نخست وزیر استرالیا به اندونزی سفر می نماید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: نخست وزیر استرالیا در نخستین سفر خارجی خود با هدف رایزنی و مذاکره در مورد مساله پناهجویان خارجی امروز به اندونزی می رود.

نخست وزیر استرالیا به اندونزی سفر می نماید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر امروز (دوشنبه) تونی ابوت نخست وزیر استرالیا به اندونزی در شرایطی شروع می گردد که سیاست های دولت جدید استرالیا در جلوگیری از ورود قایق های حامل پناهجویان خارجی به این کشور و بازگرداندن این قایق ها به سوی اندونزی با واکنش منفی مقام های جاکارتا روبرو شده است.

ابوت در این سفر میخواهد در نخستین روز سفر دو روزه اش با سوسیلو یودهویونو رئیس جمهور اندونزی در جاکارتا دیدار و مصاحبه کند. انتخاب اندونزی به عنوان نخستین مقصد سفرهای خارجی نخست وزیر استرالیا نشانگر اهمیت توسعه روابط این کشور با کشورهای آسیایی است.

ابوت پس از رسیدن به قدرت به نیروی دریایی استرالیا دستور داده است تا از ورود قایق های حامل پناهجویان خارجی به آب های این کشور جلوگیری کند. ابوت درباره اهداف سفرش به اندونزی گفت، در این سفر مسائل و موضوعات مهمی مورد مذاکره و بحث قرار خواهد گرفت. اندونزی بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا به شمار می رود. در این سفر وزیر بازرگانی استرالیا و 20 تاجر بزرگ ابوت را همراهی می نمایند.

به نظر می رسد مساله پناهجویان خارجی مهمترین موضوع مورد مصاحبه در این مذاکرات خواهد بود. این در حالی است که تعداد تلفات ناشی از غرق شدن قایق حامل پناهجویان خارجی در اندونزی به بیش از 36 نفر افزایش یافته است.

در سال های اخیر تعداد زیادی از پناهجویان خارجی در جهت سفر به استرالیا جان خود را از دست داده اند. وزیر خارجه اندونزی در دیدار هفته گذشته خود با وزیر خارجه استرالیا در نیویورک هشدار داد، اقدامات دولت جدید استرالیا می تواند همکاری های دو کشور در زمینه پناهجویان خارجی را به خطر اندازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1817

به "نخست وزیر استرالیا به اندونزی سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر استرالیا به اندونزی سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید