میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، شاسی بلند میتسوکا بادی به اسم نسخه ای تغییریافته از تویوتا RAV4 و مجهز به پیشرانه های بنزینی و هیبریدی تویوتا معرفی گردید و عرضه آن در بازار ژاپن از روز 26 ژانویه شروع می گردد.

میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، خودروساز ژاپنی میتسوکا از شاسی بلند تازه خود مبتنی بر تویوتا RAV4 رونمایی کرد؛ این خودروی شاسی بلند تازه، بادی (Buddy) نام دارد. میتسوکا موتور یک شرکت کوچک خودروسازی است که به ساخت خودروهای منحصربه فرد با سبک غیر متعارف معروفیت دارد. بعضی از محصولات این شرکت مدرن هستند و بعضی دیگر از ظاهر خودروهای آمریکایی، اروپایی و به ویژه انگلیس در دهه های 1950 و 1960 تقلید می نمایند.

مدل های بازنگری شده سوزوکی از RAV4 به جلوپنجره تازه و بعضی از امکانات سفارشی تجهیز می شوند،؛ اما رفتار میتسوکا در اصلاح خودروهای پرفروش تویوتا بسیار چشمگیرتر است. به اسم مثال، قسمت جلوی بادی که به شدت تغییر شکل داده، شامل جلوپنجره کرومی برجسته و چراغ های جلوی سنتی یادآور شورولت K5 بلیزر با سپر و محافظ سپر کرومی ضخیم می گردد.

تفاوت میتسوکا بادی با تویوتا RAV4 بیشتر در قسمت جانبی آن معین می گردد؛ اما بادی مجموعه ای از چین های اضافه روی بدنه و لاستیک های همه جارو T/A همراه با رینگ های فولادی به سبک دهه 1980 و قالپاق های توپی کرومی دریافت می نماید. مجموعه ای از رینگ های آلیاژی پنج پره معمولی با لاستیک های دارای دیواره جانبی کم عمق هم در صورت تمایل برای مشتریان موجود است.

تغییر شکل در عقب خودرو بسیار شدیدتر است. چراغ های عقب RAV4 جای خود را به چراغ های عمودی می دهند که ظاهراً از خودروهایی مانند جیپ گراند واگنیر و کادیلاک بروگهام الهام گرفته شده اند؛ درحالی که در صندوق عقب با صفحه تزئینی عریض دارای رنگ متضاد و حروف کرومی نام خودرو تزئین شده است.

بااین حال پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی و پرحجم در زیر کاپوت بادی مورد استفاده قرار نمی گیرد. میتسوکا بادی را می توان با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی یا پیشرانه 2/5 لیتری هیبریدی بنزینی برقی مجهز به سیستم چهارچرخ محرک خریداری کرد که هر دو از تویوتا RAV4 گرفته می شوند.

میتسوکا هنوز تصویری از فضای داخل کابین بادی منتشر نکرده است؛ اما احتمالاً با بعضی امکانات و تجهیزات خودروهای کلاسیک و قدیمی - از جمله پنل های چوب ساج و چرم تزئین شده - دراختیار مشتریان قرار می گیرد.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آیا بادی برای فروش جهانی دردسترس قرار خواهد گرفت، وجود ندارد؛ اما پیش سفارش آن از روز 26 ژانویه در ژاپن شروع خواهد شد. گزینه های رنگ بدنه شامل نعنایی دهه 80، آبی North Carolina، آبی Grange Denim و زرد 95 است و بعضی از آن ها با گزینه سقف دارای رنگ متضاد دردسترس هستند.

خودروی رودستر (Roadster)، مدل شاخص و پرچم دار میتسوکا به تعداد می رود که از مزدا MX-5 تغییرشکل یافته الهام می گیرد و دارای سبک طراحی و تحت تأثیر خودروهای اسپرت کلاسیک انگلیسی است. هنگامی که این خودرو در سال 2015 در نمایندگی های منتخب انگلستان عرضه شد، دارای قیمتی حدود 53,800 پوند بود که تقریبا دو برابر قیمت مدل تازه مزدا MX-5 است.

شرکت میتسوکا قبلا بیشتر به خاطر استفاده از سبک خاص خود برای تغییر نیسان میکرا و مدل اسپرت اوروچی (Orochi) شناخته می شد. اوروچی روی قاب فضایی سفارشی قرار داشت و نیروی خود را از پیشرانه 3/3 لیتری خورجینی 6 سیلندر ساخت تویوتا می گرفت. این مدل دارای طراحی فوق العاده، به طور انحصاری در آسیا به فروش رسید و فراوری آن به حدود 400 دستگاه محدود شد و پس از ارائه ی تعدادی نسخه ویژه، در سال 2014 ساخت آن انتها یافت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7320

به "میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید