیگر هنگام سفر، نگران بستن چمدان خود نباشید. این ترفندها حاصل تجربه دوستداران سفر است، کسانی که دائما در سفر هستند و با اصول بستن چمدان آشنایی دارند. با خبرنگاران همراه باشید.

ترفندهای بستن چمدان در سفر

1. همواره با یک چک لیست آغاز کنید

شاید این ترفند کمی ابتدایی به نظر برسد. اما مطمئن باشید که همواره موثر واقع می گردد. اگر قبل از سفر لیستی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید و هنگامیکه هر کدام از آن ها را داخل چمدان می گذارید کنار نام آن وسیله روی کاغذ علامت بزنید مطمئن باشید که چیزی را از قلم نمی اندازید و قطعا بهترین راه برای گریز از فراموشی است. البته بعد از اینکه بستن چمدان خود را تمام کردید بهتر است یک بار دیگر چک لیست را مرور کنید.

2. چمدان خود را وزن کنید

میزان بار مجاز هر ایرلاین متفاوت است، پس همواره قبل از سفرهای هوایی، از مقدار بار مجازی که می توانید با خود حمل کنید آگاهی داشته باشید و بعد از بستن چمدان آن را وزن کنید تا در فرودگاه با هزینه ای که برای اضافه بار باید بپردازید سورپرایز نشوید!

3. لباس های خود را به روش کن ماری (KonMari) در چمدان بگذارید

یکی از بهترین ترفندهای بستن چمدان و یک از کارامدترین روش ها برای قرار دادن لباس ها در آن استفاده از روش کن ماری است. وقتی می خواهید لباس هایتان را در چمدان بگذارید آن ها را به روش معمول تا نزنید! بلکه با روش کن ماری آن ها را لوله کنید. اگر از این روش بهره ببرید حتما متعجب خواهید شد. در نهایت ناباوری می بینید که چقدر فضای خالی در چمدانتان دارید! علاوه بر این می توانید از تقسیم نماینده ها بهره ببرید و به این ترتیب وسایلتان را به صورت سازماندهی شده بسته بندی کنید.

4. لباس های مورد نیاز را در لایه بالایی چمدان قرار دهید

چمدان را به سه قسمت تقسیم کنید. لباس هایی که لوله نموده اید را زیر لباس های دیگر بگذارید، لباس های بلندتر مانند دامن و شلوار که نباید بیش از حد تا شوند را در لانه میانی و لباس هایی که فکر می کنید زودتر به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد را روی لباس های دیگر بگذارید. و در نهایت کمربند چمدان را روی لایه آخر ببندید.

5. انتخاب لباس هایی با رنگ خنثی

قبل از سفر برای لباس هایی که دوست دارید بپوشید برنامه ریزی کنید و لباس های مورد علاقه تان را داخل چمدان بگذارید. می توانید تعدادی از لباس هایتان را رنگی بردارید اما تعدادی را هم به رنگ خنثی انتخاب کنید تا اگر روزهای بیشتری در سفر ماندید بتوانید آن ها را با لباس های دیگرتان ترکیب کنید.

6. از چمدان های سبک بهره ببرید

تا جای ممکن از چمدان های کوچک برای بستن بار سفر بهره ببرید، چرا که هر چه چمدانتان عظیم تر باشد بیشتر تمایل دارید آن را پر کنید. همچنین سعی کنید چمدان های قدیمی را کنار بگذارید و از چمدان های جدید که سبک تر هستند برای سفر بهره ببرید.

7. وسایل با ارزشتان را در کیف دستی بگذارید

گم شدن چمدان و یا جابجا شدن آن در فرودگاه ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. پس بهتر است که وسایل ضروری و با ارزش خود را داخل کیف دستیتان بگذارید و همراه خود به کابین هواپیما ببرید. اگر چنین وسایلی همراه خودتان باشند، به شما نوعی آسودگی خاطر می دهد و دیگر نگران گم کردن آن ها نخواهید بود.

8. برای حمل مواد بهداشتی و مایعات از ظرف های کوچک بهره ببرید

این مورد در رابطه با مواد مایع و آرایشی بهداشتی بسیار موثر است. برای مثال استفاده از وسایلی مثل کرم و عطر در طول سفر لازم است. اما لازم نیست یک قوطی کرم عظیم و یا شیشه عطرتان را همراهتان ببرید، بلکه می توانید یک ظرف کوچک تهیه کنید و به اندازه نیازتان در سفر آن را از موادی که می خواهید پر کنید. از طرف دیگر، این روزها در تمام هتل ها به شامپو و وسایل بهداشتی دسترسی دارید و بهتر است که شامپو و صابون را داخل چمدانتان نگذارید، اما اگر می خواهید در طول سفر از وسایل بهداشتی خود بهره ببرید و نمی خواهید برای خرید آن ها در شهر مقصد هزینه کنید، می توانید مقداری از آن را به اندازه نیازتان در سفر، در ظرف کوچکی بریزید و خود را از حمل بار بیش از اندازه راحت کنید.

9. از پک های بسته بندی بهره ببرید

استفاده از پک های بسته بندی یکی از بهترین ترفندهای بستن چمدان است. این روش نه تنها با شما یاری می نماید تا وسایل خود را سازماندهی کنید و به آن ها نظم دهید، بلکه باعث می گردد وسایلتان فضای بسیار کمتری در چمدان اشغال نمایند.

10. با خودتان ساک دستی اضافه بردارید

شاید به ذهنتان هم نرسد که چقدر ممکن است در طول سفر به ساک دستی و یا کیف های پلاستیکی زیپی که وزن کمی هم دارند، نیاز پیدا کنید. اما می توانید از این ساک ها برای بسیاری از وسایلتان مانند لباس های کثیف و یا اقلامی که در سفر خریداری نموده اید و نیاز به بسته بندی دارند بهره ببرید. از طرف دیگر می توانید کفش های خود را هم در این کیسه ها بگذارید تا بقیه لباس هایتان را آلوده ننمایند.

11. مایعات و وسایل بهداشتی را در بسته بندی جداگانه قرار دهید

یکی از ضروری ترین ترفندهای بستن چمدان استفاده از کیف جداگانه برای بسته بندی مایعات و وسایل بهداشتی است. حتما هنگام قرار دادن مایعات داخل چمدانتان آن ها را از دیگر اقلام سفر جدا کنید. بهتر است برای بسته بندی این موارد از کیسه های پلاستیکی زیپی بهره ببرید. با اینکار اگر خودبخود ظرف مایعات در چمدان بترکد و یا مواد آن به بیرون نفوذ کند، بقیه وسایل سفرتان را آلوده نمی نماید.

12. از ورق های رطوبت گیر بهره ببرید

اگر می خواهید که لباس هایتان داخل چمدان بوهای عجیب و غریب نگیرند کافی است که از ورق های رطوبت گیر در چمدان خود بهره ببرید. این ورق ها رطوبت اضافی لباس های شما را می گیرند و باعث می شوند که در فضای بسته چمدان بوی بد نگیرند.

13. لباس های سنگین را هنگام ورود به هواپیما بپوشید

تا جایی که می توانید برای سفر از لباس های سبک بهره ببرید، اما اگر قصد دارید ژاکت و یا بوت همراهتان به سفر ببرید، آن ها را هنگام ورود به هواپیما بپوشید تا هم فضای بیشتری در چمدانتان داشته باشید و هم وزن بارتان کمتر گردد.

14. برای گرم شدن از چند لایه لباس بهره ببرید

قبل از سفر حتما آب و هوای مقصد خود را آنالیز کنید تا بدانید چه لباس هایی برای سفرتان مناسب هستند. اما اگر به جایی سفر می کنید که آب وهوای غیر قابل پیش بینی دارد و ممکن است در اوقاتی از ساعات روز سرد گردد، بهتر است به جای برداشتن یک ژاکت سنگین، چندین لباس را روی هم بپوشید تا به این ترتیب گزینه های بیشتری هم برای پوشیدن لباس داشته باشید.

15. همواره مقداری فضای خالی در چمدانتان نگه دارید

و اما آخرین و شاید یکی از مهم ترین ترفندهای بستن چمدان، نگه داشتن مقداری فضای خالی در چمدان است. حتی اگر به سفری می روید که قصد خرید ندارید، بعد از بسته بندی حتما مقداری فضای خالی در چمدانتان باقی بگذارید. ممکن است در سفر واقعا شیفته چیزی شوید و آن را بخرید اما وقتی می خواهید آن را داخل چمدان بگذارید، ناگهان متوجه می شوید که کوچک ترین جایی برای آن ندارید!

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فلای تودی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4888

به "ترفندهای بستن چمدان در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای بستن چمدان در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید